Kun talossa kummittelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän talossaa ihan oikeasti kummittelee. Syynä lienee Isoisäni vanha kello mikä muistuttaa säännöllisesti että vieraita on talossa. Kello on pysähtynyt tasan samaan aikaan kun isoisäni on kuollut. En normaalisti usko tälläiseen mutta parin viikon sisällä on tapahtunut niin outoja asioita. Esimerkkinä että pienon painava puulevy tippui suoraan koskettimille (tosiaan sellainen mitä ei saa edes vedettäen tippumaan), Koputuksia, askeleita. Sellainen reilu 200 neliötä tässäkin talossa. Lisäksi heräilin yhteen aikaa aina kello 1:23.

minkin herään usein puoli 5 aamuyöllä, mutta ei se mitään tarkoita. mulla on vaan kova jano ja jkusihätä siihen aikaan ( vaikka olisinkin käynyt vessassa enne nukkumaanmenoa) tääkin on se että sä vaan heräilert samoihin aikoihin ja olet ajatellut sen tarkoittavan jotkain. näin sitä ihmisiä siten veetään höplästä, että aletaan uskomaan kaikkiin kummituksiin.

Isäni on nähnyt kolmasti elämässään ruokapöydän unessaan, josta itse ei saa ruokaa. Silloin joku läheinen on aina kuollut. Mummolassa on kerrottu kaikennäköistä, mitä en tahdo uskoa. Esim. aitan ovi oli "tipahtanut" kiven päälle. Miten se on mahdollista? Patterit menneet nollille ja kylmiksi viime keväänä, ja lapsuudenkodissani maalla (äitini kertomaa, hän pelkää todella kaikkia tällaisia kummitusjuttuja) kattokruunut heilui vaikka ullakolle oli vaikea päästä. Ne heilui kuulema sillä tavalla aivan kuin joku olisi hyppinyt siellä. Itse olin niin pieni että vaan nuo mummola jutut on jääneet mieleen. Mutta ei kai ne mitään tekoja voi tehdä? Isä on todella pelottava, se tietää jos jollakulla on viimeiset hetket menossa!

Lisäksi äitini on todella herkkä tällaisissa asioissa, mikä lie hänet säikyttänyt. Nimittäin sukuhautamme kukat kuolevat aina, vaikka olisi olosuhteisiin sopiva lajike, ja hoitoa kesäisin päivittäin koska vanhempani asuvat lähellä, itse en enää asu vanhempieni luona mutta tapana oli käydä kesäpäivinä ainakin kastelemassa istutukset. Aika pelottavaa se on kun viereisillä haudoilla kukat kukoistaa. :(

Isäni on nähnyt kolmasti elämässään ruokapöydän unessaan, josta itse ei saa ruokaa. Silloin joku läheinen on aina kuollut. Mummolassa on kerrottu kaikennäköistä, mitä en tahdo uskoa. Esim. aitan ovi oli "tipahtanut" kiven päälle. Miten se on mahdollista? Patterit menneet nollille ja kylmiksi viime keväänä, ja lapsuudenkodissani maalla (äitini kertomaa, hän pelkää todella kaikkia tällaisia kummitusjuttuja) kattokruunut heilui vaikka ullakolle oli vaikea päästä. Ne heilui kuulema sillä tavalla aivan kuin joku olisi hyppinyt siellä. Itse olin niin pieni että vaan nuo mummola jutut on jääneet mieleen. Mutta ei kai ne mitään tekoja voi tehdä? Isä on todella pelottava, se tietää jos jollakulla on viimeiset hetket menossa!

aitan ovi voi joskus tipahtaa. Kaikkea ei kanantaa uskoa ennkuin näkee. ja tuo ruokapöytäjuttu on vaan sellainen että papasi muistaa unesta vaan sen hohdan ja yhdistää sen itse siihen sukulaisen kuolemaan. enneunetkin saattaa usein olla enemmän omia pelkoja tai oletuksia joita sitten luullaan enneuniksi.
Vaikka äitini näkin unen että siskoni tiuppui kiveltä veteen, nin tää oli kylä ihan vaan hänen pelkoaan menettää lapset. Seuraavaan päivänä lehdessä luki että eräs poika on SAMASSA paikassa tipunut kalliolta veteen., Tää oli vaan sattumaa, sattumalta vaan unessa oli sama paikka, koska s eoli paikka misä usien kävimme uimassa

Lisäksi äitini on todella herkkä tällaisissa asioissa, mikä lie hänet säikyttänyt. Nimittäin sukuhautamme kukat kuolevat aina, vaikka olisi olosuhteisiin sopiva lajike, ja hoitoa kesäisin päivittäin koska vanhempani asuvat lähellä, itse en enää asu vanhempieni luona mutta tapana oli käydä kesäpäivinä ainakin kastelemassa istutukset. Aika pelottavaa se on kun viereisillä haudoilla kukat kukoistaa. :(

kukat voi kuolla ihan siksikin että siinä vaan o erilaine maa tai ei kukia ole tarpeeksi syvälle istutettu esim. Tällä ei oo mitään tekemistä kummitusjuttujen ym kanssa

Meillä myös ongelmia yhdessä huoneessa.
Lapsi pitkään heräili öisin kauhistuneena huoneessaan mutta ei oikein osannut selventää että mistä kyse.Pistin pahojen unien piikkiin.
Lapsi nyt joitakin aikoja nukkunut meidän huoneessa ja olen aikaajoin nukkunut lapsen huoneessa sairaana että en häiritse muita nukkujia niin vaikka en itse kummosemmin näihin juttuihin usko niin kyllä mullakin on ollut pelko persiissä pariin otteeseen tuolla huoneessa öisin.
Yöllä herännyt pariin otteeseen siihen että lämpötila laskenut ihan jäätäväksi siellä.
Pelottavinta on ollut kun muutaman kerran olen herännyt omaan huutooni ja herätessäni en ole voinut liikuttaa käsiä,puutuneet ihan ylhäältä alas asti ja tuntunut että jokin painaa minua patjaan vasten kurkusta.
Olen kuullut puhuttavan unihalvauksesta mutta se että minä sekä tyttö molemmat vaistotaan tuon huoneen paha ilma on jokseenkin karmivaa.
Ja jos siellä jotain on niin en usko sen tahtovan hyvää.

Olin ulkomailla ja makasin sängyssä kun tulin tietoiseksi enoni kuolemasta.

Palasin parin päivän kuluttua suomeen ja äitini tuli vastaan kertomaan että eno kuoli samana päivänä kun olin sen aavistanut. Karmivaa.

täytyy kyllä sanoa tähän sellanen homma että juttelin veljeni kanssa tänään ja sanoi että kummittelee
osti vanhemmalta naiselta talon missä hänen miehensä kuollut
esim.kuuluuu kuinka joku kävelee ym
kerran herännyt yöllä ja näki tumman hahmon edessä
aika pelottavaa omasta mielestä

Vieras, miksi annat lapsesi nukkua tuossa huoneessa jos se on niin ahdistava paikka, ettet itsekään mielelläsi siellä nuku???
Liisa ihmemaasta, teidän ei varmaan kannata alkaa ainakaan puutarhureiksi... tuo voi olla niin monesta asiasta kiinni, etten heti lähtisi uskomaan mihinkään yliluonnolliseen.

Mun setä kertoi nuorempana tämmöisen jutun: (Hän kun asusteli meidän mummolassa, rintamamiestalon yläkerrassa, johon oli oma ulko-ovi jolta vei portaikko ylös.) Kerran yöllä oli herännyt siihen, että joku koputtelee alaovella. Oli noussut ja mennyt alas ja nähnyt että kellertävän kuviolasin läpi näkyy hattupäisen miehen hahmo. Kun avasi oven, siellä ei ollutkaan ketään.
Me aina nukuttiin siellä yläkerrassa kun oltiin mummolassa yötä, mua aina vähän arvelutti nukkua siellä... ;>

Saattoihan se kehveli tietysti keksiä koko jutun, mutta muhun ainakin upposi täysin. :D

Viimeksi muokattu:
meidänkin talossa kummittelee,tosin enää ei asuta siellä. Talo on vuokrakäytössä.
pahinta on ollut askelten äänet rappusissa ja kerran säikähdin kovaa,kun ´joku´jutteli mulle :(

Kun uskaltauduin kertomaan tästä kokemuksesta muille,sain yllättävän vastaanoton:siskoni mm.kertoi tuttavaperheestä jossa pappi oli joutunut käymään talon siunaamassa.Siellä oli tavaratkin lennelleet.
Että näitä asioita tapahtuu näköjään,mutta niistä ei puhuta!

En jaksanut ihan kaikkia viestejä lukea, mutta vastaan sinulle ap.
Minä uskon vakaasti, että kun käsket / mummosi käskee Jeesuksen Kristuksen nimessä noita henkiä poistumaan, niin kyllä poistuvat.
Älä pelkää, kun pyydät apua ja suojelusta niin saat. Minä en ole uskoontuloni jälkeen enää pelännyt, vaikka yövymme säännöllisesti talossa jossa ihmiset kertovat kokeneensa erilaisia ihmeellisiä juttuja. Vauvan "kanssa" sanon joka ilta ääneen rukouksen jossa pyydän Jeesusta suojelemaan meitä kaikelta pahalta ja lähettämään enkelin varjelemaan meitä.

Kyseessä on äitini lapsuudenkoti. Talo on rakennettu 40-50 -luvulla ja se on suurimman osaa vuodesta tyhjillään. Mummoni viettää siellä aikaa lähinnä kesäisin. Sukulaisperhe asuu uudemmassa talossa samassa pihapiirissä.

Talosta on ihan "avoimesti" puhuttu jo pidempään että siellä kuuluu ääniä; koputuksia ikkunaan, askeleita, puhetta. Hahmojakin muutamat sukulaiset ovat nähneet. Itse olen kuullut puhetta tyhjässä huoneessa jo ollessani pikkutyttö (20v sitten). Tapahtumista on aina ajateltu, että edesmenneet talossa asuneet sukulaiset vain käyvät tsekkaamassa taloa ja nykypolvea.

Mummoni heräsi toissa yönä kun kaksi hahmoa kävelivät huoneen poikki. Toinen pysähtyi tuijottamaan mummoa. Mummolle tuli jostain ajatus että siinä ovat kaksi sisarta. Ei kuitenkaan tiennyt keitä he ovat. Säikähti kovasti. Tuijottaja oli ollut "vihamielinen" eikä mikään hyvillä mielin talon nykymeininkiä katsomaan tullut sukulainen.

Tämä kuulostaa ihan älyttömältä omiinkin korviini. En taatusti uskoisi jos joku tulisi selittämään vastaavaa tarinaa... Mummoni on lähes 8-kymppinen, joten periaatteessahan se saattaa vaikka olla todentuntuinen uni tms.

Mutta uskon silti ihan täysillä että näin on käynyt.

Eipä tarvitse enää harkita yöpymisiä siinä talossa.
kirjotus hyvä mutta voisko tulla sinne ja todistaa!

Osa tästä saattaa johtua ahdistuksesta. Vaivaa tietysti öisin ja varsinkin kun on yksin.
Toisaalta uskon kyllä näihin juttuihin, koska olen itse kokenut. Myös telepaattinen yhteys on luonnollista.
Esimerkiksi kun pappa oli sairaalassa ja itse kotona illansuussa silittelin vaatteita. Samalla mielessäni ikäänkuin keskustelin papan kanssa kaikenlaista. Hän kertoili juttuja, omia historioitaan. Sitten hän vaan sanoi, että pitäkää huolta mummosta. Katsoin kelloa, se oli 8.20. Mietin miten kaikki oli ollut niin luonnollista, pappa käytti karjalaisia sanoja. Itse olen Helsingistä, juuret pohjanmaalta. Pian soi puhelin. Tyttärensä soitti, pappa oli kuollut. Aika oli sama kuin katsoessani kelloa.

Sinuna minulla olisi rauhaisampi olo kun muutkin perheenjäsenesi on kokenut talossa paranormaalia. Tulisin hulluksi jos olisin vain itse kokenut ja muut pitäisi minua ihan kahjona. Olen itse kuullut kotoani niin selviä askeleita, että luulin että talossani oli murtovaras, siitä sit otin pesäpallomailan ja lähdin tutkailemaan taloa, no eipä siellä sitten ketään ollut, toinen kerta oli kun heräsin keskellä yötä ja näin tumman varjon tuijottamassa minua, no luulin sitä veljekseni kun oli kylässä, kysyin mitä sä täällä teet, laitoin valot päälle, no eipä siinä ketään ollut, toivottavasti oli unen tepposia.

Yhteistyössä