Kun talossa kummittelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt pelottaa

Vieras
Kyseessä on äitini lapsuudenkoti. Talo on rakennettu 40-50 -luvulla ja se on suurimman osaa vuodesta tyhjillään. Mummoni viettää siellä aikaa lähinnä kesäisin. Sukulaisperhe asuu uudemmassa talossa samassa pihapiirissä.

Talosta on ihan "avoimesti" puhuttu jo pidempään että siellä kuuluu ääniä; koputuksia ikkunaan, askeleita, puhetta. Hahmojakin muutamat sukulaiset ovat nähneet. Itse olen kuullut puhetta tyhjässä huoneessa jo ollessani pikkutyttö (20v sitten). Tapahtumista on aina ajateltu, että edesmenneet talossa asuneet sukulaiset vain käyvät tsekkaamassa taloa ja nykypolvea.

Mummoni heräsi toissa yönä kun kaksi hahmoa kävelivät huoneen poikki. Toinen pysähtyi tuijottamaan mummoa. Mummolle tuli jostain ajatus että siinä ovat kaksi sisarta. Ei kuitenkaan tiennyt keitä he ovat. Säikähti kovasti. Tuijottaja oli ollut "vihamielinen" eikä mikään hyvillä mielin talon nykymeininkiä katsomaan tullut sukulainen.

Tämä kuulostaa ihan älyttömältä omiinkin korviini. En taatusti uskoisi jos joku tulisi selittämään vastaavaa tarinaa... Mummoni on lähes 8-kymppinen, joten periaatteessahan se saattaa vaikka olla todentuntuinen uni tms.

Mutta uskon silti ihan täysillä että näin on käynyt.

Eipä tarvitse enää harkita yöpymisiä siinä talossa.

Kummituksille voi sanoa, että menkäähän pois, kun emme teitä täällä kaipaa. Moni kummajainen poistunut kuulemma sillä keinolla. Itse en ole koskaan kokenut kummitusta, vaikka olisin halunnutkin. Ehkä olen vain liian analyyttinen siihen; etsin aina järkevää selitystä asioille.

Mummoni haluaa kuitenkin jäädä vielä vielä viettämään kesää sinne. Mua ei varmaan paljoa nukuttaisi.

Ajattelin jo jotain manaaja-tyyppistä ratkaisua ehdottaa mummolle..

No onhan se kieltämättä hullunkuuloista, mutta minäpä olenkin avoin tälläisillekkin, joten pidän sitä mielenkiintoisena ja tutkimisen arvoisena asiana.
Olen myös kuullut, että jos talossa on vihamielisiä henkiä (tai miksi tätä ilmiötä tahtookaan kutsua ) on parasta niellä pelkonsa ja käskeä poistumaan.
Muunlaisiin ns. kiltteihin henkiin voi suhtautua kevyesti, sillä nämä eivät yleensä enään voi negatiivisiksi muuttua. :)

Alkuperäinen kirjoittaja l:
Muunlaisiin ns. kiltteihin henkiin voi suhtautua kevyesti, sillä nämä eivät yleensä enään voi negatiivisiksi muuttua. :)

Tätä mullekin on sanottu, sillä olen pelolla ajatellut myös niitä sukulaisia jotka mummolassa ovat näyttäytyneet (isomummoni, pappani, isotätini (asui myös talossa)). Esim. äitini mielestä heitä ei tarvitse kammota koska tahtovat meille jälkipolvelle vain hyvää.
Kananlihalla nytkin tätä kirjoitan..

Ja sitten vielä se kellonaika-asia.
Mummo oli herännyt kahdelta. Itse huomaan myös lähes joka yö herääväni kahden aikaan.

Kellot on erikoinen asia - mun vanha sukulaiseni kuoli, ja kun saatiin sairaalasta hänen tavaransa, niin rannekello oli pysähtynyt kuolinhetkellä.

Mua kammoksuttaa kaikki kummitusjutut, ja tiedän, että mun suvussa on ihmisiä, jotka ovat nähneet enneunia ja kuolleita ihmisiä.

Noita ilmiöitä on paljon, siis kellonaika ilmiöitä.

Esimerkiksi oman äitini asunnossa putoili kansioita lattialle keskeltä pöytää ja kun täysin uusi digiboxi alkoi antamaan sellaisia päivämääriä kerran päivässä, kuin 9.7.1928 jne (joita ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla 2000-luvulla rakennetussa tv laitteessa ) niin alkoi kyllä vähän jännittää. Jännitys ei ole pahasta :)
Ja noita omituisia ilmiöitä oli hyvin paljon ja kerran ukonilmalla, kun kuvasimme salamointia taivaalla olohuoneesta käsin videokameralla olikin uudelleen katselussa sellainen pekkohattupäistä muistuttava pienen pojan hahmo. Tosin tuokin saattoi olla ihan hämärän kuvan aiheuttamaa, mutta ainakin meille se oli jotain konkreettista.
Ja minua ei haittaa mitä muut asiasta ajattelevat, toiset uskoo, toiset ei. :D

Uskovana ihmisenä uskon, että tuo on paholaisen pelottelua. Pyytäkää pappi siunaamaan talo, ottakaa Jeesus sydämeenne ja raamattu kotiin vaikkapa auki avoimelle paikalle. Sekä pelko pois, ei mitkään henkivallat meitä uhkaa kun puolellamme on Herra Jeesus.

Skepsis ry on luvannu 10 000 euroa sille joka esittää todisteen yliluonnollisesta ilmiöstä. Joten ei muuta kun videokamera ja todistaja matkaan ja kerään rahat pois. Kun ne on tienattuna niin David Copperfieldilta vielä miljoona tienestinä, se on tehny saman lupauksen jos joku hälle todisteet esittää. Kutsukaa Taavetti vaikka oikeen paikanpäälle kattomaan, kyllähän te sillä teidän miljoonalla nyt lentoliput maksatte?

Tietysti jos ei raha kiinnosta niin sit jotain manaajaa tms. paikalle.

Ja pakko vielä lisätä, että minulla oli pienenä tunne, että joku minua meidän kotipihalla seurailee ja onpa minulla ollut sitten kuulema tosi pienenä ns. mielikuvitus ystävä nimeltään IRI, joka oli pieni poika. Tiedä sitten onko tämä Iri tämä äidillä ehkä oleskeleva haamunen.

Ja itse näen enne unia, lähinnä raskauksista, syntymä ajoista ja lasten sukupuolista ja joskus, jos on joku tuttu tai läheinen tulossa tiensäpäähän, tulee minulle unia myös näistä, onneksi en koskaan näistä mitään aikoja tiedä, ainoastaan sen, että kauaa ei ole enään jäljellä, jos kyseessä on sairaus tai jos onnettomuus, niin tiedän vain että jotain ikävää tapahtuu, mutten tiedä tarkkaan että kenelle.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Uskovana ihmisenä uskon, että tuo on paholaisen pelottelua. Pyytäkää pappi siunaamaan talo, ottakaa Jeesus sydämeenne ja raamattu kotiin vaikkapa auki avoimelle paikalle. Sekä pelko pois, ei mitkään henkivallat meitä uhkaa kun puolellamme on Herra Jeesus.

No minä en usko, että nämä ns. hyvät henget olisivat ainakaan mitään paholaisen aikaan saannosta, ovat vain jääneet loukkuun kahden maailman välille, elävien ja tuonpuoleisen.
Sittenhän on olemassa nämä nimeltämainitsemattomat, jotka ovat jotain ihan muuta.

myös minä olen unennäkijä, sillä äitini kuoleman jälkeen olen pitänyt häneen yhteyttä juttelemalla hänelle unissani silloin tällöin. nytkin ollessani raskaana on äitini käynyt onnittelemassa vauvasta unissani :) minusta tämä on ollut ihan ok eikä yhtään pelottavaa. kaipaan kovasti äitiäni ja saan näistä unista myös lohtua :)

Mummoni on uskovainen ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mummoni on uskovainen ihminen.

No sittenhän mummollasi on ihan täysi auktoriteetti käskeä pois tuollaiset henkiolennot.

Meidän talossaa ihan oikeasti kummittelee. Syynä lienee Isoisäni vanha kello mikä muistuttaa säännöllisesti että vieraita on talossa. Kello on pysähtynyt tasan samaan aikaan kun isoisäni on kuollut. En normaalisti usko tälläiseen mutta parin viikon sisällä on tapahtunut niin outoja asioita. Esimerkkinä että pienon painava puulevy tippui suoraan koskettimille (tosiaan sellainen mitä ei saa edes vedettäen tippumaan), Koputuksia, askeleita. Sellainen reilu 200 neliötä tässäkin talossa. Lisäksi heräilin yhteen aikaa aina kello 1:23.

Kappas, tuttu ketju täältä löytyi...

Mummollani todettiin nyt rintasyöpä. Tuon yöllisen "vierailun" innoittamana hän meni lääkäriin. Oli ilmeisesti jo aiemmin löytänyt kyhmyn mutta ei tullut varanneeksi lääkäriaikaa. Uskoo ilmeisesti noutajan tulevan.... Ja minä nukun edelleenkin keittiön valot päällä..

Kappas, tuttu ketju täältä löytyi...

Mummollani todettiin nyt rintasyöpä. Tuon yöllisen "vierailun" innoittamana hän meni lääkäriin. Oli ilmeisesti jo aiemmin löytänyt kyhmyn mutta ei tullut varanneeksi lääkäriaikaa. Uskoo ilmeisesti noutajan tulevan.... Ja minä nukun edelleenkin keittiön valot päällä..

Minä aikoinaan kävin mummua katsomas vanhainkodissa, siellä mummu vaan makas.
Kyllä mä huomasin siellä että hänellä oli "odottajat" siinä huoneessa. Muutaman kuukauden päästä mummu kuoli.
Läheiseni kun kuoli vuosia sitten, meillä kotitalossa kello oli pysähtynyt kuolinaikaan.
Oikeastaan se oli pysähtynyt jo pari kolme kuukautta aikaisemmin...

Yhteistyössä