Mistä isoja äitiysvaatteita (Turku/netti)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pläski

Vieras
Mistä olette "leveät" odottajat löytäneet äitiyshousuja Turusta tai vaihtoehtoisesti netistä tilaamalla? Itse löysin nippa nappa sopivat farkut Oz Babysta, tuumakoko 34, mutta muuta ei ole tullut vastaan. Tarvitsisin vielä vähän tuota 34-kokoa isommat housut; paidat eivät sinänsä ole niinkään ongelma. Ja kun raskausaika on kuitenkin tosi lyhyt, en mielelläni maksaisi äitiysvaatteista maltaita...

Turussa ainoa paikka ostaa kohtuuhintaisia äitiysvaatteita näyttää olevan H&M, en osaa sanoa miten "isolle" ne vaatteet menevät. Kokomerkinnät H&M:n äitiysvaatteissa eivät vain tunnu olevan verrannollisia mihinkään, ei normaaliin vaatekokoon, ei muiden samassa kaupassa myytävien vaatteiden kokoon eikä myöskään toisiinsa. Eli ainoa keino on silmämääräisesti arvioida voisiko vaate olla sopiva ja ottaa mukaan vielä yhtä kokoa isompi ja pienempi ja sovittaa. Ostin juuri sieltä alesta yhden paidan kokoa M ja toisen kokoa XL, sekä kahdet housut kokoa 44/46 vaikka normaali kokoni on L/42 ;) Housut siellä ovat mielestäni ihan fiksunnäköisiä ja niiden imetyspaitoja on moni kehunut hinnan ja toimivuuden puolesta.

Myöskin Yliopistonkadulla sijaitsevalla lastentarvikekirpparilla kannattaa käydä katsastamassa äitiysvaatetanko, mutta ihan hirveän suuria toiveita ei kannata elätellä.

Äitiysvaatteiden malleissa ihmetyttää myös, että ne ovat joko telttoja tai sitten tosi piukkoja, sellaisia normaalisti istuvia on tosi vaikea löytää. Ompelisin kyllä itse jos ehtisin, kaavoja näyttää löytyvän ihan kivasti.

Alkuperäinen kirjoittaja pläski;10763624:
Mistä olette "leveät" odottajat löytäneet äitiyshousuja Turusta tai vaihtoehtoisesti netistä tilaamalla? Itse löysin nippa nappa sopivat farkut Oz Babysta, tuumakoko 34, mutta muuta ei ole tullut vastaan. Tarvitsisin vielä vähän tuota 34-kokoa isommat housut; paidat eivät sinänsä ole niinkään ongelma. Ja kun raskausaika on kuitenkin tosi lyhyt, en mielelläni maksaisi äitiysvaatteista maltaita...

Olen pitkä JA leveä eli tarvin pitkän lahkeen sen lisäksi että pitää olla iso ympärysmitta. Netistä sitten löysin ympärysmitaltaan sopivat Crave Maternity farkut, josta ei ollut varastossa pitkää lahkeenpituutta (86 cm) mutta lupasivat tilata ja ilmoittaa kun ovat tulleet. Näkyy olevan kokoja 3 xl saakka:
MamaMia.fi - Äitiysvaatteet . Äitiyshousut ja äitiysfarkut

Nuo Michelet on kans aika kivan näköiset, niissä oli lahje muistaakseni 84 cm kun kyselin niitten mittaa.

Toivottavasti löydät sopivat, on tämä melkoista metsästämistä:)

H&M:n olen nyt todennut parhaaksi tähän mennessä, ja sieltäkin olen netin kautta tilannut. Farkut ainakin tuntuivat oikein reilun kokoisilta, ja hinta on suht ok. Vielä en ole äitiysvaatteita tarvinnut vaikka raskaus jo yli puolenvälin onkin, joten harmittaisi todella maksaa kova hinta vaatteista, joita käyttää vain parin hassun kuukauden ajan. Tuo MamaMia täytyy toki vielä tsekata, kiitos vinkistä =)

Voit ap tehdä itsekin äitiyshousut näppärästi omista housuistasi. leikkaa eteen puolikuun mallinen aukko ja ompele siihen napakka, leveä resori. Vaihtoehtoisesti voit korvata ton resorin ompelemalla leveät kiilat housujen sivusaumoihin vyötärölle. Noiden itse tehtyjen housujen kanssa tosin täytyy pitää pitkiä yläosia koska muuten se resori näkyy. Mut tuolla tavalla saat mukavat ja siistit housut edullisesti.

H&M:n olen nyt todennut parhaaksi tähän mennessä, ja sieltäkin olen netin kautta tilannut. Farkut ainakin tuntuivat oikein reilun kokoisilta, ja hinta on suht ok. Vielä en ole äitiysvaatteita tarvinnut vaikka raskaus jo yli puolenvälin onkin, joten harmittaisi todella maksaa kova hinta vaatteista, joita käyttää vain parin hassun kuukauden ajan. Tuo MamaMia täytyy toki vielä tsekata, kiitos vinkistä =)

Viimeksi muokattu:
Leveälle odottajalle vois käydä noi missymomin vaatteet, kokoja on ylä ja alaosissa 60 saakka, mulle ei ainakaan menny muualla kokeillessa housut jalkaan mut tuolta löyty. Ikävä oli kulkea omatekoisissa virityksissä, jotka puristi ja pääs irti vähän väliä (kuminauha-nappi-tsydeemiä koklasin). Mut kannattaa vilkaista muidenkin reilumman kokoisten odottajien, mä laitoin tilaukseen omia mittoja niin tarkistivat vielä et tilaan oikean koon!

Yhteistyössä