Mistä enää uskalatte ostaa vaateita,leluja?((((((((

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Mull on kotona hirveä määrää leluja esim.fisher price me tuhlasimme leluihiin yhtensä 4000-5000eu voi olla enemmänkin,vaikea laskea :/ ja joka kerta tulee paha olo kun lapset laitavat lelut suuhuun,kun nykyään niin paljon ikäviä uutisia,en edes tie mitä mä koht uskallaan tehä,enkä yhtään voi ihmetellä mistä lapsilla on nykyään niin paljon alergioita ja muita vakavia sairauksia,oli ennen niin kiva kun odottin esikoista enkä tienyt mistään mitään,mut nyt en osaa edes nauttia lapsista,ostoksista en mistä,mihin tää maailma on menossa?.....

sanotaanko vaikka niin että jokaiselle elämä jossain vaiheessa varmasti opettaa, ettei kannata tuhlata sitä suremalla jotain mikä voi tapahtua, silloin jää itse elämä elämättä jos sen kuluttaa suremalla ja huolehtimalla liikaa :)

on se totta ja hyvin sanottua =) mutta siltti oman lapsien terveys mietiyttä,että haluat tehä hyvää mutta menee toisinpäin ja jos mä heitän kaikki lelut pois minusta tulee köyhä,eikä minulla ole vaara ostaa enää edes 10 eurolla lelua

jos teillä on todella paljon raha, kuten tästäkin voi päätellä, miksi viet lapsen hoitoon kunnalliselle?

Eikö MLL:n hoitoapu silloin tällöin olisi parempi vaihtoehto?

Alkuperäinen kirjoittaja Milanna85:
Meillä paljon rahaa :o ei meillä ole niitä paljon ja ne lelut on ostettu neljänessä vuodessa ja osaa luotto kortilla

??? Leluihin 4000 euroa, sehän on noin 24 000 markkaa. Eikä ole paljon leluja?
On meilläkin leluja ehkä 1000 eurolla, melkein, mutta isompi on jo sen ikäinen, että hänen osalta lelutoiveet on kohta ohi. Ei enää paljon ostella leluja.

Mitenkään lelumäärää näkemättä voisin tähän kommentoida, että liika lelumäärä voi aiheuttaa lapselle stressiä. Liikaa tekemistä eikä voi keskittyä mihinkään kunnolla. Pistä ainakin välillä osa leluista piiloon ja vaihtele niitä. Eivät kyllästykään niihin niin helposti.

Sori, tämä oli TODELLA aiheen vierestä. :ashamed:

Meillä paljon rahaa :o ei meillä ole niitä paljon ja ne lelut on ostettu neljänessä vuodessa ja osaa luotto kortilla

On teillä paljon rahaa jos noin paljon leluihin pistätte tai sitten ostatte velaksi suurilla koroilla mikä ei todellakaan ole fiksua.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

On meilläkin leluja ehkä 1000 eurolla, melkein, mutta isompi on jo sen ikäinen, että hänen osalta lelutoiveet on kohta ohi. Ei enää paljon ostella leluja.
me laskettiin,äsken miehen kanssa ,kyllä 5000 euroa me tuhlassimme leluihiin,koko esikon huonne on täynnä leluja ja komero kun hän ei edes leikki monien leluen kanssa,olimme silloin lelu hulluja :ashamed: hänellä varma löyty kaikki mitä kaupassakin on,bratzeja,poneja,legoja,pehmoleluja,nalle puheja ja niin ja niin edellen :ashamed:

:o :o jestas!!! meillä menee lasten leluihin ehkä maksimissaan 50?/vuosi/nuppi!!! miksi lapselle pitää ostaa kalliita leluja, kun tosi suuren ilon ne saa jo PELKÄSTÄÄN siitä, kun heittelevät pikku kiviä lammikkoon tai keräävät ämpäri kaupalla käpyjä!! tai, ainakin meän lapset leikkii ( oikeasti ) paaaaljon enempi just tollasilla "ei oikeilla leluilla"...mun täytyy vaan suuresti ihmetellä, joidenki rahan käyttöä.. :/

me laskettiin,äsken miehen kanssa ,kyllä 5000 euroa me tuhlassimme leluihiin,koko esikon huonne on täynnä leluja ja komero kun hän ei edes leikki monien leluen kanssa,olimme silloin lelu hulluja :ashamed: hänellä varma löyty kaikki mitä kaupassakin on,bratzeja,poneja,legoja,pehmoleluja,nalle puheja ja niin ja niin edellen :ashamed:

:O

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Mitenkään lelumäärää näkemättä voisin tähän kommentoida, että liika lelumäärä voi aiheuttaa lapselle stressiä. Liikaa tekemistä eikä voi keskittyä mihinkään kunnolla. Pistä ainakin välillä osa leluista piiloon ja vaihtele niitä. Eivät kyllästykään niihin niin helposti.

Sä olet ihan oikeass :ashamed: hän ei edes enää leikki lelujen kanssa,hänet enemmän kiinosta nyt kakenlaiset kivet ja kaikki mitä ulkona löytyy :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja naksu:

On teillä paljon rahaa jos noin paljon leluihin pistätte tai sitten ostatte velaksi suurilla koroilla mikä ei todellakaan ole fiksua.
vain 600eu mitä tuhlasimme luottokortilta,silloin kun oli toys,u,r.avajaiset :ashamed: ei edes riitänyt 7h auto kun oli niin paljon leluja,odottimme ,lasten ja mun äidin kanssa kaupassa kunnes mies vei ne lelut kotiin :laugh: :| :ashamed:

Sä olet ihan oikeass :ashamed: hän ei edes enää leikki lelujen kanssa,hänet enemmän kiinosta nyt kakenlaiset kivet ja kaikki mitä ulkona löytyy :ashamed:

eikö hänkin ole ihan pieni vasta?
Tuossa iässä alkoivat vasta osata itse pyytää leluja. Olisikin jännä käydä laskemssa paljonko me olemme laittaneet leluihin...

arvelen että noin 1000 euroa, mutta on todella ollut useampi joulu ja syntymäpäivä kuin teillä. isommat lapset meillä.

eikö hänkin ole ihan pieni vasta?
Tuossa iässä alkoivat vasta osata itse pyytää leluja. Olisikin jännä käydä laskemssa paljonko me olemme laittaneet leluihin...

arvelen että noin 1000 euroa, mutta on todella ollut useampi joulu ja syntymäpäivä kuin teillä. isommat lapset meillä.
me aloitimme ostaa jo silloin kun mä olin ensimäinen kerta raskaana ja kun vauvaa syntyi ehkä heti mennyt 1000euroa sit kun hän alkoi istua taas kaikenlaiset kehittävät lelut,autot suuri määrä pehmoleluja ostimme ja sit kun hän oli 1v legoja nukkeja yks tosi iso nukke ostettiin mitä hän nyt pelkkä kauheasti vieläkin ja kakenlaiset koirat nallet jotka liikuva :kieh: hän ei pelaa niiden kanssa eli huhh huhh lista on tosi pitkää :(

ja en oikeasti jaksaa jauha enää mitä tuhlasin,mä vaan haluan tietä,mistä te ylensä ostatte leluja,vaateitä,minkäläiset vaatemerkkit teillä on?Mistä eko puvilla vaatet edullisesti saa ostaa?Kun ruskovilla aika kallis

Fisher Pricen lelut ainakin on tietääkseni kaikki ihan turvallisia.
Anna brazit käyttöön vasta sitten, kun lapsi ei laita niitä enää suuhun.
Jos lelut eivät ole halvimpia mahdollisia, ne ovat oletettavasti ihan turvallisia käyttää. Ja kun annat lapselle vain omaa ikätasoaan vastaavia leluja, niin ne on suunniteltukin sen ikäiselle. Eli ei just vaikka niitä bratseja ihan pienelle.

ja en oikeasti jaksaa jauha enää mitä tuhlasin,mä vaan haluan tietä,mistä te ylensä ostatte leluja,vaateitä,minkäläiset vaatemerkkit teillä on?Mistä eko puvilla vaatet edullisesti saa ostaa?Kun ruskovilla aika kallis

Ei taida olla mitään turvallista lelua paitsi suomalaiset puulelut

Mattel ym. joista on lehdissä kirjoitettu, on kalliita ja laadukkaita lelumerkkejä.

eikä ekopuuvillaa saa halvalla mistään. ekokaupoissa t-paita maksaa noin 30 euroa. ihmisten työ on kallista, jos ostaa jotain halvalla, siihen on käytetty lapsityövoimaa.
tosin nuo isot globaalit merkit käyttävät lapsityövoimaa ja ovat epäekologisia, vaikka ovatkin kalliita.

Yhteistyössä