Missähän vika kun mies ei saa töitä? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vikaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vikaa

Vieras
Mies hakenut hirmuisen monesta paikasta ja usein äässyt vielä haastatteluun,mut siihen sit tyssää. Pariin otteeseen on päässy,mut ne on ollu sellaisia n 1v määräaikaisia. Nyt menny 5kk eik työtä näkyvissä. Me pärjataan vielä toistaiseksi kun mies ansiosidonnaisella ja mä teen kotona töitä + kotihoidontuella,mut niin harmittaa miehen puolesta kun se tahtoisi töihin.

Niin, mikä on miehesi todellinen ammattitaito, onhan sopiva koulutus kyseisiin töihin. Minun serkkuni mies on diplomi-inssi, mutta ei ole ollut viimeiseen kolmeen vuoteen töissä ja ilmeisesti ei oikein ymmärrä, että tuon alan ammattitaito kyllä karisee jos käy töissä/ylläpidä muuten taitojaan. Se on niin kuin varmasti monella muullakin alalla, sitä tippuu nopeasti kärryiltä. Eli hänen pitäisi minun mielestään lähteä kouluttautumaan johonkin muuhun ja hyväksyä että mitä enemmän aikaa kuluu niin sen huonommat työnsaantimahikset hänellä on.

Älä menetä toivoa, mun mies oli juuri 6kk työttömänä, eikä edes haastatteluja juurikaan tullut. Ja harmitti kyllä miehen puolesta, kun yrittää ja yrittää eikä mitään. Mutta sitten tärppäsi ja juuri sellainen työ, mitä oli toivottukin. Eli yrittäkää jaksaa vielä, tsemppiä!

On koulutus ja on ajantasalla kaikesta mitä pitää tehdä. Osa töistä on ollut mihin on hakenut niin ylikoulutettu ja tiennyt,että mahdollisuudet ei ole silloin ollut kovinkaan hyvät.
Mies on tehnyt tätä työtä esimiestehtävissä myös,mutta nyt on hakenut myös alaisena oloa. Kokemusta on useampi vuosi ja on ollut viimeisessä työpaikassa myös kouluttautumassa lisää. Sen puoleen pitäisi kaikki olla kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;26353181:
Älä menetä toivoa, mun mies oli juuri 6kk työttömänä, eikä edes haastatteluja juurikaan tullut. Ja harmitti kyllä miehen puolesta, kun yrittää ja yrittää eikä mitään. Mutta sitten tärppäsi ja juuri sellainen työ, mitä oli toivottukin. Eli yrittäkää jaksaa vielä, tsemppiä!

Onnea työpaikasta :) Kyllä se varmasti jossain vaiheessa osuu kohdalle,mut odottavan aika on pitkä.

Yhteistyössä