Mies ei vaan saa töitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juupajoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ex siivooja:
Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Jos ei töitä löydy, niin rimaa pitää alentaa. Just tuli lehdistötiedote sähköpostiin, jossa mainitaan ettei siivousalalle tahdo löytyä tekijöitä.

Höpö höpö
itse olen nuorempana siivoillut paljonkin,tutkintokin on myös tältäkin alata suoritettu mutta ei vaan meidän kaupungissa ole yhtään siivousalan työtä vapaana.
Itse soittelin ei firmoihin ja sain kuulla että heillä on jopa vuosiin ylitarjontaa työntekijöistä,kun vaan paikkojakin olisi. Ennen kun siivousala ei kaikile vaan kelvannut.

Kuopiossa ainakin on huutava pula siivoojista. Ei tarvi ees olla ammattitutkintoa. Siivoushommat ei vaan tunnu kiinnostavan juuri ketään.

Mutta millaisia töitä? Osa-aikaisia? Meidän firmassa ei oteta ketään siivoamaan täydellä työajalla heti. Jos ihmiselle tarjotaan vähän yli 8 euron tuntipalkalla töitä 2-3h päivässä, kuutena päivänä viikossa ja epämääräsesti luvataan, että jos hyvin teet hommasi, niin saat lisää tunteja, niin moniko siihen lähtee? Ei kovin moni ja ymmärrän hyvin, miksei...

Ikävä kyllä, työtä vaihtava palkataan uuteen työpaikkaan mieluummin kuin työtön. Ois aina niin hyvä olla jossain työn syrjässä kiinni, on paljon paremmat mahikset saada uusi työkin.
Eräs päällikkö totesi mulle kerran, että tietyn tyyppiset ihmiset päätyy sinne työkkäriin ensimmäisenä, ettei hän sieltä ketään palkkaa. Silloin tosin oli "paremmat ajat" eikä niin että kuka vaan voi joutua työttömäksi kuten nyt. Mutta ennakkoluulot istuu sitkeessä pomoilla. Ja jos ikää alkaa olla kun päätyy työttömäksi niin....huono yhtälö.

Yhteistyössä