Yläasteella oltu samaan aikaanAlkuperäinen kirjoittaja KUITENKIN TUNTEMATON:Kriivarin ala-aste 88-94 ja vistan yläaste 94-97
Mä aattelinkin et sun puhetavassa on jotain tuttua Pakko olla jotain Porin suunnalta tarttunuttaAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Toejoen ala-aste, Harjunpään ala-aste, Sillankorvan ala-aste, Ulvilan yläaste, Pohjois-Porin yläaste ja kymppiluokka Kuninkaanhaan yläasteella.
Mullakin Lausteen ala-aste ja Kupittaan yläasteAlkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:Alkuperäinen kirjoittaja Muisto menneisyydestä:Pansion a-a
Askaisten koulu
Lausteen a-a
Kupittaan ya
Lauste ja Kuppis sama
Ja vuosilukuja kehiin, mäkin oon noissa poikennut.Alkuperäinen kirjoittaja Essie:Mä aattelinkin et sun puhetavassa on jotain tuttua Pakko olla jotain Porin suunnalta tarttunuttaAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Toejoen ala-aste, Harjunpään ala-aste, Sillankorvan ala-aste, Ulvilan yläaste, Pohjois-Porin yläaste ja kymppiluokka Kuninkaanhaan yläasteella.
kävin variskaa 4kk joskus -96 alussaAlkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:VARISKALAISET hooii :wave: Koska ootte käyneet sen?
Mä olen asunut Turussa ja lähiseuduilla nyt yhteensä 12 vai 13 vuotta. Silti mun puheesta kuulee selvästi porin murteen. Porissa taas taivastellaan miten mä kuulemma väännän NIIN turkuaAlkuperäinen kirjoittaja Essie:Mä aattelinkin et sun puhetavassa on jotain tuttua Pakko olla jotain Porin suunnalta tarttunuttaAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Toejoen ala-aste, Harjunpään ala-aste, Sillankorvan ala-aste, Ulvilan yläaste, Pohjois-Porin yläaste ja kymppiluokka Kuninkaanhaan yläasteella.
Mä en oo missään noista ollut mutta Porissa oon kakarana asunu ja viettänyt monia kesälomiaAlkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:Ja vuosilukuja kehiin, mäkin oon noissa poikennut.Alkuperäinen kirjoittaja Essie:Mä aattelinkin et sun puhetavassa on jotain tuttua Pakko olla jotain Porin suunnalta tarttunuttaAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Toejoen ala-aste, Harjunpään ala-aste, Sillankorvan ala-aste, Ulvilan yläaste, Pohjois-Porin yläaste ja kymppiluokka Kuninkaanhaan yläasteella.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Mä olen asunut Turussa ja lähiseuduilla nyt yhteensä 12 vai 13 vuotta. Silti mun puheesta kuulee selvästi porin murteen. Porissa taas taivastellaan miten mä kuulemma väännän NIIN turkuaAlkuperäinen kirjoittaja Essie:Mä aattelinkin et sun puhetavassa on jotain tuttua Pakko olla jotain Porin suunnalta tarttunuttaAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Toejoen ala-aste, Harjunpään ala-aste, Sillankorvan ala-aste, Ulvilan yläaste, Pohjois-Porin yläaste ja kymppiluokka Kuninkaanhaan yläasteella.
Yks kalakauppias kysyi joskus että olenko mä Laitilasta :snotty:
Ou nou. Ootas... ekan luokan kävin tuolla Toejoella ja se oli sit vuonna 84. Seuraavat 2 vuotta meni Harjunpäässä, nelosesta kutoseen Sillankorvan koulussa, eli 87-89.Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:Ja vuosilukuja kehiin, mäkin oon noissa poikennut.Alkuperäinen kirjoittaja Essie:Mä aattelinkin et sun puhetavassa on jotain tuttua Pakko olla jotain Porin suunnalta tarttunuttaAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Toejoen ala-aste, Harjunpään ala-aste, Sillankorvan ala-aste, Ulvilan yläaste, Pohjois-Porin yläaste ja kymppiluokka Kuninkaanhaan yläasteella.
Kyllä mä huomaan myös että porilaistuu puhe kun siellä käy. Siis vielä entisestään .Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Mä oon ollu ihan taapero kun muutettiin Porista pois mut vietin siellä monta kesää nuorempana Multa on Porin murre karissu jo muutama vuos sitten Mut ei mun tartteis kun hetkeks päästä käymään siel ni sit kyl taas puhuttais pari viikkoo murteilla
Olen käynyt Hautajärven baarissa vuosia sitten, kun olen ollut siellä kesää viettämässäAlkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:Hautajärven ala-aste
Sallan ala-aste
Sallan yläaste
B)
Mä oon muutenkin sellanen murrehirmu Muutaman kerran oon Kuopiossa käyny ja arvaa vaan kun mä oon maistissa niin jopa paikalliset luulee että oon asunu siellä koko ikäni :snotty: Ja ihan täällä kotikulmallakin porukka kyselee et oot tutun näkönen mut et taida olla täältä päinAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Kyllä mä huomaan myös että porilaistuu puhe kun siellä käy. Siis vielä entisestään .Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Mä oon ollu ihan taapero kun muutettiin Porista pois mut vietin siellä monta kesää nuorempana Multa on Porin murre karissu jo muutama vuos sitten Mut ei mun tartteis kun hetkeks päästä käymään siel ni sit kyl taas puhuttais pari viikkoo murteilla
Apua, kuka sä oot? Ootko vuosimallia -85 vai -86?Alkuperäinen kirjoittaja Frost in the ground:Alahärmän kirkonkylän ala-aste
Savonlinnasta siis =)Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Mertalan ala- ja yläaste
Olin ensimmäisiä 8. luokkailaisia tuossa koulussa silloin kun se valmistui -90-luvulla.Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:VARISKALAISET hooii :wave: Koska ootte käyneet sen?