Missä kohtaa raskautta teillä alkoi maha näkymään????

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
Itselläni ensimmäinen raskaus, olen nyt rv 24. Kyllähän tuo maha on pullahtanut, mutta ei mielestäni ole vielä mitenkään itsestäänselvä raskausmaha. Voisi ihan hyvin olla pömppiskin mielestäni. Reiteni eivät ole mitkään tikut, joten se varmaan tasoittaa vaikutusta. Äitiyshousut otin kyllä käyttöön tosi aikaisessa vaiheessa. Menin ne innoissani ostamaan, kokeilin, ja olivat niin mukavat, että otin heti käyttöön. Käytän ihan tavallisia paitoja ja mekkoja, niissä en ole siirtynyt äitiysvaatteisiin.
 
Äitiyshousuja aloin käyttää jo joskus rv10 jälkeen. Selvästi maha alkoi näkyä joskus rv16 tienoilla. Iso vauva kuulemma tulossa, rv 22 oli kohdunpohjamitta jo 22,5cm ja muksu menee koko ajan paino- ja pituusarviossa edellä. Painoa kuitenkin alle 3 kiloa tullut (rv 24) joten kai nuo kolme aiempaa raskautta on aiheuttanut sen että maha kasvaa vauhdilla. Itse olen normaalipainoinen.
 
"vieras"
Tokasta turposin heti. Rv 8 piti jo käydä ostaa mammacaprit (oli kesä). Oon hoikka muuten, entiedä vaikuttiko se. Varhaisultrassa gyne veikkas kaksosia kun oli niin pinkeä kohtu mutta yks oli sitten kun ultras.
 
pilipali
Mulla varmaan joskus viikolla 16 alkoi näkymään. Nyt viikko 26 menossa ja alan olla pikkuhiljaa sitä mieltä että omia farkkuja en jalkaan viitsi tunkea kun puristaa massua. Muut normi hosut menee kylä vielä. Äitiyshousuja en ajatellut hankkia ollenkaan. Käytän vaikka mekkoja loppu ajan.
 
"mami"
Näkyi jo ennen vkoa 12 ja liikkeetkin tuntui vkolla 15. Olen lyhytselkäinen ja hoikka, joten nuo kai vaikuttavat. Muutenkin maha kasvoi suoraan eteenpäin - takaapäin ei edes huomannut että olen raskaana :)
 
"Katya"
Maha on näkynyt ihan selvästi toisella ja kolmannella kerralla viikolla 7 :-/ Ei ole oikeasti kivaa, kun töissä saa kulkea isoimmissa kaavuissa mitä kaapista löytyy ja silti spontaaneja raskausonnitteluja alkaa satelemaan viimeistään viikolla 10. Ja kun meilläpäin eka ultra on viikon 12 ultra, niin en todellakaan haluaisi julkaista raskauttani ennenkuin on varmuus että siellä edes on mitään elinkelpoista!

Loppuraskaudessa maha on jättimäinen, 2 koko liian isot äitiyshousutkaan eivät mahdu jalkaan. Vauva ei uppoa lantioon yhtään, vaan koko massa on tuossa mun kropan ulkopuolella. Raskausarpien määrää voitte vain kuvitella...
 
"vieras"
puolen välin paikkeilla molemmista alkanut näkyä. Tokassa tuli heti alkuun turvotusta aina iltaa kohden mahaan, niin aloin jo joskus viikolla 10 käyttää äitiyshousuja, kun niissä oli niin mukava olla.
 

Yhteistyössä