Missä kaupungissa et haluaisi missään nimessä asua?

"Miisu"
Kajaani on saanut paljon ääniä. Kertokaahan miksi? Vai onko aino syy tuo ulkomaalaisten runsas määrä. 10 vuotta sitten siellä ei neekereitä näkynyt, ihan kiva paikka silloin.

"nih"
Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että se pk-seutu kiehtoo niin paljon, että muutetaan sitten joku 50km Hki:stä johonkin huitsin nevadaan ja sanotaan, että asutaan täällä pk-seudulla, kun se on niin hienoa :D Joko asuisin Helsingissä, tai sitten kokonaan sieltä pois.

"nih"
[QUOTE="nih";25593776]Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että se pk-seutu kiehtoo niin paljon, että muutetaan sitten joku 50km Hki:stä johonkin huitsin nevadaan ja sanotaan, että asutaan täällä pk-seudulla, kun se on niin hienoa :D Joko asuisin Helsingissä, tai sitten kokonaan sieltä pois.[/QUOTE]

Niin ja siis en asu itse Hki:ssä, kun minua se "pk-seutu" ei kiehdo :)

Helpompi minunkin sanoa näin päin: voisin asua Helsingin lisäksi Tampereella, ehkä Turussa jos olisi hyvä syy, Espoossa jos olisi pakko mutta en käsitä miksi ikinä olisi, muissa en missään nimessä haluaisi asua. (Rajasin tämän vastauksen nyt Suomeen, toki maailmalta löytyisi vaikka kuinka paljon lisää kaupunkeja, joissa en haluaisi asua :D )

"tamperelainen"
Kemi, Kouvola, Forssa, Pieksämäki, Parkano. En kyllä haluaisi pääkaupunkiseudullekaan - en Helsingin keskustaan sen enempää kuin johonkin pakettitaloon vantaan takamutkille.

"hmm"
En haluaisi asua Porissa. Ikävän näköinen, aika kurjan kuuloinen murre (vaikka murteet rikkaus ovatkin, en haluaisi silti arkena kuulla juuri tätä) ja hankala sijainti.

"hipsukkainen"
[QUOTE="Miisu";25593767]Kajaani on saanut paljon ääniä. Kertokaahan miksi? Vai onko aino syy tuo ulkomaalaisten runsas määrä. 10 vuotta sitten siellä ei neekereitä näkynyt, ihan kiva paikka silloin.[/QUOTE]

Kajaani saa minunkin ääneni. Valitettavasti nuo ulkomaalaiset on yksi iso syy, vaikka en muuten haluaisikaan olla rasistinen mitenkään. Varastivat muutama vuosi sitten minulta repun, kun istuin linja-autoasemalla ja reppu oli ihan vieressä penkillä. Juosten karkuun säntäsi se mies ja sinne meni reppu. Olen myös kuullut että baareissa ahistelevat naisia törkeästi. Ehkä viidessä vuodessa lisääntynyt nuo ulkomaalaiset paljon. Ennen olikin mukava kaupunki. On muutenkin kyllä jotenkin ahdistavan oloinen, niin etten voisi muuttaa vaikkei ulkomaalaisia olisikaan.

titteli
Lahti,Helsinki,Espoo,Vantaa,Riihimäki,Jyväskylä..ovat sellaisia mihin en muuttaisi.Lahdessa olen asunut,ja sieltä kun muutin,niin takaisin en palaa.
Kouvola oli tosi ruma, pienikaupunki,missä ei ollut mitään,mutta ihmiset olivat sitäkin mukavampia,joten sinne voisin joskus muuttaa takaisin,jos täältä maalta nyt johonkin kaupunkiin pitäisi uuttaa.

peesaan
[QUOTE="hui";25592757]EN viihtyisi sisäänpäinkääntyneissä pikkukaupungeissa, joissa porukka on pääosin kolmannen polven sikäläisiä.

Esim. Mikkeli, Pieksämäki....[/QUOTE]

peesi tälle. Valitettavasti luulin muuttavani nuorekkaaseen isoon kaupunkiin, mutta asuinalueella on näitä keskeen naineita vajaaälyisiä jotka pilaavan kaupungin

hyiiääää
Jyväskylässä, vaikka asunkin täällä, mut haluan äkkiä hittoon täältä ! Ihan kauhee kaupunki.

Myöskään pääkaupunkiseutu ei huvita ollenkaan, vielä vähemmän kuin tämä ! Turku ei kiinnosta myös.

Tampereelle tai Ouluun haluan muuttaa.

"xxxx"
Kouvola, on vaan niin ankean oloista, sekä Heinola, sisäänpäin lämpiävä ja ahdistava pikkukaupunki, jossa myös rasistisia piirteitä havaittavissa. Anteeksi kovasti kaikille, ketkä näissä kaupungeissa asuvat, on vaan oma mielipiteeni...ja muista paikoista,jotka eivät ole kaupunkeja, joku esim. Pelkosenniemi, Sysmä ym. pikkupaikat

Kermakakku
Helsinki ei käy.
Vantaalla ja Espoolla ei ole sielua.
Kauniaisen sielusta en pidä.
Hanko on talvella kuollut.
Karjaa ei ole oikein mikään paitsi ruma.
Tammisaari on ruotsinkielisten vanhusten saattohoitola.
Lohja on kaikella lailla karmea paikka.
Turku, Rauma ja Pori ovat niin rumankielisiä, ettei sinne voi mennä edes tutkimaan.
Porvoo, Loviisa, Kotka... eieiei.
Karjala kumartaa liikaa Venäjälle nykyisin, Savo on jo liian pohjoisessa.
Hämeenlinna tai Tampere ehkä.
Jyväskylää en ole koskaan tarvinnut mihinkään enkä ole kenenkään muunkaan kuullut tarvitsevan enkä kehuvan. Lienee melko pitäänsanomaton paikka (ja jo liian pohjoisessa).

En tunne Suomen kaupunkeja niin hyvin, että voisin sanoa. Mielelläni en kyllä muuttaisi täältä Helsingistä yhtään pienempään paikkaan (eli sepä karsiikin sitten kaikki muut kaupungit pois...).

"vieras"
[QUOTE="Miisu";25593767]Kajaani on saanut paljon ääniä. Kertokaahan miksi? Vai onko aino syy tuo ulkomaalaisten runsas määrä. 10 vuotta sitten siellä ei neekereitä näkynyt, ihan kiva paikka silloin.[/QUOTE]

Siihen aikaan kun minä siellä asuin (koko 90-luku), siellä ei ollut ulkomaalaisia, ei juuri ollenkaan, joten ei johdu siitä. Niin kertakaikkisen ankeaa, umpimielistä ja luotaantyöntävää paikkaa en kuitenkaan koskaan ole joutunut sen jälkeen kokemaan. Ja olen asunut muissa saman kokoluokan pikkukaupungeissa, joten siitä se ei johdu.

"maalainen"
Pääkaupunki-seudulle mua ei sais muuttamaan ei sitten millään. Eikä minkään kaupungin keskustaankaan ylipäätään. Jos pakko olis johonkin kaupunkiin muuttaa niin se olis Turku, opiskelin siellä ja tykkään kaupungista. Mut mieluummin asun maalla.

Yhteistyössä