Missä käyt gynekologilla?

  • Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti
e
Oon käyny molemmilla. Enpä ole suurta eroa huomannut (kunnallisella nainen, yksityisellä mies).
Ei mun värkki nyt niin erikoinen oo (näihin edellisiin kirjoittajiin viitaten) :D
 
ap
Kyselen ihan siksi kun kävin itse tällä viikolla ekaa kertaa yksityisellä. Ja en kyllä enää muualle menekkään.
Kolme isoa syytä miksen:
Ensinnäkin: Kunnallisella ei ole ikinä tutkittu rintoja jotka tuo yksityinen teki heti.
Toiseksi: Kunnallisella oli määrätty mulle sellaisia yhdistelmäpillereitä, joissa oli liian vähän hormonia ja joita ei olisi saanut määrätä koska mulla on sairaus jonka takia pillerit ei imeydy niin hyvin kuin pitäisi. Ja sitten ihmetellään kun tulee raskaaksi pillereistä huolimatta...
Kolmanneksi: Mulle ei olisi saanut määrätä noita yhdistelmiä ollenkaan koska mulla on migreeni ja sen takia voi aiheutua aivoveritulppa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Ei mun värkki nyt niin erikoinen oo (näihin edellisiin kirjoittajiin viitaten) :D
Onko joku väittänyt, että värkkinsä on erikoinen? :headwall:

Minusta ei vaan ole tullut yliestä riistaa missään vaiheessa, kun aika ajoin tälläkin palstalla saa lukea, että suurinpiirtein kuka vaan nuohoojasta s-marketin lihan leikkaajaan saa kurkkia pilluun.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Ei mun värkki nyt niin erikoinen oo (näihin edellisiin kirjoittajiin viitaten) :D
Onko joku väittänyt, että värkkinsä on erikoinen? :headwall:

Minusta ei vaan ole tullut yliestä riistaa missään vaiheessa, kun aika ajoin tälläkin palstalla saa lukea, että suurinpiirtein kuka vaan nuohoojasta s-marketin lihan leikkaajaan saa kurkkia pilluun.
No mun mielestä kunnallinen lääkäri ei ole ihan kuka vaan.
Ja mun värkki ei ole myöskään niin erikoinen, etteikö tarvittaessa sinne sais kurkata vaikka s-marketin lihanleikkaaja. Jos ei ole kyseinen henkilö ennen revaa nähnyt (taitaa olla mahdotonta nykyajan maailmassa ja netissä), niin siinähän hämmästelee sit.
 
kätilö
Aika harvassa terveyskeskuksessa on gynekologi käytettävissä, gynekologin vastaanotot kun ovat erikoissaisraanhoitoa (erikoislääkärin vastaanotto) ja terveyskeskuksen palvelut ovat perusterveydenhuoltoa. Perhesuunnitteluneuvolan, äitiysneuvolan jne lääkärit on yleensä ihan tavallisia terveyskeskuslääkäreitä, vaikkakin he tekevät gynekologisia tutkimuksia ja esimerkiksi laittavat kierukoita. Nämä terveyskeskuslääkärit lähettävät sitten erikoissairaanhoitoon = sairaalaan gynekologille, jos on tarvis. Muutamassa terveyskeskuksessa on toki yhä edelleen gynekologin virkoja olemassa, mutta nekin ovat (kulujen vuoksi) katoava luonnonvara. Oletteko varmoja, että kunnallisen puolen lääkärit ovat olleet gynekologeja?

Yksityisellä on se etu, että pääsee suoraan erikoislääkärille ja saa vieläpä itse valita lääkärin ;)
 

Yhteistyössä