Missä iässä teidän +30-veet on oppinu...?

• Viestiketjun aloittaja "hih"
  • Ensimmäinen viesti
"hih"
1.Siivoamaan jälkensä
2.Laittamaan ruokaa
3. Hoitamaan lapsia pyytämättä
4. Olla lähtemättä reissuun just silloin ku lapset kipeet
5. Pesemään pyykkiä
6. olemaan varaamatta kaukosäädintä koko illaksi?
7. olemaan kuivia yötä päivää

Meillä ei vielä vaikka kuinka oon opettanu... Ja toi kuivaksi opettelu, en ymmärrä, että pitää pihalla käydä kusella vaikka vessakin on olemassa....

:D

"waimoke"
Mun +30- vee ei osaa noista mitään. Tai nyt liioittelin, pihalle ei pissaa. ja kaukosäätimen saan itselleni kun otan kädestä. Vaikka toisen kädestä ei saisikaan ottaa :D

"vieras"
1-4 Edelleen kerrataan asioita, välillä yllättyy positiivisesti. Oma-aloitteisuus on vielä ihan hakusessa tosin.
5 Ei harjoittelupaa edes, ei talous kestä,
6 Hyvin haasteellinen taito... ja 7 vois sanoa luonnistuvan.... 8)

"vieras"
[QUOTE="hih";23432932]1.Siivoamaan jälkensä
2.Laittamaan ruokaa
5. Pesemään pyykkiä

Meillä ei vielä vaikka kuinka oon opettanu... Ja toi kuivaksi opettelu, en ymmärrä, että pitää pihalla käydä kusella vaikka vessakin on olemassa....

:D[/QUOTE]

Minulla on vasta 25-vuotias tyttö,
1. Osaa, mutta tarvitsee välillä muistutusta. Varsinkin astioiden laittaminen koneeseen tiskipöydän sijaan tuntuu olen vaikeaa.
2. Hankalaksi menee, vaatii aina suunnittelua ennakkoon. Mahdoton ajatus että menisi kaapille, katsoisi sisällön ja tekisi niistä ruokaa.
3. Onnistuu
4. Onnistuu, ei käy reissussa.
5. Osaa
6. Varaa toista telkkaria yleensä 20 jälkeen kunnes nukahtaa
7. Kerran kuussa vuotaa verta 3-5 päivää, tähän liittyy myös ärtymystä ja outoa käytöstä. Vakavaa? Milloin lääkäriin?

"jooo"
[QUOTE="hih";23432932]1.Siivoamaan jälkensä
2.Laittamaan ruokaa
5. Pesemään pyykkiä

:D[/QUOTE]

Kolme ensimmäistä hoituu helposti, kun vaan muistaa sen positiivisen palautteen, esim. ylimääräisen lenkkimakkaran ja oluen muodossa.
Muiden kohtien kanssa on vielä opettelua. Samoin jos pikku "tankero" itse sairastuu, niin koko maailma on kyllä sekaisin ja kaikki likenevät apuvoimat on valjastettava hoitotalkoisiin.

Hmmmm
1. ei osaa
2. jos ruuanlaitoksi katsotaan erilaisten valmisruokien lämmittäminen niin osaa.
3.kyllä osaa
4.kun joskus lähtis edes muutamaksi päiväksi jonnekkin
5.hmm...osaa ladata koneen ja käynnistää...sinne sitten unohtuvatkin...pyörittää uudelleen. ei osaa erottaa jo pestyjä likaisista joten kertaalleen pestyjä pestään usein uudelleen.kodinhoitohuone on aina hirveässä ja jatkuvassa kaaoksessa ja siellä on varmaan kymmenen isoa kasaa pestyjä ja pesemättömiä jotka sitten tilaa raivatessa sekoittuvat...
6. ei ole kiinnostunut kaukosäätimestä, mutta minäkään en sitä saa ottaa.
7.osaa

Vaikka kysymys oli tarkoitettu hauskaksi on pakko sanoa että alan olla aika kypsä.Lapsia 2.

=)=)
1. ei osaa
2. jos ruuanlaitoksi katsotaan erilaisten valmisruokien lämmittäminen niin osaa.
3.kyllä osaa
5.hmm...osaa ladata koneen ja käynnistää...sinne sitten unohtuvatkin...pyörittää uudelleen. ei osaa erottaa jo pestyjä likaisista joten kertaalleen pestyjä pestään usein uudelleen.kodinhoitohuone on aina hirveässä ja jatkuvassa kaaoksessa ja siellä on varmaan kymmenen isoa kasaa pestyjä ja pesemättömiä jotka sitten tilaa raivatessa sekoittuvat...
7.osaa

Vaikka kysymys oli tarkoitettu hauskaksi on pakko sanoa että alan olla aika kypsä.Lapsia 2.
Ja naiset vaikenivat.

Hmmmm
[QUOTE="höh";23433565]Kypsä mihin? mullakin on kolme lasta ja tämä on hauskaa... :D[/QUOTE]

Siihen että vaimon tekemisen/tekemättä jättämisten takia koti on jatkuvassa kaaoksessa.

En ole mikään siivousintoilija mutta jos aamulla tyhjä maitopurkki kaatuu nurin ruokapöydässä se on siinnä nurin asennossa vielä kun tulen 17 kotiin...
Suodatinpussia ei kykene ottamaan paketista ilman että niitä tulisi sieltä 5...myös tämä paketti (kumollaan) ja ne 4 irtopussia sikin sokin työpöydällä vielä illalla...
ym ym ym ym ym

uups
1. ei osaa
3.kyllä osaa
7.osaa

Osaatko itse nuo temput kaikki? Otan osaa jos kannat vastuun ja vaimosi on noin tumpelo. Vastaavista urospuolisista kärsii lukematon joukko naaraita. Itse hankkiuduin moisesta eroon ja elämä tuntuu makavalta taas. =)

On osannu kyllä noi kaikki jo ennen kuin ollaan ruvettu seurustelemaankaan, eli olettaisin että viim. vähän päälle 2-kymppisenä.

No, pihamaalle kuseksiminen jätetään sikäli pois laskuista, että se on mun mielestä täällä meillä ihan sallittua. Turha vaivautua sisätiloihin asialle jos on valmiiksi jo pihalla, täyttyy paskakaivotkin turhaan.

Meillä lorottelee pihalla ihan sujuvasti pari koiraa, kolme kissaa, kanat ja kukot, useampi hevonen ja poni, lapsetkin kesällä, ja pupu.
Siinä yhen ihmisen ureat lisäksi ei tunnu missään...

Mulla jo aika iso, eli 39v, mutta hyvällä koulutuksella pikkuhiljaa edistystä havaittavissa...

1. Vaihtelee, mutta ymmärtää tehdä sen jo pelkästä mulkaisusta, joten edistystä...
2. 7 vuoden koulutuksen jälkeen osaa tehdä ruskeaa kastiketta, todella hyvää sellaista, ja keittää perunat.
3. Sujuu kyllä, tosin eipä noita enää paljon tarvitse hoitaa.
4. Ei käy reissuissa
5. EI, enkä anna edes yrittää, pyykin kuivumaan laittokin on niin heikkoa, että en anna sitäkään enää tehdä.
6. Meillä on niin monta telkkaria että tähän ei ole tarvetta, eikä kyllä varmaan muutenkaan.
7. Kyllä, osaa jo käydä vessassa ihan itse :)

"vieras"
Mun 29- vuotiaani hallitsee erinomaisesti kaikki muut kohdat paitsi nelosen. Tosin ymmärtää ainakin minulle näyttää pahoittelevaa syyllisyydentuntoista naamaa lähtiessään :)

Yhteistyössä