Missä asioissa teillä on muuttunut mielipide täysin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Autoilusta. Asuin nuoruuden ja opiskeluajat Helsingissä Kampissa. Sittemmin löysin puolison, joka asuu Nurmijärvellä. Ei täällä paljon julkisten varassa voi elää.
 
vierailija
Joudun häpeäkseni tunnustamaan että olin teini-iässä aika vasemmistohenkinen, ihailin Neuvostoliittoa ja soimasin USAta. Silmät aukeni vasta jotain 17-18 ikävuoden paikkeilla.
 
vierailija
Homojen suhteen on mielipide muuttunut. Nuoruudessa olin todella homovastainen. Voisi käyttää termiä homofobinen ihan siinä oikeassa fobian merkityksessä. En nyt varsinaisesti pelännyt homoja, mutta esimerkiksi ajatus homosta samassa uimahallin suihkutilassa olisi aiheuttanut voimakkaan reaktion. Vähän kuin joku tarantella siellä suihkukopin seinässä.

Tämä alkoi muuttua parikymppisenä. Kognitiivinen dissonanssi oli häiritsevän suurta kun samaan aikaan oikeistolainen yksilönoikeuksia korostava maailmankuvani vahvistui ja kuitenkin yritin paheksua homoseksuaalisuutta. Lisäksi olen aina yrittänyt korostaa rationaalisuutta maailmankuvani perustana ja oli häiritsevää kun homovastaisuudelleni ei oikein löytynyt mitään järkevää syytä. Se oli jollain tavalla luonnollista eli en ollut päättänyt missään vaiheessa alkaa homovastaiseksi, vaan olin "aina" ollut sitä, mutta se ei ollut perusteltavissa.
 
vierailija
Nuoruuden mustavalkoisuus on hävinnyt. Nykyään, näin keski-ikäisenä, asioissa on paljon harmaan eri sävyjä. Monet asiat eivät saa aikaiseksi minkäänlaista reaktiota kun nuorena olisin ollut heti vastaan.
 
vierailija
Yhdysvalloista, NATO:sta ja EU:sta. Vielä joskus 90-luvun alkupuolella ihannoin yhdysvaltoja mutta sittemmin siitä on tullut lähinnä suuri s**tana ja EU:sta euvostoliitto.
 
vierailija
Nuorempana ajattelin, että isot rinnat ovat naisella kauniit. Nyttemmin aikuistuneena olen muuttanut mieltäni. Ne isot rinnat on hyvin usein sellaiset läpyskät, roikkuvat ja riippuvat. Eli kauniit rinnat ovatkin päinvastaiset; pienet ja terhakat.
 
vierailija
Nuorempana ajattelin, että isot rinnat ovat naisella kauniit. Nyttemmin aikuistuneena olen muuttanut mieltäni. Ne isot rinnat on hyvin usein sellaiset läpyskät, roikkuvat ja riippuvat. Eli kauniit rinnat ovatkin päinvastaiset; pienet ja terhakat.
Isot rinnat roikkuu vanhoilla naisilla. Nuorilla ne ovat kauniit ja terhakkaat, tekevät naisesta Naisen.
 
Varmaan saan kuulla tästä joskus, mutta avaudunpa silti!
Luotan, että sentään jotkut ihmiset ymmärtävät, että ihminen voi kasvaa valtavasti - etenkin lasten siunaannuttua.
Osa ihan silkkaa käytöshäiriötä!
Osaksi kai saatoin purkaa jotakin lapsuusiän juttuja - kuka tietää.🤷‍♀️
Tai jatkoin itsenäni oloa - olin kauhea lapsi.😬🫣

Ennen piti olla pränikkä tehokas auto alla, enkä ikinä käyttänyt turvavöitä. Törttöilin liikenteessä (tein jopa kiusaa) minkä kerkesin ja ajoin törkeää ylinopeutta joka päivä.
Nykyään on turvallinen perheauto joka ei liiku ennen kuin kaikki ovat vöissä. Ylinopeutta ajellaan harvoin ja mielummin liikenteessä antaa tilaa ja joustaa, kuin toimii itsekkäästi.

En ikinä liikkunut tennareissa tai rönttävaatteissa vaan korkokengät ja jakkupuku oli ihan normi asu töissä. Pukeuduin aina vapaa-ajallakin seksikkäästi/melko paljastavasti.
Huomasin muutama vuosi sitten, että kun pukeutuu vaatimattomammin niin ei ole niin silmätikkuna, huomattavasti parempi näin!❤

Koti oli ennen enemmän edustuspaikka kuin koti. Nykyään meillä on kiva kodikas koti jossa näkyy, että siellä asuu aktiivinen onnellinen perhe.

Ennen tein töitä isosta rahasta ja osasin olla julma firman puolesta: muun muassa keksin keinoja millä saada työntekijöitä irtisanomaan itsensä - minut laitettiin usein myös irtisanomaan väkeä/jakamaan varoituksia. Nykyään en koskaan tekisi mitään sellaista, enkä edes työskentelisi yrityksessä mikä lisää pahoinvointia.

Olin ihan hirveä bitch! Jos olin tyytymätön mihin tahansa palveluun ja yritys ei tajunnut korvata virhettään ruhtinaallisesti, anteeksipyydellen, niin pistin heidät maksamaan jollain keinoin. Mukana olija sai hävetä silmät päästään kun läksytin asiakaspalvelijan ja vaadin paikalle ylempiä henkilöitä, ja läksytin/opetin heitäkin.
Nykyään ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia (ennen kaikkea me kaikki olemme vain ihmisiä eri taustoilla) ja arvostan ihmisiä paljon - en pura tyytymättömyyttä asiakaspalvelijoihin, olen rakentava.
Käyttäydyn nykyään kunnioittavasti ja ystävällisesti kaikkia kohtaan jne.

Yleisesti maailman asioissa mielipiteeni ovat muuttuneet paljon.
En hyväksy ahneutta ja heikommista pidän aina huolta ja pidän heidän puolia, ja, autan jos vain osaan/voin!
Olen myös antelias, noh, tätä olen ollut aina.

Muita missä mielipide on muuttunut:
- talous
- ravinto
- sodat
- politiikka
- kansalaisten sumutus valtion toimesta/globaali kusetus
 
  • Haha
Reactions: ruuttis
vierailija
Muita missä mielipide on muuttunut:
- talous
- ravinto
- sodat
- politiikka
- kansalaisten sumutus valtion toimesta/globaali kusetus
olisi mielenkiintoista tietää, miten mielipiteesi on muuttunut taloudesta, sodista ja politiikasta. Ravinnon ja tuon viimeisen jätän suosiolla väliin, ettei nyt ihan Mariaanien hautaan asti sukelleta.

Oonkin aina ihmetellyt, että keitä ne sekoilijat liikenteessä on. Mikähän saa ihmisen toimimaan niin? Mikä on saanut sinut käyttämään turvavyötä, sehän valtiovallan pakottavia toimenpiteitä. Vai onko vaan siksi, ettet halua sakkoja maksaa.
 
olisi mielenkiintoista tietää, miten mielipiteesi on muuttunut taloudesta, sodista ja politiikasta. Ravinnon ja tuon viimeisen jätän suosiolla väliin, ettei nyt ihan Mariaanien hautaan asti sukelleta.

Oonkin aina ihmetellyt, että keitä ne sekoilijat liikenteessä on. Mikähän saa ihmisen toimimaan niin? Mikä on saanut sinut käyttämään turvavyötä, sehän valtiovallan pakottavia toimenpiteitä. Vai onko vaan siksi, ettet halua sakkoja maksaa.
Noh, Mariaanien hautaan pääsee jo noillakin joten vastaan vain, että melko pitkälti teatteria nuo kaikki ovat, jossa joko tietoiset hyötyvät, tai hyödylliset idiootit vievät eliitin agendaa eteen päin.

Lapset saivat käyttämään turvavöitä!
En myöskään enää toimi älyttömän uhkarohkeasti/tyhmän rohkeasti juuri ollenkaan. Benjihyppyäkin miettisin nykyään kaksi kertaa.
Heikompia kyllä puolustan uhkarohkeasti, menen väliin - tästä en ole päässyt. Näin muun muassa yhtenä päivänä tässä hetki sitten kun isokokoinen köriläs mamuisä retuutti lasta, vedin auton tienvarsiparkkiin ja kävin läksyttämässä ukon! Meinasin saada itsekin osumaa, onneks ei ollut poika mukana, olis kyllä nekannut ukon tonttiin.😬

Se sekoilu liikenteessä liittyi harrastukseeni (autot). Valoista otettiin viivaa, ajeltiin kilpaa ja provosoiduttiin jos joku provosoi. Käytiin autokokoontumisissa/messuilla jne.
Adrenaliini virtasi kun oli vauhtia tai kun ajettiin lujaa pikkuteillä. Joku yleensä lähti leikkiin mukaan.🤷‍♀️

Vastakysymys sinulle, osittain omia sanojasi osittain lainaten:
Oonkin aina ihmetellyt, että keitä ne sekoilijat on. Mikähän saa ihmisen toimimaan niin? Mikä on saanut ihmiset olemaan kyseenalaistamatta ihan selkeää kusetusta, vai onko vaan siksi, että eivät itse halua/viitsi/ehdi tutkia asioita. Ja tästä syystä menettävät rahansa/terveytensä ja turvallisuuden. Miten ihminen uskaltaa luovuttaa ihan kaiken toisen ihmisen käsiin vaikka ei edes tunne tätä toista ihmistä.🤔
 

Yhteistyössä