Missä vaiheessa iltaa kävisitte sanomassa naapureille liian kovasta musiikin soitosta??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ögonblick
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ögonblick

Aktiivinen jäsen
11.06.2007
1 167
0
36
Jossain meidän alapuolella soi TAAS jälleen kerran musiikki todella todella lujaa!! Kello on vasta kymmenen -yhtiön sääntöjen mukaan hiljaisuus alkaa klo 22-07. Ei muuten haittaa, mutta meidän pikku tirppa ei nuku kun basso hakkaa..

Missä vaiheessa menisitte sanomaan? Varsikaan kun ei ole ollut mitään mainintaa mistään tupareista tms.. :o
 
Mun täytyy sanoa, että mä olen todella huono sanomaan kellekään yhtään mistään. Korvatulpat on kavereitani tarvittaessa. Mutta joo, siis periaatteessa eiköhän hiljaisuuden alkamisen jälkeen ole ihan korrektia käydä huomauttamassa. Toivottavasti auttaa.
 
No heti 22 jälkeen voi käydä mainitsemassa...

Ja muutenkin jossakin paikkaa on kehotettu kirjaamaan kellonaika ylös.. millon alkoi, ja mihin asti kesti, mitä musiikkia soitettiin esim. ja taloyhtiölle valitus niin saattavat antaa varoituksen

Sinuna kävisin silloin sanomassa kun sua ja teidän nukkumaan menoa haittaa
 
itse jos oolen "hyvällä" päällä saatan kuunnella tunninkin ennenkuin käyn sanomassa, mutta jos olen jo valmiiksi kärttyinen, ei mene kuin 15-30min kun menen jo oven taakse huomauttamaan asiasta jos ei ole ollut juhlien vietosta ilmoitusta alaovella
 
ja hänen numeronsa ja soittaisin tai laittaisin tekstarin. Jos ei toimisi niin menisin tai laittaisin miehen menee ovelle pyytämään ystävällisesti volyymin tarkistusta lapsen unen takia.
 
Siis meitä ei periaatteessa häiritse, mieskin työn ja harrastuksen puolesta noita omia laitteitaan soittelee aika reippaasti, mutta ei sentään yöaikaan.. :/

Super rauhallinen rappukäytävä, mutta syksyllä joku nuori tyttö osti kerrosta alempaa kämpän ja nyt sitten aina silloin tällöin pitää bileitä aika kovaäänisesti.. No, pari kuukautta ja ollaan poissa itse tästä. Josko siihen asti nämä jäisi viimeisiksi kestettäviksi.. Huono olen minäkin asiasta sanomaan. Ja mieskään ei ole kotona, että tän voisi sille nakittaa.
 
jos hiljaisuus alkaa klo 22 niin silloin... rivarissa viimeistään puolilta öin... oon käyny tossa 2 aikaan yöllä huutamassa naapurissa kun heräsin siihen että seiniä ja ovia potkittiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
itse jos oolen "hyvällä" päällä saatan kuunnella tunninkin ennenkuin käyn sanomassa, mutta jos olen jo valmiiksi kärttyinen, ei mene kuin 15-30min kun menen jo oven taakse huomauttamaan asiasta jos ei ole ollut juhlien vietosta ilmoitusta alaovella

Peesi.
Olen käynyt joskus huomauttamassa kerran, toisenkin ja jollei melu ole sillä loppunut, soittanut virkavallan paikalle.
Etenkin kun lapsi "kärsii" melusta, kannattaa siihen puuttua. Ja todellakin, jos melu on säännöllistä esim. joka viikonloppuista, tekisin valituksen isännöitsijällekin.
 
Asiallisesti menisin sanomaan et kuuluu musiikki voimakkaasti.

Mä en tajua ihmisiä joilla heti on mielessä et varotusta vaan kehiin, ku ihan asiallisella puheella monesti tollanenki juttu selviää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
sillon ku itseä häiritsee/ ku on käymässä itse nukkumaan/ tai jos oikee vittumaisella päällä ni heti ku hiljasuus alkaa :p

Siis jos olisin normi töissä ja joutuisin heräämään aamulla neljältä, niin olisin käynyt sanomassa jo heti klo 22! Mutta lauantai ja kaikki.. josko joku muu naapuri menisi.. :(
 
Vie sinne toivebiisilista, kun itsekin joudut sitä kuuntelemaan ;) No ei vaan... se jyskytys on ärsyttävää. Tosin meidän lapset (kouluikäiset) nukkuvat, vaikka me katsellaan leffaa alakerrassa ja äänet ovat aika kovalla. Johtuu siitä, että totutettiin nuo nukkumaan myös metelissä. Asutaan omakotitalossa, joten naapureita emme noilla volyymeillä häiritse.

Käy vaan sanomassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
sillon ku itseä häiritsee/ ku on käymässä itse nukkumaan/ tai jos oikee vittumaisella päällä ni heti ku hiljasuus alkaa :p

Siis jos olisin normi töissä ja joutuisin heräämään aamulla neljältä, niin olisin käynyt sanomassa jo heti klo 22! Mutta lauantai ja kaikki.. josko joku muu naapuri menisi.. :(

silti, ei kenenkää tarvi tuollast kuunnella hiljaisuuden jälkeen. Hyviin tapoihin kuuluu laittaa esim. lappu rappukäytävää jos on bileet ja musiikkia kovaa soitellaa tyylillä " pahoittelemme meteliä syystä X ja hiljenemme viimeistään XX.." jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mä olen käynyt vauva sylissä valittamassa mökästä ja sanonut, että lopetatko sen huudatuksen vai tuletko itse nukuttamaan vauvan ja mä jään jorailemaan? Tehosi aina entsiin naapurin poikiin :laugh:

Aika mukava tapa, varmaan ei vastapuoli ole heti v*******massa takaisin, vaan ymmärtää yskän =) ?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Asiallisesti menisin sanomaan et kuuluu musiikki voimakkaasti.

Mä en tajua ihmisiä joilla heti on mielessä et varotusta vaan kehiin, ku ihan asiallisella puheella monesti tollanenki juttu selviää.

Juu, tätäkin kuitenkin tapahtuu harvoin, ja asiallisetsikin voi asiansa esittää.
Luulisi vain, että joku lähempi naapuri jo kävisi sanomassa asiasta.. Ja sitähän ei aina tajua kuinka hyvin musiikki kuuluu. Meillä niin rauhallinen rappukäytävä ettei täällä ole kahden vuoden aikana ollut yhtään mitään. Nyt tämä tyttö vain.
 
Käy kysymässä moneltako bileet loppuvat. Vituttaa huomattavasti vähemmän kun tietää ajan koska se musiikki loppuu, eikä tarvitse kiristellä koko iltaa. Naapuri saa samalla näppärästi vihjeen, että on jo aika lopetella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Asiallisesti menisin sanomaan et kuuluu musiikki voimakkaasti.

Mä en tajua ihmisiä joilla heti on mielessä et varotusta vaan kehiin, ku ihan asiallisella puheella monesti tollanenki juttu selviää.

Juu, tätäkin kuitenkin tapahtuu harvoin, ja asiallisetsikin voi asiansa esittää.
Luulisi vain, että joku lähempi naapuri jo kävisi sanomassa asiasta.. Ja sitähän ei aina tajua kuinka hyvin musiikki kuuluu. Meillä niin rauhallinen rappukäytävä ettei täällä ole kahden vuoden aikana ollut yhtään mitään. Nyt tämä tyttö vain.

Käy ihmeessä sanomas ettei vaan ne muut mieti jo sitä varotusta tytölle.
 

Similar threads

Yhteistyössä