O
oma rauha
Vieras
Ihan kiva olisi kuulla, miksi sä haluat asua eristyksissä? Vihaatko ihmisiä niin paljon vai mikä on syynä? Onko sulla perhettä ja miten vaikka lapsesi suhtaituvat siihen, että on pitkä päiväkoti/koulumatka/matka kavereille? Miten sä itse pääset töihin?
Tässä oli lähinnä ideana kartoittaa, millaisista taloista ihmiset tykkää, mutta ilmeisesti sulle se on ihan sama, kunhan tonttia vaan riittää.
Et osoittanut kysymyksiä mulle, mutta voin osaltani niihin vastata.
Tykkään asua maaseudun rauhassa, luonnon keskellä, hiljaisuudessa. Tykkään puuhastella pihatöitä omaan tahtiini, muutenkin tykkään viettää ulkoilmaelämää. Kesäisin käytännössä asutaan pihalla, yöt nukutaan sängyssä sisällä mutta silloinkin ulko-ovet ovat auki niin eteisessä kuin makuuhuoneissakin. Kokkaillaan ulkona, syödään ulkona, saunotaan rantasaunalla. Tällainen elämäntapa ei olisi mahdollista jossain lähiössä tai ylipäätään muualla kuin luonnon rauhassa.
Talvisin nautin pimeydestä ja hiljaisuudesta.
Ihmisten vihaamisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, teen töitä ihmisten parissa ja myös jotkut harrastuksistani vievät ihmisten pariin. Vapaa-ajallani vain haluan valita ne ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä, tykkään siitä, että saan tehdä ja olla kuten haluan. Työmatkaa minulla on n. 30 km ja autolla siis pääsen töihin (kuten muuallekin; kauppaan, asioille, kavereille...)
Perhettä löytyy. Mies jakaa elämänkatsomukseni täysin ja lapsemme (koululaisia) pitävät myös elämäntavastamme, tietysti ovat siihen pienestä asti tottuneet. Koulumatkat kulkevat koulukyydein ja kavereille ja harrastuksiin kuskataan. Lapsilla käy todella paljon kavereita täällä meillä kylässä, joten sitä kuskattavaa on kyllä siinä mielessä niillä lähiössä asuvien kavereiden vanhemmilla enemmän kuin meillä.
Talomme on iso ja vanha perinnetalo, kunnostettu ja nykyaikaistettu vanhaa kunnioittaen. Olemme asuneet täällä n. 15 vuotta, enkä ole lapsuudenkotini jälkeen missään muualla tuntenut olevani näin kotona kuin täällä. Ehkä siinä syy valita se a vaihtoehto, edellyttäen, että se on kunnossa ja keskellä kaunista maaseutua ja tietysti järven rannalla.