Missä iässä et itse enää tekisi lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itse nyt 35v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaksi lasta on, kuopuksen synnytin 29-vuotiaana. Aina olen pitänyt takarajana 30v:tä mutta nyt tuntuu aika lopulliselta ajatella, etteikö enää voisi tulla kolmatta. Varsinaista vauvakuumetta ei ole mutta jos innostuttaisiin niin ennen 35v:tä pitäisi lapsen syntyä. Eli 35 on tämän hetken takaraja (viiden vuoden päästä vastaan varmaan 40v...)

Olen aina ajatellut haluavani kaksi lasta ja molemmat alle 25-vuotiaana. Noh, nyt odotan toista ja täytän 22 tämän vauvan syntymän aikoihin. Eli se 25 raja toimii tässä.. Toisaalta tilanne on nyt se että jos tämäkin on poika niin haluaisin ehkä vielä kokeilla kolmannen kerran josko tytön saisin. . . Mutta mutta.. saapa nähdä. Ainakin sen kolmannen lapsen jälkeen olisi mahdollisuus sterilisaatioon, vaikkei olisikaan vielä 30 täyttänyt.

Nuorempana ajattelin, että haluun lapset ennen ku täytän 30... Sit jouduin luopuun siitä haaveesta, että edes pääsisin äidiks ennen ku täytän 30. No, asiat menikin sit vähän eri tavalla ku olin ajatellu ja sain sen haaveen takasin. :) Nykysin aattelen, että kipuraja menee siinä 34-35 kohilla... Ehtii se vielä muuttua tarvittaessa, mut en kyl usko muuttuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
yli 25v ei enää! sillo on vielä nuori ja jaksaa hoitaa. :)

no huh huh, mä olen nuori vieläkin ja jaksan hoitaa lastani vaikka täytin jo viime vuonna 30 v, ja nyt odotan pikkukakkosta syntyväksi huhtikuun alkuun =)

voi teitä nuoria, te luulette että 30 v on vanha, en mä ainakaan , olen nuorekan ja pirteä mami =)

mieli muuttuu, sanokaa mun sanoneen "

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
yli 25v ei enää! sillo on vielä nuori ja jaksaa hoitaa. :)

no huh huh, mä olen nuori vieläkin ja jaksan hoitaa lastani vaikka täytin jo viime vuonna 30 v, ja nyt odotan pikkukakkosta syntyväksi huhtikuun alkuun =)

voi teitä nuoria, te luulette että 30 v on vanha, en mä ainakaan , olen nuorekan ja pirteä mami =)

mieli muuttuu, sanokaa mun sanoneen "

Niinhän sitä itekki 2kymmpisenä piti 3kymppistä jo vanhana. Nyt kun tuon iän on itse saavuttanu tajuaa, ettei sitä ole edes vanha vielä :D

Riskejä on vissiin tällä taustalla turha edes miettiä. :D Mutta iästä muuten, varmaan siinä vaiheessa kun tuntuu ettei enää jaksaisi tai haluaisi? En osaa tarkemmin ikävuosia vannoa, Nyt on ikää 32v ja kaksi lasta, toivessa 1-2 lisää. Kiva olisi jos se kolmonen saataisiin siinä 35v mennessä ja hkä se sitten olisikin siinä. Jos ei taas tule vauvakuumetta nelikymppisenä...

Yli 30-vuotiaana en varmastikaan enää tee. Kyllä lapset tähän kolmanteen jää... jos nyt raskaus hyvin menee loppuun saakka. Riskeistä en niinkään tiedä, mutta tuntuu ettei enää jaksaisi kovin myöhäisellä iällä alkaa vauvarumbaan. Nyt tunnen olevani vielä vireessä. :)

en enää halua kohta 40.v, mutta se johtuu siitä että minulla on jo 3, ja siinäkin on tarpeeksi tekemistä!!! jos ei olis yhtään tai vaikka vaan 1 niin en näe enkä tunne mitään estettä ettenkä vois suunnitella tässäkin iässä ja vanhempanakin. mä miksikään ole muuttunut sitten 25.v...sama vauhti edelleen :-))

mä olen nyt 35 vuotias ja en kyllä enään tekis en jaksais uudestaan sitä pikkulapsiaikaa lapset 15v, 11v,8v, ja elän elämäni parasta aikaa ihanaa kun saa nukkua yönsä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En aio tehdä lapsia yli 3kymppisenä!

en mäkään. tän olen päättänyt jo nuorena

Mäkin päätin niin. Mut tässä ollaan, 28, ei lasta vielä eikä elämäntilanne siinä kunnossa että nytkään antaisin lupaa tulla. JOten periaatteet tais mennä uusiksi. :D

Yhteistyössä