Minut on raiskattu monta kertaa.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vierasämmä
[QUOTE="joo";22666849]Sen vuoksi, että kaikki eivät pysty huolehtia itsestään meidän on rangaistava niitä, jotka käyttävät heikoimman ihmisen hätää hyväkseen.

Sen vuoksi meidän muiden on tuomittava se, että joku käyttää hyväkseen sitä, joka on itsetuhoinen, liikkuu yksin miesporukoissa jne. Meidän on osoitettava hänelle, että on hän on ihminen kuten muut, ja hänellä on oikeus koskemattomuuteen ja arvostukseen ihmisenä.

Sen takia meidän on laitettava tuomiolle ne saastat, jotka ovat alhaisista alhaisimpia ja hyväksikäyttävät heikoimpia, joilla ei ole ketään huolehtimassa tai puolustamassa.[/QUOTE]

Ja Tinkan kommentti on...?
 
"vieras"
[QUOTE="joo";22667014]Kuka roikkuu miesporukoissa? Alkoholisoituneet, kodittomat, masentuneet, mielenterveyspotilat, ne, joilla ei ole ketään.

Onko niin, että näitä heikoimpia saa käyttää surutta hyväkseen?[/QUOTE]

:D Niinkö tässä on sanottu? Voi tiisus. Väärinymmärtämisellä ei ole mitään rajaa!
 
.
[QUOTE="vieras";22667037]No eikö silloin jo järki sano ettei kannata humalassa heilua ties missä porukoissa tai lähteä tuntemattomien mukaan???!!![/QUOTE]


Ja koska useissa tapauksissa raiskaaja on naiselle jo ennestään tuttu, esim oma mies/poikaystävä, sukulainen, työkaveri jne jne, onkin parempi, että naiset sulkeutuvat yksin kotiinsa, eivät liiku kenenkään miehen kanssa missään, parisuhteeseen ryhtymisestä puhumattakaan. Ei tule sitten turhanpäiten käyttäydyttyä holtittomasti ja provosoitua raiskaajaa tekoihinsa.
 
"vieras"
Ja koska useissa tapauksissa raiskaaja on naiselle jo ennestään tuttu, esim oma mies/poikaystävä, sukulainen, työkaveri jne jne, onkin parempi, että naiset sulkeutuvat yksin kotiinsa, eivät liiku kenenkään miehen kanssa missään, parisuhteeseen ryhtymisestä puhumattakaan. Ei tule sitten turhanpäiten käyttäydyttyä holtittomasti ja provosoitua raiskaajaa tekoihinsa.
Vai niin. Itse edelleen kehotan vain sekä miehiä että naisia välttämään tolkutonta känniä ja kännistä, vierasta porukkaa. Mutta jos susta tuntuu että on olemassa vain musta ja valkoinen niin ole hyvä vain ja pysy yksin kotonasi, oma valintasi.
 
IhaNainen
Ja koska useissa tapauksissa raiskaaja on naiselle jo ennestään tuttu, esim oma mies/poikaystävä, sukulainen, työkaveri jne jne, onkin parempi, että naiset sulkeutuvat yksin kotiinsa, eivät liiku kenenkään miehen kanssa missään, parisuhteeseen ryhtymisestä puhumattakaan. Ei tule sitten turhanpäiten käyttäydyttyä holtittomasti ja provosoitua raiskaajaa tekoihinsa.
Ihan oikeesti, sun mielestä nää asiat on verrattavissa? Kyllä miestenkin (edelleen) kannattaa välttää megakännien vetämistä ja tuntemattomien mukaan lähtemistä, ihan vaan oman turvallisuutensa takas. Et kai sä juokse moottoritielle autojenkaan sekaan vaan koska autoilija on syyllinen jos ajaa sun päälles?
 
Ihan oikeesti, sun mielestä nää asiat on verrattavissa? Kyllä miestenkin (edelleen) kannattaa välttää megakännien vetämistä ja tuntemattomien mukaan lähtemistä, ihan vaan oman turvallisuutensa takas. Et kai sä juokse moottoritielle autojenkaan sekaan vaan koska autoilija on syyllinen jos ajaa sun päälles?
Kuinka moni autoilija ajaa tahallaan jonkun päälle? Vai voiko se raiskaus tapahtua jotenkin huomaamatta "vahingossa" kun nainen juoksee siihen eteen?

Eiköhän prosentuaalisesti riski tulla raiskatuksi parisuhteessa ole isompi kuin esim. liftatessa. Liftaamistakin ovat nuoret harrastaneet iät ja ajat. Mutta TinkaM oli sitä mieltä, että liftaaja ottaa turhan riskin ja on ihan hyvä että sai raiskauksella opetuksen vääristä tavoistaan. Mikä on kenenkin mielestä sitä riskikäyttäytymistä ja mikä ei... Ja mitä sen jauhaminen jo raiskatulle auttaa?

Osa sanoi ap:lle "Ei tuo ole todellakaan normaalia, hankkiudu eroon noista "kavereista" ja tee ilmoitus poliisille". Tuossa on sitä oikeaa asennetta. "Älä tyydy siihen, että miehet vaan tekee noin." Mutta sen jälkeen kun muutama ihminen sanoi noin, alkoi taas se. "Voi herranenaika, kannattaako sinä kännissä juosta missä sattuu, tietäähän sitä mitä tapahtuu. Taidat olla hullu/haluta tulla raiskatuksi. Kylläpä olet typerä kun ihan kerjäät vaikeuksia. Sinun vikasi on, että ne raiskaajat ovat vielä vapaana raiskaamassa muita".

Huomaatteko sävyeroja? Ymmärrättekö mitä se paska syyllistäminen ja turha spekulointi on. Edelleen, tehkää sille helvetin riskikäyttäytymisohjeistuksellen ihan oma ketju ja antakaa raiskattujen olla rauhassa järjettömältä tekojen syynäykseltä.
 
vierasämmä
Kuinka moni autoilija ajaa tahallaan jonkun päälle? Vai voiko se raiskaus tapahtua jotenkin huomaamatta "vahingossa" kun nainen juoksee siihen eteen?
Niin, jostain syystä tässäkin ketjussa on näyttänyt unohtuvan se, että tekijä tekee valinnan tehdä toiselle pahaa. Se ei ole verrattavissa vahinkoon tai onnettomuuteen. Se on tietoinen, ei tosin aina niin harkittu, mutta tietoinen teko. Valinta. Mies voi myös olla tekemättä mitään.
Mitä tulee noihin Tinkan kännisten sekoiluihin, kukaan ei muista mitä tapahtui, mies kuitenkin panee menemään kun olettaa et nainen on halukas, niin anteeksi nyt vaan mutta onko se liikaa vaadittu mieheltä et jos on epävarma jättäisi tekemättä? Ihan kaiken varalta?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja vierasämmä;22667574:
anteeksi nyt vaan mutta onko se liikaa vaadittu mieheltä et jos on epävarma jättäisi tekemättä? Ihan kaiken varalta?
No on, siinä mielessä että kuten tässäkin ketjussa selväksi on käynyt, jotkut vaan ei jätä tekemättä kuitenkaan. Tai siis vaatia saa, mutta auttaako se?
 
IhaNainen
Kuinka moni autoilija ajaa tahallaan jonkun päälle? Vai voiko se raiskaus tapahtua jotenkin huomaamatta "vahingossa" kun nainen juoksee siihen eteen?
Sä et siis selkeästi pysty ajattelemaan asioita kokonaisuuksina, vaan pitää aina vääntää joka asiasta joku ihan muuta kuin mitä tarkoitetaan? Mä en nyt ajanut sitä takaa että kuinka yleistä se on jos joku juoksee keskelle moottoritietä ja jää auton alle (enkä varsinkaan sitä että joku vahingossa ajaa jonkun päälle, täysin eri asia). Vaan sitä, että se ei ole turvallista/järkevää, kuten ei myöskään ole riekkua umpitunnelissa epämääräisten miesten kanssa, tai vaikkapa seistä kännissä veneessä, kävellä heikoilla jäillä, vittuilla liivijätkille tai ihan mitä tahansa tyhmäilyä. Mä en ainakaan oo missään vaiheessa ollut rajoittamassa naisten oikeuksia, mutta ihan oikeasti jokainen voi miettiä mitä kannattaa tehdä, ikä vain sokeasti luottaa siihen että juuri itselleen ei käy mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierasämmä;22667056:
Ja Tinkan kommentti on...?
Eikö "ämmälle" mene jakeluun etten todellakaan ole sitä mieltä että raiskaus olisi milloinkaan oikeutettu. Lukemaan opettelevat lapsetkin sisäistävät lukemansa paremmin kuin pari ihmistä tässä ketjussa. Mutta ensi kädessä meillä jokaisella on vastuu omista teoistamme. Edelleen jankkaan sitä samaa; eikö ole helpoin huolehtia omasta käytöksestä kun joka tapauksessa maailmassa on niitä ihmisiä jotka eivät ole hyväätarkoittavia ja kilttejä? Ei ota tietoisia riskejä, varsinkaan yhä uudelleen ja uudelleen. Ei nuo kevytkenkäiset naiset nyt monestikaan mitään kehitysvammaisen tasolla ole vaan ihan tavallisia naikkosia jotka nyt vaan menevät miehistä sekaisin ja lähtevät ihan mihin vaan kun vähän lurittelee. Sitten on tietysti niitäkin jotka oikeasti ovat järjeltään jälkeenjääneitä ja heidän hyväksikäytöstä/raiskauksesta kuuluukin saada vieläkin tuntuvampi rangaistus.
 
Niin? Eiköhän toi ole itsestäänselvää.
No onhan tässä jo 529 kommenttia kiistelty tuosta aiheesta ja nyt sanot että se on itsestäänselvää. Aikaisemmin kun olemme tätä muutaman muun kanssa selittää niin on tullut haukkuja että olen (olemme) raiskaajien puolella ja ajattelen että raiskaus on joissain tilanteissa oikeutettu.
Mutta kun on näitä naisia jotka heiluvat joka kerta kaatokännissä ja menevät mihin tahansa jatkopaikkaan, miksei heitä saa kritisoida? Yhdelle liftarille heitin aika tylysti joo vaikka hänellä henk koht kokemus mutta joskus totuus ei ole helppoa kuultavaa. Ja minua eniten ärsytti hänenkin asenne, että lällislää jatkoinpas senkin jälkeen... Mulle on ihan sama miten jokainen elämäänsä haaskaa. Se on vaan sääli jos ei tajua elämän olevan ainutkertainen eikä kukaan täällä ole kuolematon tai vahingoittumaton. Ja samalla kun nämä kevytkenkäiset muijat tekevät suuren osan näistä raiskausilmoituksista, nakertaa se joka kerta jonkun aidosti kärsineen uskottavuutta.
 
nuoruuden kipeä muisto
Tinka: olet täällä ehdottanut jonkunlaista elämäntapakurssia raiskatuille naisille ikäänkuin rangaistuksena kevytkenkäisyydestään. Eikö olisi parempi tarttua näiden naisten ongelmiin jo ENNEN mahdollisia raiskauksia ja selvittää miksi heidän tulee juotua itsensä niin tolkuttomaan tilaan. Mitkä ovat taustalla olevat ongelmat, jotka johtavat itsetuhoiseen käytökseen.

Ala vaikka vapaaehtoiseksi auttavaan puhelimeen, tai katsele ympärillesi josko siellä olisi joku läheinen, ystävä tai tuttava, jonka elämä näyttää luisuvan alamäkeen. Mene lähelle ja ole ihminen ihmiselle. Estä mahdollinen raiskaus, pahoinpitely, tai vaikka humalassa auton alle jääminen järjestämällä kyseinen henkilö oikeanlaisen avun piiriin.

Silloin saisit aikaan jotain konkreettista ja järkevää, jota et tuolla "mitäs läksit"-asenteella saa.
 
[QUOTE="vieras";22667279]Vai niin. Itse edelleen kehotan vain sekä miehiä että naisia välttämään tolkutonta känniä ja kännistä, vierasta porukkaa. Mutta jos susta tuntuu että on olemassa vain musta ja valkoinen niin ole hyvä vain ja pysy yksin kotonasi, oma valintasi.[/QUOTE]

Juuri näin! Mustavalkoisuus on kyllä muotia talven vaatteissa mutta kyllä se on suosittua täällä kirjoittajien ajatusmaailmassakin :) Mä en voi tajuta miten joku voi vetää herneet nenään siitä ajatuksesta ettei vetäisi ihan tolkutonta koomaa tai lähtisi tuntemattomien matkaan baarista, jos se oikeasti voi pelastaa turhalta raiskaukselta tai jopa pahoinpitelyltä/henkirikokselta! Kertooko se kenties jotain siitä naisesta jonka mielestä tuo on ihan mahdoton tehtävä toteutettavaksi. Jokaisella on oikeus pitää hauskaa mutta mitä hauskaa siinä edes on olla ihan tiedottomassa tilassa ja herätä ties mistä seuraavana päivänä. Ilmeisesti moni haluaa olla tosielämän Anne ja Ellu, vaikkei ymmärretä että tuollaisille Anneille ja Elluille voi oikeasti käydä todella huonosti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierasämmä;22667574:
Niin, jostain syystä tässäkin ketjussa on näyttänyt unohtuvan se, että tekijä tekee valinnan tehdä toiselle pahaa. Se ei ole verrattavissa vahinkoon tai onnettomuuteen. Se on tietoinen, ei tosin aina niin harkittu, mutta tietoinen teko. Valinta. Mies voi myös olla tekemättä mitään.
Mitä tulee noihin Tinkan kännisten sekoiluihin, kukaan ei muista mitä tapahtui, mies kuitenkin panee menemään kun olettaa et nainen on halukas, niin anteeksi nyt vaan mutta onko se liikaa vaadittu mieheltä et jos on epävarma jättäisi tekemättä? Ihan kaiken varalta?
No jos nainen on siinä pesä paljaana jalat levällään ja sanoo "Ota mut!" Ilmeisesti miehen pitäs pyytää kirjallinen todistus siitä että "oletko nyt ihan varma että haluat harrastaa seksiä?" ja allekirjoitus. Näitä tapauksia on paljon! Mies ja nainen kiistelevät käräjillä että oliko raiskaus vai ei. Ja aina tarina on sama, humalainen mies ja nainen menevät yksissä tuumin asunnolle jossa tapahtuu jotain... Mutta yksi asia mikä näissä on; jos minua joku panisi väkisin jossain niin kyllä mä soittaisin heti sinne hätänumeroon. Suurin osa näistä ns. jatkoraiskauksista ilmoitetaan aamulla. Voihan olla että uhri oikeasti harkitsee ilmoituksen tekoa MUTTA monessa tapauksessa on myös sitä ettei nainen edes muista miten juttu on oikeasti mennyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nuoruuden kipeä muisto;22668853:
Tinka: olet täällä ehdottanut jonkunlaista elämäntapakurssia raiskatuille naisille ikäänkuin rangaistuksena kevytkenkäisyydestään. Eikö olisi parempi tarttua näiden naisten ongelmiin jo ENNEN mahdollisia raiskauksia ja selvittää miksi heidän tulee juotua itsensä niin tolkuttomaan tilaan. Mitkä ovat taustalla olevat ongelmat, jotka johtavat itsetuhoiseen käytökseen.

Ala vaikka vapaaehtoiseksi auttavaan puhelimeen, tai katsele ympärillesi josko siellä olisi joku läheinen, ystävä tai tuttava, jonka elämä näyttää luisuvan alamäkeen. Mene lähelle ja ole ihminen ihmiselle. Estä mahdollinen raiskaus, pahoinpitely, tai vaikka humalassa auton alle jääminen järjestämällä kyseinen henkilö oikeanlaisen avun piiriin.

Silloin saisit aikaan jotain konkreettista ja järkevää, jota et tuolla "mitäs läksit"-asenteella saa.
Niin, tuo on hyvä ajatus. Mutta kuinka moni tuollaiseen oikeasti lähtisi mukaan. Jos menee puuttumaan hieman alkoholisoituneen naisen elämään niin helposti saa kuulla "V***u, mulla mitään ongelmia oo..." Lähinnä ajattelin että jos poliisillekin tulee näistä samoista naisista aina vain samoja tietoja; "Jaaha, taas on ollut Kurvisen Seija viihteellä ja jatkoilla, ja taas on raiskattu..." Niin silloin voisi joku taho joka puuttuisi tuohon touhuun. Rangaistus nyt oli hieman väärä sana kun kaikki nyt otti sen niin kirjaimellisesti mutta jotakin tuon suuntaista ajattelin.
Ja kuten oon sanonut jo aiemmin, en minä näin menisi kenellekään oikeassa elämässä sanomaan. Ennen nykyistä ammattia tuli kuitenkin oltua 10v sosiaalialalla ja siellä näki jos jonkinlaista kengänkuluttajaa. Eikä tietenkään voinut suoraan sanoa "Kato millasta elämäs on, kantsisko itekin tehdä asioiden eteen jotain..." Tämä nyt vaan on mielipidepalsta eikä täällä voi muut käyttäjät alkaa määräilemään miten jotkut ajattelevat vaikkei mielipide miellyttäisikään. Kyllä täällä ylläpito vahtii ettei kukaan kirjoittele laittomuuksia mutta omia ajatuksia saa kyllä kirjoittaa.
 
millainen veli jne..
No jos nainen on siinä pesä paljaana jalat levällään ja sanoo "Ota mut!" Ilmeisesti miehen pitäs pyytää kirjallinen todistus siitä että "oletko nyt ihan varma että haluat harrastaa seksiä?" ja allekirjoitus. Näitä tapauksia on paljon! Mies ja nainen kiistelevät käräjillä että oliko raiskaus vai ei. Ja aina tarina on sama, humalainen mies ja nainen menevät yksissä tuumin asunnolle jossa tapahtuu jotain... Mutta yksi asia mikä näissä on; jos minua joku panisi väkisin jossain niin kyllä mä soittaisin heti sinne hätänumeroon. Suurin osa näistä ns. jatkoraiskauksista ilmoitetaan aamulla. Voihan olla että uhri oikeasti harkitsee ilmoituksen tekoa MUTTA monessa tapauksessa on myös sitä ettei nainen edes muista miten juttu on oikeasti mennyt.
Sulla on vaan oma lehmä ojassa ku veljes hässi sitä sakkolihaa ja meinas joutua vastuuseen, mut siinä tukittiin yksissä tuumin tyttöparan suu.
 
Sulla on vaan oma lehmä ojassa ku veljes hässi sitä sakkolihaa ja meinas joutua vastuuseen, mut siinä tukittiin yksissä tuumin tyttöparan suu.
Heh, olipas hauska kommentti. Ja tosi hyvin taas ymmärretty :) 18v ei mielestäni oo sakkolihaa ja toisekseen etkö ymmärtänyt että siellä se typykkä viimein kerto totuuden kuinka tämä ressukka ei kestänyt sitä jättämistä ja halus kostaa... Tytön puolellehan ne sympatiat yleensä menee näissä tapauksissa...
 
[QUOTE="eräs";22665441]5 kk ehdollisellakin on aika paljon eroa verrattuna siihen, että raiskaaja ei saa minkäänlaista rangaistusta. Erityisesti, jos mies uusii tekonsa. Ja yli puolet raiskaustuomioista on ehdottomia. (tietenkin olemme kaikki yhtä mieltä siitä, että tuomioita pitäisi koventaa)

Oikeasti minusta alkaa tuntua, että kärsivällisyyteni on loppuu. Ei vain sinun vuoksesi, Millenia, vaan monien muiden. Olen täällä väsymiseen asti toistellut, että

a) jokainen raiskaus on liikaa ja uhri yksin kantaa tuhot psyykessään, joten siksi jokaisen pitäisi omalta kohdaltaan miettiä, kuinka voi minimoida riskit ja puolustaa itseään
b) samasta syystä olisi äärimmäisen tärkeää saada jokainen raiskaaja vastuuseen teoistaan.

Minulle on vastattu, että
a) riskien minimoimisesta ei saa puhua, koska se syyllistää naisia ja rajoittaa heidän yksilönvapauttaan. on myös syyllistämistä edes ehdottaa, että nainen raiskaustilanteessa voisi millään tavalla puolustaa itseään
b) raiskauksista ei kannata tehdä rikosilmoituksia, koska rangaistukset ovat liian lieviä, ja kuitenkaan kukaan ei uskoisi naista, vaikka tällä olisi todistajia...

Mitä keinoja nämä järjen jättiläiset sitten ovat tarjonneet raiskauksien estämiseksi? "Jokaiselle miehelle pitää kertoa, että raiskaaminen on väärin". Daa! Menemättä syvemmälle raiskauksien psykologiaan totean, että harvassa raiskaustapauksessa taitaa kuitenkaan olla kysymys tiedon puutteesta.

Jos haluaisin provota, sanoisin että jotkut naiset taitavat suorastaan haluta raiskauksien määrän pysyvän ennallaan. Ehkä se sopii heidän maailmankuvaansa tai mieskuvaansa.[/QUOTE]

Väsymykseen asti täytyy nykyään myös toistella seuraavaa:
a. kukaan ei ole sanonut etteikö riskikäyttäytymisestä saisi puhua, on huomautettu MITEN ja MILLOIN siitä kannattaa puhua
b. tottakai on tärkeää että raiskaaja jää kiinni mutta sen takia raiskattuja pitää tukea tekemään ilmoitus EI syyllistää koska eivät tehneet. aiemmin luettelin joitain syitä miksi raiskaukset voivat jäädä ilmoittamatta
c. jos sua ei ole raiskattu sä et voi tietää miten siinä pystyy itseään puolustamaan ja vaikka olisikin jokainen tilanne on erilainen. kenenkään ei kannata henkensä kaupalla ruveta lyömään potkimaan ja puremaan, raiskaaja voi olla myös tappaja
 
"joo"
Heh, olipas hauska kommentti. Ja tosi hyvin taas ymmärretty :) 18v ei mielestäni oo sakkolihaa ja toisekseen etkö ymmärtänyt että siellä se typykkä viimein kerto totuuden kuinka tämä ressukka ei kestänyt sitä jättämistä ja halus kostaa... Tytön puolellehan ne sympatiat yleensä menee näissä tapauksissa...
tAISITTE KOKO PERHE MAKSAA JA UHKAILLA TYTÖN HILJAISEKSI. SAITTE HÄNET USKOMAAN ETTÄ TE OLETTE OIKEASSA.

vaikka olet väärässä. ja olet vielä ollut sosiaalialalla jauhamssa tuota paskaa?
 
"joo"
Jos minulle tapahtuu jotai järkyttävää, tai jotain tosi pientäkin verrattuna raiskaukseen, niin menen ihan hiljaiseksi enkä osaa tehdä mitän. Eli jos joku loukkaa minua sanallisesti tahallisesti, niin ensinnäkin en osaa tehdä mitään, en osaa sanoa mitään. Alan miettiä, että "eihän tuo voinut, ei voi olla että sanoi tahallisesti, miksi se minua tahallisesti loukkaisia... " ja kun mietin tätä ja kelaan sen jälkeen kun tuo järkytys on ohi, on tilanne ohi.

Jos minä käyttäydyn näin kun pitäisi puolustaa itseäni, niin voin käsittää, että joku järkyuttyy ja menee toimintakyvyttömään tilaan jos raiskataan.
 
No onhan tässä jo 529 kommenttia kiistelty tuosta aiheesta ja nyt sanot että se on itsestäänselvää. Aikaisemmin kun olemme tätä muutaman muun kanssa selittää niin on tullut haukkuja että olen (olemme) raiskaajien puolella ja ajattelen että raiskaus on joissain tilanteissa oikeutettu.
Mutta kun on näitä naisia jotka heiluvat joka kerta kaatokännissä ja menevät mihin tahansa jatkopaikkaan, miksei heitä saa kritisoida? Yhdelle liftarille heitin aika tylysti joo vaikka hänellä henk koht kokemus mutta joskus totuus ei ole helppoa kuultavaa. Ja minua eniten ärsytti hänenkin asenne, että lällislää jatkoinpas senkin jälkeen... Mulle on ihan sama miten jokainen elämäänsä haaskaa. Se on vaan sääli jos ei tajua elämän olevan ainutkertainen eikä kukaan täällä ole kuolematon tai vahingoittumaton. Ja samalla kun nämä kevytkenkäiset muijat tekevät suuren osan näistä raiskausilmoituksista, nakertaa se joka kerta jonkun aidosti kärsineen uskottavuutta.
En voi puhua muiden puolesta, mutta sun kanssa en ole jankannut tosta vaan siitä, että pidät naisen käyttäytymistä raiskaajaa tuomittaessa lieventävänä asianhaarana. Että uhrin riskikäyttäytymisen takia itse raiskaus olisi lievempi ja siitä pitäisi "rangaistuksena" antaa pienempi tuomio. Se on edelleen mielestäni sairas ja törkeä ajatus. Tuosta ylläolevasta taas olen täysin samaa mieltä, että riskikäyttäymistä pitäisi välttää.
 
Opeta sä omille kakaroillesi, ettei ketään syytetä raiskauksesta huvin vuoksi, kuten maan tapana tuntuu olevan. Jos tyttö/nainen saa pakit tai jos yhdenyönjuttu kaduttaakin aamulla tms, niin ei muuta kuin väittämään, että on tullut raiskatuksi. Noita keksittyjä tapauksia on ihan h.lvetin paljon. Taisi olla 2/3 ilmoitetuista tapauksista. Noitten neropattien syytä on se, että oikeasti raiskatut ylipäätään joutuvat miettimään sitä, otetaanko heidät todesta.
tää on jo niin paksua et haluan todellakin nähdä nää tilastot!!!
 

Yhteistyössä