Minut on raiskattu monta kertaa.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Itse oli pakko lisätä tää oikein suosikkeihin kun sen verta mielenkiintoseks tullu tää "väittely". Mut on teilattu moneen otteeseen mut oikeestaan ihan sama, ne on mun mielipiteitä ja jos niistä joku vetää herneet nenään niin voi voi. Se on jännä juttu että mun kommenteiksi on väitetty jopa että olen raiskaajien puolella ja että on naisille ihan oikein kun tulevat raiskatuksi, vaikken tietenkään ajattele noin. Sen sijaan olen vain kritisoinut naisten typerää käytöstä jossa asetetaan oma rakas keho ja henki aina tietoisesti vaaraan. Ja yksikin nimimerkki mulle siitä vihaisesti kommentoi että syyttelen häntä mutta samaan hengenvetoon totesi "mutta tiedätkö jatkoin sitä liftaamista sen jälkeenkin koska olin nuori, vapaa ja villi..." Siis voi elämänkevät, että teetä ja sympatiaa olisi tuollekin pitänyt tarjota, voi pientä liftaajaressukkaa. Vaikka kuinka on nuori ja villi ja vapaa niin silti pitäisi oman hengen olla se arvokkain asia mitä omistaa eikä altistaa sitä toistuvasti vaaraan. Jos kertoo julkisesti että on toiminut todella typerästi niin on se myös kestättävä kuulla että toimi ihan järjettömästi. Ja tähän on turha kommentoida etteikö myös miesten pitäisi kuulla että he toimivat julmasti, no vittu joo jos tuntisin raiskaajan niin varmasti sanoisin että olitpa kuvottava kusipää!!! Mutta silti en aio muuttaa ajatustani näistä hempukoista jotka viis veisaavat omasta turvallisuudestaan ja sitten eivät edes tee mitään asian hyväksi että mies saataisiin vastuuseen.
Seisotko edes mielipiteidesi takana, kun kaunistelet niitä jatkuvasti? Sinähän olet sitä mieltä, että riskejä ottanutta raiskattua pitäisi _rangaista_ itsensä vaarantamisesta lieventämällä raiskaajan tuomiota. Taidat olla yksin tämän mielipiteen kanssa, onneksi.
 
TinkaM: koskeeko tämä tuomion lieventäminen mielestäsi vain raiskauksia? Jos nainen lähtee kännissä jatkoille vieraan miehen mukaan ja mies tappaa hänet siellä, pitäisikö tappotuomiota lieventää, koska uhri on ottanut riskejä? Toivottavasti huomaat tämän vertauksen avulla, kuinka mahdoton logiikkasi on tämän asian suihteen.
 
peesi
Joku teistä uhria syyllistävistä voisi tehdä gallupin, kuinka moni täällä palstailevista naisista on meinattu raiskata/on joutunut seksuaalisen häirinnän kohteeksi. Ehkä se sitten avaisi vähän silmiä, kun tajuatte, miten yleistä se on. Vai onko maailma sitten vain niin täynnä tyhmiä naisia, että eihän mies sellaisessa maailmassa voi itseään ja käytöstään hillitä, raukkaparrrrrka.
näin. Opettakaa tyttölapsenne potkiman munille ja lyömään takaisin. Puukot mukaan ja sillä munille kaikkia poikia, jotka eivät usko, että heillä ei ole oikutta huoritella, puhua rumia tai edes esittää lyövänsä. Maila jos nousee tai keppi yli maatason, niin munille vain!

Laiskat, itsekkäät, ahneet ja röyhkeät pojat on saatava kuriin!
 
peesi
Tutustu Suomessa raiskauksista saataviin tuomioihin ja haistapaska-oikeudenkäynteihin, ehkä se vastaa edes osaltaan kuinka paljon uhrin sanaan tässä maassa uskotaan.
peesi tälle.
Opetatte tyttölapsenne vain kulkemaan joukolla ja hakkaamaan jätkät. Jätkät ovat nykyään laiskkoja ja tyhmiä, usein paljon heiveröisempiä kuin tytöt, joilta vaaditaan edes jotain. Potkimaan munnile ja pitämän puolensa.
 
peesi
Jokainen tyttö joko kuullee kouluaikana huorittelua tai sitten nörtiettelyä pojilta.

Kyllä nyt on niin että nämä apinat ja saastat on vain saatava kuriin. Tällainen kiusaamnen on sääntö, ei poikkeus.
 
"eräs"
peesi tälle.
Opetatte tyttölapsenne vain kulkemaan joukolla ja hakkaamaan jätkät. Jätkät ovat nykyään laiskkoja ja tyhmiä, usein paljon heiveröisempiä kuin tytöt, joilta vaaditaan edes jotain. Potkimaan munnile ja pitämän puolensa.
Nuoremmissa ikäluokissa unelmasi on jo toteutunut: tytöt ovat väkivaltaisempia kuin pojat. Toinen kysymys on sitten se, onko toisen heiveröisyys riittävä syy lyödä. Ilmeisesti on, jos sillä heiveröisellä on munat.
 
Paskin? Tarkoitit varmaan, että ainoa paska?

Sano, että provosoit. Menee muuten aika uskomattomaksi tuubaksi tuo loppuviestisi.

Tai tarkemmin ajateltuna, älä sano enää mitään. Yritän toipua ajatuksesta, että kaltaisiasi naisia on olemassa.
Kyllä minä saan sanoa vielä paljonkin, tämä on mielipidepalsta joten täällä saa mielipiteitään sanoa vaikkei niitä tosielämässä toitottaisikaan. Tämäkin harhakuva täällä tuntuu olevan että alkaisin raiskatulle ystävälleni tai tyttärelle ensimmäisenä kertomaan mitä kaikkea hän teki että MUKA ansaitsi raiskauksen. Se minua ihmetyttää että täällä on näin mustavalkoisesti ajattelevia ihmisiä. Että joko olet raiskaajan puolella tai häntä vastaan, ei ole mitään välimuotoa. Siis tottakai olen raiskaajaa vastaan mutta kyllä jos naisen toimet edesauttavat siihen että hänet raiskataan, on minusta tuohon asiaan puututtava. Jos vielä on tilanteita että sama toistuu. Poliisikin kertoi että on esim 16v. tyttö joka on tullut jo kolmesti raiskatuksi. Se on silloin itsetuhoista käyttäytymistä jos kohtaa aina samat tilanteet ja vaarat lopputuloksesta piittaamatta.
Ja tuohon provosointiin vielä; ehkäpä tyylini on sellainen että tykkään provosoida jos huomaan ihmisen olevan sellainen että vetää kilarit vain siitä että toinen on eri mieltä. Ja niinhän sitä sanotaan että ei se ole tyhmä joka provosoi vaan se joka provosoituu :) Mutta mielipiteeni on pohjimmiltaan kyllä ihan totta; mielestäni jotkut naiset itse vaikuttavat siihen että tilanne menee raiskaukseksi. piste.
 
Seisotko edes mielipiteidesi takana, kun kaunistelet niitä jatkuvasti? Sinähän olet sitä mieltä, että riskejä ottanutta raiskattua pitäisi _rangaista_ itsensä vaarantamisesta lieventämällä raiskaajan tuomiota. Taidat olla yksin tämän mielipiteen kanssa, onneksi.
Jokainen on mielipiteensä kanssa yksin. En minä tarvitse ympärilleni nyökyttelijöitä ja muuta mielipidettäni sen vuoksi että muut ovat erimieltä ellen itse koe tai huomaa että toinen ajatustapa onkin parempi. Sinä taas hehkutat täällä kokoajan sitä että "onneksi suurin osa" on kanssasi samaa mieltä. Ei mua kiinnosta kuinka moni on kanssasi samaa mieltä. Tämä on mielipiteeni ja elä sen kanssa etten ole kanssasi samaa mieltä. Enkä edes tiedä kuinka moni on tajunnut pointtini kun tulee niin paljon paskaa niskaan vain siitä että kyseenalaistan tietyn naisporukan toimia.
Enkä nyt sanonut kyllä suoraan että lieventää raiskaajan tuomiota vaan sanoin että se on ihan käytännössäkin lieventävä asianhaara. Randomista puskaraiskauksista ei koskaan saa samaa tuomiota kuin jatkoilla änkyräkännissä tehdystä raiskauksesta. Vaikka rangaistavia ovat kumpikin.
 
No herää nyt hyvä ihminen. Tämä on mielipidepalsta eikä mitään tosielämää! Luuletko että jokainen toimii niinkuin mielessään ajattelee tai niinkuin täällä kirjoittaa? Normaalilla ihmisellä on kyllä tilannetajua vaikka oma mielipide olisikin toinen. No jos joku saa keuhkosyövän tupakoituaan niin kenen muun se vastuu on kuin itsensä tupakoijan? No tupakkateollisuuden tietysti mutta eikö ole helpompaa selvitä ilman keuhkosyöpää olematta ilman röökiä kuin saada tupakkateollisuus lopettamaan toimensa?!? Jokainen vastaa omista valinnoistaan ja kantaa seuraukset, näin se vaan menee. Kestä se. Ja vaikka mielestäni tupakoitsijat itse itsensä vaarantavat omilla valinnoillaan, niin en minä heitä saarnaa tai moiti hautajaisissa. Siinäpähän itse tekee tietoisen riskin vetäessään röökiä ja itkeköön sitten jos keuhkosyövän saa.
Vaikka tämä onkin nettielämää, kirjoittaa täällä ihan oikeat ihmiset ruudun takana. Mä en kirjoittaisi tänne mitään, mitä en voisi kasvotusten sanoa.
 
peesi
[QUOTE="eräs";22666324]Nuoremmissa ikäluokissa unelmasi on jo toteutunut: tytöt ovat väkivaltaisempia kuin pojat. Toinen kysymys on sitten se, onko toisen heiveröisyys riittävä syy lyödä. Ilmeisesti on, jos sillä heiveröisellä on munat.[/QUOTE]

Jos saastoja ei opeteta ja kasvateta kunnioittamaa muiden ihmisten koskemattomuutta, SE on riittävä syy lyödä. ei heiveröisys.'
sinä opettat kakaraallesi että hän ei koske muihin ilman lupaa.
 
[QUOTE="eräs";22666324]Nuoremmissa ikäluokissa unelmasi on jo toteutunut: tytöt ovat väkivaltaisempia kuin pojat. Toinen kysymys on sitten se, onko toisen heiveröisyys riittävä syy lyödä. Ilmeisesti on, jos sillä heiveröisellä on munat.[/QUOTE]

Niinpä, tähän on tultu. Kyllä ne tytöt ovat nykyään niitä jotka mätkivät turpaan. Koska ainiin, naisten oikeuksiahan pitää kannustaa heillä on samat "oikeudet" kuin miehilläkin eikä naisten minkäänlaisia tekemisiä saa rajoittaa! Ja varsinkin kun se rajoitus on niinkin kamala asia kuin vaarojen välttäminen, hyi että miten vastenmielinen ajatus!!! Se on tullut selväksi tälläkin palstalla.
 
vierasämmä
[QUOTE="vieras";22666076]En ole väittänyt ettei henkinen pahoinpitely ole vakavaa, vaan että sitä on eeerittäin hankala todistaa, ulkopuolisen huomata ja sen tekijänkään välttämättä tajuta. Siis se tekijähän voi myöntää sen yhdynnän, mutta eihän se vielä tarkoita mitään. Fyysisen pahoinpitelyn kohdalla ei sen sijaan kukaan voi sanoa, etteikö sitä olisi tapahtunut (jos on siis jälkiä, naarmuja ja ruhjeita) ja etteikö olisi tapahtunut rikosta.

Kyllä on nyt vaikeaa selvittää tämä asia. Siis yhdyntä on aika monesti ihan normaalia toimintaa ja yhdynnän ja raiskauksen ero on monesti hankala todistaa ja selvittää.[/QUOTE]

Joo, ja sitten vielä ihmetellään miksi niin moni nainen ei ilmoita raiskauksesta. Ja te vaan vahvistatte sitä, ymmärtämättä ollenkaan kuinka paljon vahinkoa te saatte aikaan sillä että kyseenalaistette ja syynäätte mitä uhri teki tai jätti tekemättä. Ihan jokaisessa oikeudenkäynnissä käydään läpi uhrin toiminta. Jos se vaikka kuitenkin olisi jotenkin itse halunnutkin sitä. Jopa niissä puskaraiskauksissa. Siellä voi tulla teon kannalta täysin epärelevantteja asioita esille, mutta silti ne käsitellään ja nimenomaan uhrin mainetta tahraten. Siellä kyseenalaistetaan miksi menit juuri sitä kautta lenkillä, miksi vasta niin myöhään, miksi sulla ei ollut seuralaista mukana ja AINA ihan AINA joku vatipää nyökyttelee siellä ja sanoo että kyllä se lopulta olikin ihan itseaiheutettua. Tästä syystä uhrin toiminnan tarkastelu on niin vahingollista. Nyt vastuuttomana toimintana pidetään kännien vetämistä ja vieraan kotiin menemistä, hetken päästä se voi olla jo ulkona liikkuminen päiväsaikaan ilman saattajaa. Ymmärrättekö?
Mä en tarkoita, että jokaisen pitäisi periaatteen vuoksi kulkea yksin ympäripäissään kaupungilla. Mä tarkoitan sitä, että tuolla asenteella joka teillä monilla on, että uhrin pitäisi osata käyttäytyä paremmin, te YLLÄPIDÄTTE tätä tilannetta. Te vahvistatte sitä olettamusta, että uhrin pitäisi osata toimia tietyllä tavalla jotta tällaista ei tapahtuisi. Olisiko niin mahdotonta lopettaa tuollainen pohdinta ja jälkiviisaus, ja sen sijaan keskittyä VAAN siihen että kauhistellaan tekoa? Jos kaikki vetäisi yhtä köyttä ja päätettäisi että MITÄÄN mitä uhri tekee, ei lievennä tekoa MILLÄÄN tavoin, niin miten luulette että kävisi?
 
.
Kyllä minä saan sanoa vielä paljonkin, tämä on mielipidepalsta joten täällä saa mielipiteitään sanoa vaikkei niitä tosielämässä toitottaisikaan. Tämäkin harhakuva täällä tuntuu olevan että alkaisin raiskatulle ystävälleni tai tyttärelle ensimmäisenä kertomaan mitä kaikkea hän teki että MUKA ansaitsi raiskauksen. Se minua ihmetyttää että täällä on näin mustavalkoisesti ajattelevia ihmisiä. Että joko olet raiskaajan puolella tai häntä vastaan, ei ole mitään välimuotoa. Siis tottakai olen raiskaajaa vastaan mutta kyllä jos naisen toimet edesauttavat siihen että hänet raiskataan, on minusta tuohon asiaan puututtava. Jos vielä on tilanteita että sama toistuu. Poliisikin kertoi että on esim 16v. tyttö joka on tullut jo kolmesti raiskatuksi. Se on silloin itsetuhoista käyttäytymistä jos kohtaa aina samat tilanteet ja vaarat lopputuloksesta piittaamatta.
Ja tuohon provosointiin vielä; ehkäpä tyylini on sellainen että tykkään provosoida jos huomaan ihmisen olevan sellainen että vetää kilarit vain siitä että toinen on eri mieltä. Ja niinhän sitä sanotaan että ei se ole tyhmä joka provosoi vaan se joka provosoituu :) Mutta mielipiteeni on pohjimmiltaan kyllä ihan totta; mielestäni jotkut naiset itse vaikuttavat siihen että tilanne menee raiskaukseksi. piste.
Ja olet ensimmäisenä vaatimassa rangaistusta tyttärellesi, jos hän on käyttätynyt holtittomasti ja kevytkenkäisesti= on ollut humalassa ihmisten ilmoilla, ollen sinun mukaasi näin ollen osasyyllinen raiskaukseen? Lisäksi menet oikeuteen todistamaan ja vaatimaan raiskaajalle pienempää tuomiota, koska tyttäresi oli humalassa, ehkä jopa sammunut, tekohetkellä? Ei kai siinä sitten.
 
peesi
Niinpä, tähän on tultu. Kyllä ne tytöt ovat nykyään niitä jotka mätkivät turpaan. Koska ainiin, naisten oikeuksiahan pitää kannustaa heillä on samat "oikeudet" kuin miehilläkin eikä naisten minkäänlaisia tekemisiä saa rajoittaa! Ja varsinkin kun se rajoitus on niinkin kamala asia kuin vaarojen välttäminen, hyi että miten vastenmielinen ajatus!!! Se on tullut selväksi tälläkin palstalla.
Taisi tulla sinulle yllätuksenä että naisilla on samat oikeudet lain mukaan eikä heitä ole oikeus sortaa tai haukkua tai solvata mutta silti näin tapahtuu?
 
Aika vasta oli se tapaus, jossa nainen oli yöllä pissattanut koiraa ja tullut raiskatuksi. Tässä ketjussa jauhettiin sivukaupalla siitä, kuinka se koira olisi pitänyt pissattaa aiemmin eikä suinkaan keskellä yötä. Ai että ei uhria syyllistetä turhaan?

Minäkin olen sitä mieltä, että riskikäytöksestä voidaan puhua, mutta kun aletaan ruotimaan jonkun yksittäisen ihmisen tekoja ennen raiskauksen uhriksi joutumista, se on juuri sitä kamalaa syyllistämistä. Ihan järjetöntä touhua, jossa unohdetaan se miehen vastuu kokonaan. Muutenkin on mautonta alkaa pohtimaan uhrien väärin käyttäytymistä missä tahansa ketjussa, jossa raiskauksen uhri tekee aloituksen ja hakee apua. Uuden ketjun aloittaminen ei ole hirveän vaikeaa.

Ja TinkaM on kyllä täynnä kauheaa paskaa. Ei voi muuta sanoa nyt. Että raiskaajalle pienemmät tuomiot kun toinen oli kännissä ja antoi ymmärtää. Olosuhteet niinpäniin... Ja eihän fiksuille ikinä satu ja eihän kukaan syyllistä jos ei syytä ole... *syvä huokaus*
Peesaan jälleen.
 
vierasämmä
Voisiko joku muuten kertoa minkä takia, jos nainen antaa ymmärtää, peruu viime hetkellä ja tuleekin raiskatuksi, niin se on jonkun mielestä enemmän ymmärrettävämpää kuin puskaraiskaus? Mä en millään ymmärrä miksi siinä vaiheessa niin moni ymmärtää miehen tekoa.
 
samalla mitalla
Jos saastoja ei opeteta ja kasvateta kunnioittamaa muiden ihmisten koskemattomuutta, SE on riittävä syy lyödä. ei heiveröisys.'
sinä opettat kakaraallesi että hän ei koske muihin ilman lupaa.
Opeta sä omille kakaroillesi, ettei ketään syytetä raiskauksesta huvin vuoksi, kuten maan tapana tuntuu olevan. Jos tyttö/nainen saa pakit tai jos yhdenyönjuttu kaduttaakin aamulla tms, niin ei muuta kuin väittämään, että on tullut raiskatuksi. Noita keksittyjä tapauksia on ihan h.lvetin paljon. Taisi olla 2/3 ilmoitetuista tapauksista. Noitten neropattien syytä on se, että oikeasti raiskatut ylipäätään joutuvat miettimään sitä, otetaanko heidät todesta.
 
Ja olet ensimmäisenä vaatimassa rangaistusta tyttärellesi, jos hän on käyttätynyt holtittomasti ja kevytkenkäisesti= on ollut humalassa ihmisten ilmoilla, ollen sinun mukaasi näin ollen osasyyllinen raiskaukseen? Lisäksi menet oikeuteen todistamaan ja vaatimaan raiskaajalle pienempää tuomiota, koska tyttäresi oli humalassa, ehkä jopa sammunut, tekohetkellä? Ei kai siinä sitten.
Ei leikkaa näköjään, ei sitten millään. No jos tyttäreni olisi esim. tuollainen itsetuhoisesti käyttäytyvä nuori tyttö/nainen joka aina tekee samat virheet ja joutuu useasti raiskatuksi, niin kyllä minä äitinä haluaisin hänet johonkin elämänhallintaan liittyvään koulutukseen/kuntoutukseen. Ettekö tajua että kyllä minä olen huolissani näistä naisista jotka käyttäytyvät näin ja he tarvitsevat apua siinä että saavat elämäntapansa muutokseen, jos kerta sama kaava toistuu useasti niin hän ei siihen näköjään itse kykene. Ja rangaistuksella tarkoitin sitä että tämä olisi sitten vaikka pakollinen jos ei muu auta. Kyllä tuollainen edesvastuuton ja itsetuhoinen käytös on saatava katkeamaan! Raiskaajille sitten vankilatuomion lisäksi myös omanlainen kuntoutus.
Ja tuohon tuomioon en voi vaikuttaa mutta kyllä ne siellä oikeudessa katsovat olosuhteet tarkkaan ja tekevät päätöksensä.
 
peesi
tinkam:
Ymmärrän että olet ehkä joutunut hyväksikäytetyksi tai sinua on lyöty lapsena tai kohdeltu huonommin. Tai sitten olet vai niin herkkä ihminen, että imet itseesi yleisen asenteen että nainen on huonompi ja mies /poika saa tehdä mitä haluaa.

Mutta näin e i ole ja me voimme muuttaa maailmaa.
 
"eräs"
Jos saastoja ei opeteta ja kasvateta kunnioittamaa muiden ihmisten koskemattomuutta, SE on riittävä syy lyödä. ei heiveröisys.'
sinä opettat kakaraallesi että hän ei koske muihin ilman lupaa.
Jotenkin epäilen ulosantisi perusteella, että sinun kakarallasi on suurempi todennäköisyys harjoittaa väkivaltaa kuin minun kakarallani. Mutta parannetaan nyt maailmaa kumpikin omalta osaltamme :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierasämmä;22666492:
Voisiko joku muuten kertoa minkä takia, jos nainen antaa ymmärtää, peruu viime hetkellä ja tuleekin raiskatuksi, niin se on jonkun mielestä enemmän ymmärrettävämpää kuin puskaraiskaus? Mä en millään ymmärrä miksi siinä vaiheessa niin moni ymmärtää miehen tekoa.
En ymmärrä missään tilanteessa miehen tekoa. Tuliko tää nyt selväksi? Mä oon tän nyt niin monesti tänne kirjoittanut ja silti ei mee jakeluun. Olen ainoastaan arvostellut tietynlaisten naisten toimintaa, kuinka he joka kerta tekevät samat mokat vaikka he olisivat tulleet samoissa tilanteissa jo useasti raiskatuksi. Silti sama kaava jatkuu. Tämä arvostelu on nyt täällä ollut joillekin liikaa, koska naisen toimintaa ei missään nimessä saa kyseenalaistaa.
 
"vieras"
No hohhoijaa. Joo, raiskaajassahan se vika on, ketään ei saa väkisin ottaa. Totta. Mutta hei kamoon, raiskauksia tapahtuu edelleen, vaikka me kuinka kuorossa huudetaan täällä että syy on yksinomaan raiskaajan. Joten, miksi ei siis kannattaisi kuitenkin itsekin koittaa välttää tilanteita joissa raiskatuksi tuleminen on uhkana? Koska se potentiaalinen raiskaaja, joka kyttää sua juuri nyt ei välttämättä jätä tekoaan tekemättä siksi, että olet vahvasti sitä mieltä että vika on yksinomaan raiskaajassa eikä naisten pitäisi joutua pelkäämään jas varomaan.

Minä ainakin kehoitan tytärtäni varovaisuuteen VAIKKA pidän raiskaajia yksin syyllisinä. En aio kehottaa kulkemaan yksin öisiä katuja myötälaitaisessa minihameessa, vaikka sen pitäisi olla sallittua, pukeutumista ja humalatilaa ei saa väittää provosoivaksi tekijäksi eikä se saa olla syy raiskaukseen.

Koska emme asu siellä utopiassa, niin pysyn realiteeteissä ja kehoitan tytärtäni olemaan varovainen.

Tajuatteko te?
 

Yhteistyössä