Minusta tämä koti ei ole paha, olen pahempaakin nähnyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nuo kuvat eivät auenneet kännykälläni, muualta kävin katsomassa jotain kuvia.

Itse en osaa kuvitella mihin kuntoon "päästäisin" asunnon jos olisi yksin hoidettavana tuollainen lauma noin pieniä lapsia ja mukana myös ainakin yksi erityislapsi. Meillä jo yksi autisti on välillä varsin kerkeävää sorttia, en osaa kuvitella että siinä olisi lisäksi 13 muuta lasta joista 8 vielä samanikäisiä. En oikeastaan edes tajua miten tuo lauma saadaan normaalisti hoidettua yhden ihmisen voimin, varsinkaan kun nuorimmat ovat olleet pienempiä ja enemmän apua tarvivia.

Sulemanilla on ollut alusta asti mm. vapaaehtoisia apuna, ei ole yksin siis.... apua hällä enemmän kuin laki sallii.

[QUOTE="vieras";26151605]Sulemanilla on ollut alusta asti mm. vapaaehtoisia apuna, ei ole yksin siis.... apua hällä enemmän kuin laki sallii.[/QUOTE]

Lain sallimisesta en tiedä enkä kyseiseen perheeseen ole perehtynyt. Joistain kirjoituksista vaan sain käsityksen että apua oli alkuun mutta sitten hän (missä vaiheessa lienikään) kieltäytyi siitä koska auttajat olivat käyttäneet luottamusta väärin tms. Siis että olisi nyt ollut jo jonkinkin aikaa yksin lasten kanssa.

Voi, miten ihanan minimalistinen sisustus! Ja kuinka taidokkaan kuvan on autistilapsi osannutkaan maalata! Aivan ihanaa että se on seinässä, siitähän kaikki näkevät sen, kuten lukuisat muutkin hellyyttävät viestit!
Aivan kadehdittavan hyvää huolta jaksaa tuo Äiti pitää itsestään, vau! Noin hyvännäköisenä pitää itsensä ja kodin ja lapset kai melkein hyvässä kunnossa, mahtavaa! Hienoa että on projekteja, kuten tuo missio näyttää Angelina Jolielta! Olen kyllä kateellinen. Kyllähän hän on miettinyt etukäteen jaksaako olla 14 lapsen äiti, hyvin pyyhkii! Rispektiä!

ps. tässä Iltalehden juttu
http://www.iltalehti.fi/viihde/2012042615501348_vi.shtml

Eiköhän se ole tuossa tapauksessa selvä, että jos äiti ei olisi niin vinksallaan päästään, olisi rahaa, aikaa ja elämänhallintaa enemmän. Ei ehkä siltikään pärjäisi yksin 14 lapsen kanssa, mutta paremmin.

en lakkaa hämmästelemästä tätä intoa puuttua epäolennaisuuksiin. Ja samaan aikaan niihin oleellisiin ongelmiin ei päästä käsiksi mitenkään - nainen on vähintäänkin kaheli ja mahdollisesti enemmänkin hullu, ja lapset joutuvat käytännössä kasvamaan umpilaitoksessa.

Mutta kun ihmisten vapaus määrätä lapsilukunsa on niin pyhä asia, että tällaisessakaan tilanteessa asiaan ei pystytä puuttumaan sen ilmeisimmän syyn takia: että kaikilla lapsilla pitäisi olla oikeus enempään kuin neljästoistaosaan vanhemman lapsiin käytettävissä olevasta ajasta.

Ehkä sitä maailmanlaajuista yhden lapsen politiikkaa pitäisi ihan vakavasti harkita. Eihän tässä muuten ole kohta tulevaisuutta meidän muidenkaan lapsilla. Noilla lapsilla tuskin kummallista tulevaisuutta on luvassa muutenkaan.

Minä en ymmärrä tuota äitiä. Hän on saanut valtavasti taloudellista apua kuin myös muuta apua tarjottu paljon. Siltikin hän mielummin haluaa, että osa lapsista nukkuu lattialla ja piirtelee seinille, koska ei apua huolinut/ huoli. Minä en ymmärrä ja ei ihme, että ihmiset on näreissään naisen touhuista.

Minäkin muistelen, että olisi saanut paljon lahjoituksia yksityisiltä ihmisiltä...vai oliko täänyt se sama nainen? Sitähän voi ihmetellä ovatko lahjoitukset valuneet väärään osoitteeseen...?

:laugh: Tää taitaa olla palstahistorian ensimmäinen ketju, jossa siivoamatonta kotia ja äitiä ei haukuta maanrakoon!

Totta kyllä, ei noiden kuvien perusteella näytä pahalta. Ja huostaanottovaatimukset tuntuvat todella järjettömiltä maassa, jossa elää katulapsia. Mutta ihan varmasti kahdeksan samanikäisen kanssa tarvitsee jatkuvasti hoitoapua.

[QUOTE="vieras";26151971]:laugh: Tää taitaa olla palstahistorian ensimmäinen ketju, jossa siivoamatonta kotia ja äitiä ei haukuta maanrakoon!

Totta kyllä, ei noiden kuvien perusteella näytä pahalta. Ja huostaanottovaatimukset tuntuvat todella järjettömiltä maassa, jossa elää katulapsia. Mutta ihan varmasti kahdeksan samanikäisen kanssa tarvitsee jatkuvasti hoitoapua.[/QUOTE]

Mutta jos nyt yhtään miettii järjen kanssa asiaa, niin 8 alle 4-vuotiasta tarttee kyllä useamman hoitajan jatkuvasti ja ympärivuorokautisesti kuin vain yhden.

Missään päiväkotiryhmässäkään ei sallittaisi että aikuisia olisi 14 lasta kohtaan vain yksi, joten on aika käsittämätöntä että joku voi tuota touhua pyörittää ilman että kukaan puuttuu asiaan mitenkään. Selvästi näkee että aika ja voimavarat ei siihen riitä, kun sisustus on tuollainen ettei vuoteissa ole vuodevaatteita yms. Ja kertoo se mun mielestä jostain sekin jos äiti käyttää rahaa tuollaisia summia hiustenhoitoon ja kauneuteen ja koti näyttää tuolta.

Oma aikaa tarttee ja voi saada mutta jokainen noista lapsiparoistakin on ansainnut sitä aikaa kaksin äidin kanssa. Eikä laumaa vaihtuvia hoitajia.

Toi nainenhan valitti joskus, että lasten elättäminen maksaa niin paljon, että on joutunut ottamaan työpaikan tarjoilijana.

Niin, ei tullut sitten etukäteen mieleen, kun halusi jumboäidiksi? Eikä ole varaa siivota, mutta on varaa tuhansien dollarien kauneusleikkauksiin..

Siitä Nikon joulukorttikuvasta olen samaa mieltä, ettei sovi lähetettäväksi kuin harvoille ja valituille.
:)
Ja sä laitat sen nettiin oikein nimen kera?? Tajuatko että ihmiset jotka noita haluaa käyttää väärin, löytävät kuvan max vuorokauden kuluessa. Sitten se viedään tuollaisenaan tai TODELLA ikävällä tavalla muokattuna sivustoille, joista sitä ladataan ja käytetään tosi ikäviin tarkoituksiin. Voit kuvitella loput. Kannattaisko vähän miettiä?

[QUOTE="Cassyput";26153077]Ja sä laitat sen nettiin oikein nimen kera?? Tajuatko että ihmiset jotka noita haluaa käyttää väärin, löytävät kuvan max vuorokauden kuluessa. Sitten se viedään tuollaisenaan tai TODELLA ikävällä tavalla muokattuna sivustoille, joista sitä ladataan ja käytetään tosi ikäviin tarkoituksiin. Voit kuvitella loput. Kannattaisko vähän miettiä?[/QUOTE]

Turha tuosta on puhua. Ja mummelilla on avaralla syli ja rajattomasti ymmärrystä.

Minusta se oli hauska.
Ja erityisen hauska oli kuvan ideoineen "pikkupossun" mielestä.
Halusi sen printtinäkin itselleen talteen.

Toinenkin vastaava on, tyttären pojastaan ottama joulukorttiotos:

joulupossu.jpg

Etkö koskaan mieti, että joku pedofiili voi käyttää näitä kuvia hyväkseen? Onko sinusta vain mukava ajatus, että tälläkin hetkellä jonkun erakkopedarin talon seinät voivat olla vuoratut sinun lastesi ja lastenlastesi alastonkuvilla? Minua huolestuttaa lastesi ja lastenlastesi puolesta...

Etkö koskaan mieti, että joku pedofiili voi käyttää näitä kuvia hyväkseen? Onko sinusta vain mukava ajatus, että tälläkin hetkellä jonkun erakkopedarin talon seinät voivat olla vuoratut sinun lastesi ja lastenlastesi alastonkuvilla? Minua huolestuttaa lastesi ja lastenlastesi puolesta...

En ole Mummeliisa, mutta sen sanon, että ihmiset, jotka joka helvetin asiasta ajattelevat jotain pervoa ja vinksahtanutta, taitavat olla pervoja ja vinksahtaneita itsekin! Lapset on ihania. En itse ainakaan aijo elää joidenkin helvetin sekopäiden ehdoilla. Elän omilla ehdoillani, ja minusta esim. tuossa yllä olevassa vauva-kuvassa ei ole mitään paheksuttavaa! Piste.

Eihän rouva ole halunnut ottaa apua vastaan. Omat vanhemmat on näännyttänyt lastenhoidolla tyystin ja vanhemmat on myös olleet sitä mieltä että ei ole kykenevä lapsiaan kasvattamaan normaaleiksi ihmisiksi eikä normaaleissa olosuhteissa. Rouva on saanut rahaa erilaisista haastatteluista, isojakin summia eikä ole kiinnostunut laittamaan kotiaan kuntoon tai hankkimaan lapsilleen kunnollisia vuoteita jne. Rahat taisi mennä tisseihin, personal traineriin, huulibotoksiin, rasvaimuun ja vatsanahkojen kiristelyyn.

Kohta on varmaan hurja remontti-sarjassa kerjäämässä taloa.
Mulle ei ole tämä keissi ollenkaan tuttu. Luin siitä vaan silloin kun ne lapset syntyivät ja kauhistelin sitä vauvamahan kokoa. Ei ole osunut silmiin sen jälkeen, mitä kyseiselle perheelle kuuluu.
Harmi, jos tosiaan apua on ollut tarjolla, mutta jotain ilkeitä kökkö-apureita vaan. :( Tai mistä sen tietää mikä koko totuus lopulta onkaan...

Pystyisittekö itse pitämään edes hengissä tuollaisen lapsilauman? Tapaturmien riski, tukehtumiset ja muut...asunnossa ei voi olla mitään ylimääräistä jo turvallisuussyistä. Kiinnostaisi tietää paljonko on ulkopuolisia työntekijöitä auttamassa. Luulen kyllä, että pitemmän päälle tämä yksinhuoltajan suurperhe ei tuu toimimaan. Ei pelkästään sotkun takia vaan kaiken muun mitä lapset vaatii. On myös eri asia onko likaista vai sotkuista. Jos tavarart ja pyykit on hujan hajan, voi olla silti puhdasta. Vaikka nyt erikseen likapyykkikasa ja puhdas kasa. Mutta tunnepuolenkin takia noiden lapsien tulevaisuus on hyvin huolestuttava.

En ole Mummeliisa, mutta sen sanon, että ihmiset, jotka joka helvetin asiasta ajattelevat jotain pervoa ja vinksahtanutta, taitavat olla pervoja ja vinksahtaneita itsekin! Lapset on ihania. En itse ainakaan aijo elää joidenkin helvetin sekopäiden ehdoilla. Elän omilla ehdoillani, ja minusta esim. tuossa yllä olevassa vauva-kuvassa ei ole mitään paheksuttavaa! Piste.

En mä ajattele joka asiasta jotain pervoa ja vinksahtanutta, mutta tiedän mikä on internetin todellisuus. Eikö sua haittais jos jotkut pedot vaihtelis ja tallentais kuvia sun alastomista lapsista ja runkkais niiden kanssa? Huolestuttavaa jos ei. Ja huolestuttavaa jos mummeliisaakaan ei. En mä paheksu tuota kuvaa, mutta sen nettiin laittaminen on väärin jo lapsen yksityisyyden suojaa kohtaan.

[QUOTE="Cassyput";26153624]En mä ajattele joka asiasta jotain pervoa ja vinksahtanutta, mutta tiedän mikä on internetin todellisuus. Eikö sua haittais jos jotkut pedot vaihtelis ja tallentais kuvia sun alastomista lapsista ja runkkais niiden kanssa? Huolestuttavaa jos ei. Ja huolestuttavaa jos mummeliisaakaan ei. En mä paheksu tuota kuvaa, mutta sen nettiin laittaminen on väärin jo lapsen yksityisyyden suojaa kohtaan.[/QUOTE]

Kun vielä olin Facebookissa, laitoin sinne kuvan pojistani kylpyammeessa. Muistan kyllä kuinka kauan taistelin itseni kanssa, uskallanko sitä laittaa. Sitten tajusin miettiä, mikä on pahin mahdollinen seuraamus: se, että joku tuiki tuntematon friikki runkkaa, kun näkee kaksi pientä poikaa yläosa paljaana ammeessa (alakroppa oli veden ja rantapallon peittämä). Kuva oli ihana. Yksi parhaista mitä ikinä olen ottanut. Sininen amme värjäsi veden siniseksi, iso värikäs rantapallo siinä välissä, molemmat lapset pitivät pallosta käsillään kiinni ja katsoivat silmät ymmyrkäisinä kameraan. Se oli aivan ihana kuva!

Tiesin, kuinka moni tuli oikeasti iloiseksi nähdessään sen kuvan. En tiennyt yhtään ainutta, joka olisi saanut siitä vinksahtaneita mielikuvia. Jos joku kaveripiirissäni olisi ollut niin sekopää, ainakaan se sekopää ei ollut lähellä lapsiani. Ne hullut saa mielikuvia mistä tahansa, en todellakaan aijo menettää iloa lapsistani noiden sekopäiden takia. En siis mieti sekopäitä, mietin lapsiani ja niitä, joita lapset aidosti ilahduttavat. Juu, ehkä olen hullu, mutta minusta oli kiva jakaa tuo hauska hetki, jonka koin lasten kanssa. En edelleenkään osaa ajatella niin, että joku runkkasi sen kuvan nähdessään. Tiedän, että sekopäitä on, mutta sille minä en mitään mahda.

En löytänyt kuvista mitään niin kamalaa, että siitä voisi päätellä jotain lastensuojelullisia tarpeita. Paljon vaatteita, leluja - on meilläkin, vaikka vain neljä lasta. Näkisittepä pyykkivuoret perjantaisin, kun vaihdetaan lakanoita, tuuletetaan kuivausrummussa peitteitä jne.! Piha on samalla tavalla täynnä leluja.

Epäolennaista, istuvatko lapset pihalla potalla. Voisin kuvitella, että se on lämpimänä kesäpäivänä hauskaa.

Uusimmat

Yhteistyössä