Minusta tämä koti ei ole paha, olen pahempaakin nähnyt!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Tarkkailuun voi päästä aiheettomankin ilmoituksen perusteella eli se ei komprementoi.
Mutta toki toivon heille apua , mikäli apu on tarpeen.
(Ja kuten jo monesti sanonut: Koska peilaan tilannettaan omiin rajoituksiini minun on vaikea tajuata miten avulle ei olisi tarvetta.)

:)
- apu on tarpeen
- apua ei oteta vastaan
- se sana on kompromettoida

Turkilmas
Mä olen sitä mieltä, että tuskin ainutkaan ns. "normaali" perhe saisi lastenhuoltajia peräänsä tuon ilmoituksen perusteella. Okei, sängyt puuttuu, mitä sitten? Mä muistan ajan, jolloin minä ja pikkuveljeni nukuttiin mattojen päällä. Siis (kivikova)kasa mattoja sängyssä kun ei ollut patjoja. Paljon mieluummin olisin nukkunut lattialla patjan kanssa.

Eikä tuo asunto tosiaan ollut lähellekään sotkuinen tai likainen. Jos niin joku ajattelee, niin tervemenoa katsomaan ihan täällä kotimaassa joidenkin koteihin. Meillä oli kotona matoja, pinttynyttä likaa, eläinten ulosteita lattialla ja muuta mukavaa.

Harjoituspotta tarpeiden tekoon on ihan hyvä idea jos käytössä on vain yksi vessa, eikä ole varaa korjata muita. Parempi potta kuin housuihin päästäminen.

Vaatteiden vaihto keskenään...what?? Sekö joku ongelma?

Noiden listattujen perusteella en tosiaan voisi väittää, saati luulla, että lapset jotenkin kärsii. Hyvä tietysti olisi, että tuollaisen lapsikatraan hoitamiseen saisi/hankkisi apua. Aikaa ja huomiota he tuskin saavat tarpeeksi ja se voikin olla ongelma.

• Tykkää
Reactions: nöppönen
"akka"
[QUOTE="Huh";26150766]Mielipiteeni sinusta romahti tämän kuvan myötä. Mauton otos.[/QUOTE]

Minusta tuo kuvassa oleva lapsi ei näytä vähääkään kärsivältä ja varmasti mennyt mielellään tuohon kuvaan joten minusta se on hauska.
Sen sijaan kertomus tosielämästä ei ole lainkaan hauska:
Perheen äiti, yksinhuoltaja, jos sillä nyt mitään merkitystä on,eli ainaisessa rahapulassa.
Alta kouluikäiselle lapselleen tokaisi kun lapsi pyysi joululahjoja ja äidin hermo meni kun muutenkin rahasta tiukkaa että ei ole rahaa lahjoihin eikä kinkkuun.Paistammekin tänä vuonna sinut joulukinkun tilalta.
Lapsi pelkäs tulevaa joulua ja mitä lähemmäs joulu tuli sen kauhistuneempi lapsi oli.
Siitä tokaisusta voi sanoa että se oli paitsi mauton, myös äärimmäisen julmasti tokaistu raivopäissään.Lapsi ei voinut mitenkään tajuta että se ei ollut tosissaan sanottu.

[QUOTE="Huh";26150766]Mielipiteeni sinusta romahti tämän kuvan myötä. Mauton otos.[/QUOTE]

Minusta se oli hauska.
Ja erityisen hauska oli kuvan ideoineen "pikkupossun" mielestä.
Halusi sen printtinäkin itselleen talteen.

Toinenkin vastaava on, tyttären pojastaan ottama joulukorttiotos:

Olen seurannut aika paljon tämän äidin elämää ja tosiaan esim. se DR. Phil ystävineen ja avustusjärjestöineen auttoivat tätä naista PALJON. Tästä tuli joskus monta osaa ohjelmaakin telkkarista.

En kyllä tiedä minne ne kaikki sängyt ym. huonekalut on hävinneet mitä nainen sai lahjoituksina. Niitä oli paljon ja tosiaan lastenhoitajatkin sai, mutta ei kelvannut ( en muista mikä oli syynä, mutta ei ainakaan ilkeät puheet )

"Cassyput"
Miksi siellä on 4-vuotiailla pinniksiä? :O

Onhan se nyt täyttä idiotismia hankkia 14 lasta jos niitä ei ole varaa kasvattaa inhimillisissä olosuhteissa. Ei sitä hymistelyt ja hymiöt muuksi muuta.

"Kolmen äitee"
Minulla on vain kolme lasta, ja kotimme on välillä paljon pahemmassa kaaoksessa.. joku lapsista saattaa joskus levitellä kaikki vaatteet (lähinnä 1v) hyllyiltä alas, jos olen hellan ääressä. Lelut ovat useinkin ympäriinsä. Seinissä on varmasti värikynää ja nukun pienimmän kanssa leveällä patjalla, jotta hän ei tipu sängystä. Olohuonettakaan emme ole muuton jälkeen vielä sisustaneet, siellä on lasten leluja, kuntoiluvälineitä, pyykkitelineet ja lattiatyynyjä, pari mattoa. Likaista meillä ei kuitenkaan ole ja periaatteessa tykkään sisustamisesta paljonkin, mutta se ei ole nyt vain ollut prioriteetti nro 1 ja oikeastaan vähällä tavaralla koti on helpompi kolmen alle kouluikäisen kanssa pitääkin järjestyksessä. En itsekään noista iltasanomien kuvista huolestunut ja oikeastaan iltalehden kuvatkaan eivät hirveän pahoja olleet, kun ajattelee että siellä on ne 14 lasta, kun mietin miten kolmekin jo saa pienessä hetkessä tavarat leviteltyä..

"vieras"
Tuohon kämppään kun kuvittelee 14 lasta, niin syntyy mielikuva lähinnä venäläisestä orpokodista, ei kodikkaasta asunnosta.
Minullakin tulee mieleen tästä ettei hänellä ole arjen hallinta hallussaan, ja kuinka voisi olla jos yksin vastaa 14 lapsen hyvinvoinnista. Se ei ole kenellekään mikään helppo tehtävä. Apu olisi ihan takuulla tarpeen, niin konkreettisten kodinhoidollisten asioiden suhteen kuin ihan siinä että jokainen lapsista saisi joskus kahdenkeskistä aikaa ja huomiota äidiltään.

Mulla lapsia vain kaksi mutta ne kahdenkeskiset hetket tuntuvat olevan kummastakin lapsestani tosi tärkeitä ja muistavat pitkään mitä on tehty.

Koti ei tosiaankaan näytä kodikkaalta vaan jotenkin tosi kolkolta ja luotaantyöntävältä. Varsinaista likaa ja sotkua ei näy, mutta minusta se näyttää siltä kuin kodista puuttuisi lämpöä ja tunnelmaa. Pelkät patjat ja pinnasängyt, missä lelut sisätiloista? Tuolla määrällä lapsia varmasti tavaraakin on aika paljon ja luulisi olevan myös säilytyskalusteita, verhoja, jotain koristeita seinillä lastenhuoneessa yms.

[QUOTE="mmmm";26151181]ota ihmeessä toinenkin kuva tohon sarjaan. Lapsen päälle tekoverta ja joku viereen kirveen kanssa. hah hah onpa hauskaa, lasten paistaminen uunissa..[/QUOTE]

Ei olisi minusta ollenkaan hauska sellainen kuva.
Ja olen vähän huolissani sinusta, jos mielestäsi olisi.

:(

"mmmm"
ja oikeesti jo saisin tollaisen nakukuvan postikorttina.. minkäikäinen lapsi tossa kuvassa edes on? vauvojen nakukuvat on ok. ny ymmärrän miksi jotkut inhoaa noita lapsijoulukortteja.

[QUOTE="mmmm";26151210]no miten se eroaa tosta sun kuvasta? siinä oli lapsi possuksi puettuna uunissa paistumassa. lapsesta siis tehdään ruokaa ja yleensä eläin tapetaan ennen paistamista..[/QUOTE]

Jos et tajua miten verinen ja väkivaltainen kuva eroaa lapsen itsensä ideoimasta "possuksipukeutumiskuvasta" niin en usko, että mikään selitys voi auttaa sinua ymmärtämään.

[QUOTE="mmmm";26151228]ja oikeesti jo saisin tollaisen nakukuvan postikorttina.. minkäikäinen lapsi tossa kuvassa edes on? vauvojen nakukuvat on ok. ny ymmärrän miksi jotkut inhoaa noita lapsijoulukortteja.[/QUOTE]

Siitä Nikon joulukorttikuvasta olen samaa mieltä, ettei sovi lähetettäväksi kuin harvoille ja valituille.

Yhteistyössä