Minusta on tullut katkera vanha akka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
puhuminen auttaa, täytyy kyllä olla tarkka siitä, kelle puhuu. Ammattilaiselle puhuminen voi johtaa siihen, että ongelmia onkin yhtäkkiä lisää. Ei ole oikein, että jos on vuosikaudet saanut huonoa kohtelua niin siitä sitten tehdään vielä henkilökohtainen ongelma.

Pah, ei se ole automaatio. Ihmiset tykkäävät sellaisesta kuuntelijasta joka muutenkin on puoleensavetävä, eli muutkin asiat on kunnossa. Vaikka Repe katuojasta olisi hyvä kuuntelija, ei se kaveria saa, ainakaan taviksista.

Epäitsekäs täytyy olla, mutta ihmiset katsovat LISÄKSI montaa muutakin asiaa: keskustelutaito, tilannetaju (älyttömän tärkeä), toisen tyyli. Huumorikin on tärkeä.

Ihmiset kysyvät mielessään: haluanko tutustua tuon elämään? Jos ei toisen elämä ja persoona kiinnosta, menevät ohi.
[/QUOTE]

Sepä se ongelma taitaa ollakin, se evvk, suomalaista ei kiinnosta mikään eikä ketään.

Hyvä keskustelija? minä en ole koskaan tavannut naista, joka olisi hyvä keskustelija. Vain petollisia toisten asioista utelijoita, ahdasmielisiä kaiken tuomitsijoita.

”Hyvä keskustelija? minä en ole koskaan tavannut naista, joka olisi hyvä keskustelija. Vain petollisia toisten asioista utelijoita, ahdasmielisiä kaiken tuomitsijoita.”

Sinulla on vain ollut huono tuuri.
Kannattaa lukea hyvää kirjallisuutta.
Tämän palstan kyökkiterapeutteja ei kannata ottaa tosissaan. Joudut vain ojasta allikkoon ja sieltäkin alemmaksi..

Se että saa ihmiset jäämään vierelleen, on niiiin monesta asiasta kiinni. :unsure:

Nuorena kuvittelin että epäitsekkyys ja toisen kuunteleminen riittää, jossain neuvottiin oikein "ihmiset tykkäävät semmoisesta jolle saa kertoa itsestään."
Pah, ei se ole automaatio. Ihmiset tykkäävät sellaisesta kuuntelijasta joka muutenkin on puoleensavetävä, eli muutkin asiat on kunnossa. Vaikka Repe katuojasta olisi hyvä kuuntelija, ei se kaveria saa, ainakaan taviksista.

Epäitsekäs täytyy olla, mutta ihmiset katsovat LISÄKSI montaa muutakin asiaa: keskustelutaito, tilannetaju (älyttömän tärkeä), toisen tyyli. Huumorikin on tärkeä.

Ihmiset kysyvät mielessään: haluanko tutustua tuon elämään? Jos ei toisen elämä ja persoona kiinnosta, menevät ohi.

Palstan äijä tulee taas kertomaan oppimiaan viisauksia. Opettele niitä ihmissuhdetaitoja ihmisten kanssa, eikä niistä "kuinka tehdä vaikutus ihmisiin" kirjoista.

Siksi koska näin se on vaan tarkoitettu, näin se on aina mennyt riippumatta siitä miten minä toimin niin aina sataa paskaa niskaan ihmiset on kusipäitä.

Isä on aikoinaan ahdistellut seksuaalisesti koko lapsuuden ja nuoruuden. Äiti on pitänyt 9lapsen lapsikatraasta 2 suosikkina, 2 musta lampaana. Voitte arvata että minä olin se toinen mustalammas. Autoin nuorempien lasten hoidossa ja kotitöissä sainko kiitosta? en. Sensijaan olin syntipukki.
Samaa jatkaa edelleen, ulottaa sen lapsenlapsiinkin. Mun on inhokkeja siskon tärkeitä. Pari vuotta välissä oli kivaa kun en päästänyt itseä rakastuu vaan pidin hauskaa. Sitten tulin raskaaksi rakastuin. Mies jätti kun olin puolessa välin raskautta. Eikä ole 18v lapsensa eteen mitään tehnyt.

Veli kuristi.
Sisarukset ei ole ikinä olleet tasa-arvoisia minua kohtaan jos tulee erimielisyyksiä jonkun kanssa, niin automaattisesti minä olen syyllinen ja sen toisen sanoja uskotaan mun sanoja ei, minähän valehtelen aina ja kukaan muu ei. Kukaan muu ei tee väärää, aina minä.

Vaikka olisi miehen kanssa riitaa ja riita alkanut koska mies toimii välinpitämättömästi, veljeni ja setäni on hänen puolella, tietämättä ollenkaan mikä juttu edes on, eikä niitä edes kiinnosta.

Itse en kuitenkaan tiennyt edes että sisarukset on isän toimesta aivopesty ettei kukaan vahingossakaan tue minua jos yritän tehdä rikosilmoituksen hyväksikäytöstä, tein silti . Olin siis välissä 10v naimisissa enkä tekemisissä kovin paljon lapsuuden perheen kanssa sinä aikana. Tottakai saatiin erityislapsi ja ennestään oli jo yksi sellainen. Joten elämä meni arjesta selviytymiseen. Kunnes ex päätti jättäö 10v jälkeen perheensä ja hylkäsi kaikki. Ei oo vuosiin näkynyt, eikä selitystä tullut. päätin että elän yksin. Mutta sitten tapasin nykyisen miehen joka kuulemani mukaan on kiltti mies. Ihastuin rakastuin. Haluttiin lapsi , raskausajan mies oli unelma mies. sittemmin välillä sama ihana mies välillä kylmä välinpitämätön etäinen ilkeä. Ja mietin että mihin se ihminen hävisi?

Tämä mies mm on naureskellut minun kustannuksella veljeni ja setäni kanssa selkäni takana ja hänen mielestään se on ihan ok. Jos kerron että välinpitämättömyys tuntuu pahalta, pesee hån kätensä velvollisuuksista ja jää sänkyyn makaa. Huorittelee, ämmittelee. haukkuu huonoksi äidiksi. Kertoo kuinka paska olen. Ja olen itse sen aiheuttanut koska olen kehdannut hänelle antaa kritiikkiä.
Puolustaa aina sitä henkilöä joka toimii väärin minua kohtaan. Aina. Paitsi jos se toinen on nainen sitten se on tyypillinen ämmä. Mut miehiä puolustaa. Jopa veljeä joka kuristi minua.

Jos halusin elämässä rakkautta, välittämistä ja pari hyvää luotettavaa ystävää niin luulin ettei oo paljon pyydetty. Väärässä olin. En todellakaan edes yritä enää. Lopputulos on kuitenkin jotain muuta

Kaveri ns. puukotti selkään , luotin häneen, ei olisi kannattanut. Ei oo tällä hetkellä ehkä kuin 1 luotettava ihminen elämässä. Näiden omien nuorten ihmisten lisäksi. en usko enää hyvään, en rakkauteen, en ystävyyteen, en mihinkään.

Kun viimeinen lapsi aikuistuu, sen jälkeen en tule välittämään ikinä yhdestäkään ihmisestä, eikä kukaan tuu pääsee mun lähelle

Tähän on yksinkertainen ratkaisu, minkä ilmeisesti olet jo osittain ottanut käyttöösi. Poistat elämästäsi ne kaikki myrkylliset ihmiset ja asetat nollatoleranssin sille että ihmiset kohtelee sinua huonosti. Sitä ei jäädä katselemaan viikoiksi, kuukausiksi, eikä vuosiksi. Teet saman tien selväksi että sinua ei kohdella huonosti ja sillä sipuli.

Mitä vähemmän aikaa ne myrkylliset ihmiset sinun elämässä on, sitä vähemmän sinusta alkaa tuntua siltä että elämä on syvältä ja kaikki on pahoja. Ei ole liian myöhäistä muuttaa omia ajattelutapojaan.

• Tykkää
Reactions: Echo
Palstan äijä tulee taas kertomaan oppimiaan viisauksia. Opettele niitä ihmissuhdetaitoja ihmisten kanssa, eikä niistä "kuinka tehdä vaikutus ihmisiin" kirjoista.
VMP-nokittelua taas harmaalta. :) En ole lukenut yhtään kirjaa aiheesta, vaan Iltiksen sivuilla on näistä aiheista vähän väliä. Luen niitä ihan samalla tapaa kuin terveysartikkeleita.

Yhteistyössä