Minusta on outoa olettaa, että jonkun muun pitäisi maksaa lasten menot

• Viestiketjun aloittaja räjähtää
  • Ensimmäinen viesti
räjähtää
kuin omien vanhempien!!!!!!!!!!!!!!

Mitkään menot, jos ei ole varaa lasten menoihin, asumiskuluihin, harrastuksiin yms, niin on helppo ratkaisu olla hankkimatta lapsia.

juu
Alkuperäinen kirjoittaja räjähtää:

Mitkään menot, jos ei ole varaa lasten menoihin, asumiskuluihin, harrastuksiin yms, niin on helppo ratkaisu olla hankkimatta lapsia.
Tarkenna nyt kuitenkin vähän niin saadaan kunnon tappelu aikaiseksi ;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Niin, eikö saa hakea edes asumistukea? Ja muistiko kukaan kysyä, nostaako ap lapsilisää ;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan oikein kirjoitit!
tietenkin jokaisen vanhemmat maksaa omien muksujen menot. jos ei ole varaa ni sitten jätetään hankkimatta-7harrastamatta.
hauska vastata itselleen ?
miks tää olis ap:n kirjoitus.
jos satun olemaan samaa mieltä ni ?
tuohan on nyt päivän selvää että jokainen maksaa omat menot, ei toisten niitä tartte maksaa??

Millipidetär
Ihan samaa mieltä olen, meillä ajatuksena että lapsia tehdään sen verran kuin niitä pystytään elättämään. Mutta kuten Isoäiti mölykylästä totesi nykyajan ihmiset ajattelet varsin usein aivan toisin...

ap
ihan oikein kirjoitit!
tietenkin jokaisen vanhemmat maksaa omien muksujen menot. jos ei ole varaa ni sitten jätetään hankkimatta-7harrastamatta.
Tämäkin - minulla on kaveri, joka elää täysin yhteiskunnan kustannuksella, maksattaa jollain ilveella suhteellisen kalliit lasten harrastukset sossulla, lasten kengät on Eccoa tai vastaavia - siis nyhdetään kaikki mitä vaan sossusta voi saada ja kaiken lisäksi tämä ystäväni on uskovainen - sekö oikeuttanee vai mikä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihan oikein kirjoitit!
Tämäkin - minulla on kaveri, joka elää täysin yhteiskunnan kustannuksella, maksattaa jollain ilveella suhteellisen kalliit lasten harrastukset sossulla, lasten kengät on Eccoa tai vastaavia - siis nyhdetään kaikki mitä vaan sossusta voi saada ja kaiken lisäksi tämä ystäväni on uskovainen - sekö oikeuttanee vai mikä?
Olis mehevämpi riita saatu jos ystäväsi olisi vielä mamu (täällä palstalla se =somali) Ehkä tunnet mamuja, joiden elämisen yhteiskunta kustantaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Ihan samaa mieltä olen, meillä ajatuksena että lapsia tehdään sen verran kuin niitä pystytään elättämään. Mutta kuten Isoäiti mölykylästä totesi nykyajan ihmiset ajattelet varsin usein aivan toisin...
Onneksi se kohta loppuu, kun valtiolta ja kunnilta on rahat jo nyt totaalisen loppu. Syömävelalla eletään koko euroopassa.
Alkaa olemaan viimeiset hetket opetella elämään tulojen mukaan. Tuet alkavat loppua seuraavalla vaalikaudella.

k
Mä oon luullut että kunnallinen terveydenhuolto on lapsille ilmaista. Silloin se oli kun mä olin pieni. Tosin ei se kai aikuisillekaan maksanut.
Tietysti lapsen menot pitää maksaa itse, mutta mun mielestä silmälääkärit ym. lääkärit pitäis kyllä kuulua samaan sosiaaliturvaan kaikki.

ap

Niin, eikö saa hakea edes asumistukea? Ja muistiko kukaan kysyä, nostaako ap lapsilisää ;)
Lapsilisä on jollain tapaa erilainen eli kaikki tuloihin tai mistään riippumatta saavat sen = oikeudenmukainen kaikkia kohtaan.

Esim. asumistuki taas ei ole, koska joku toinen ei koskaan saa senttiäkään asumistukea, mutta joku toinen voi koko elämänsä saada sitä = melkoinen ero - esim asumistuki 300?/kk, tekee vuodessä 3600?, 10 vuodessa 36 000? yhteiskunnan varoista pois.

Miksi jonkun toisen pitäisi tuo saada ja jonkun toisen taas ei?? Eikö ollakaan samalla viivalla yhteiskunnan silmissä??
Jos joku päättää olla työtön luuseri ja toinen taas ei, niin molempien on kai elettävä valintojensa kanssa eikä olettaa, että yhteiskunta rientää apuun, että molemmilla olisi suunnilleen samanlainen elintaso?

no
Tiedän myös perheen jolle sossu ja yhteiskunta maksaa kaiken, jo raskausaikana saivat tulevaa vauvaa varten "tarvikeraahaa" ja sama meno jatkuu edelleen, lapsi kohta 3v. Tässä oli vaan vielä vähän surullisempi käänne se, että nämä sossusta saadut rahat eivät todellakaan mene sille lapselle ja elämiseen vaan keikoilla ja baarissa käymiseen, kalliisiin merkkivaatteisiin isälle yms. Lapsen vaatteet, ruoat, vuokrat ym. maksaa todellisuudessa mummo, jota kiristetään ja uhkaillaan ties millä jos uskaltaa kieltäytyä.
Tämän perheen "isä" on 31v ja äiti 24v.

Lapsilisä on jollain tapaa erilainen eli kaikki tuloihin tai mistään riippumatta saavat sen = oikeudenmukainen kaikkia kohtaan.

Esim. asumistuki taas ei ole, koska joku toinen ei koskaan saa senttiäkään asumistukea, mutta joku toinen voi koko elämänsä saada sitä = melkoinen ero - esim asumistuki 300?/kk, tekee vuodessä 3600?, 10 vuodessa 36 000? yhteiskunnan varoista pois.

Miksi jonkun toisen pitäisi tuo saada ja jonkun toisen taas ei?? Eikö ollakaan samalla viivalla yhteiskunnan silmissä??
Jos joku päättää olla työtön luuseri ja toinen taas ei, niin molempien on kai elettävä valintojensa kanssa eikä olettaa, että yhteiskunta rientää apuun, että molemmilla olisi suunnilleen samanlainen elintaso?
Meinaatko että 300? asumistukea saavalla olisi edes suunnilleen samanlainen elintaso kuin vaikka 3000? tienaava? Sitäpaitsi, asumistukea voi saada vaikka olisi töissäkin. Jonkunhan ne paskapalkkaiset hommatkin on tehtävä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:

Meinaatko että 300? asumistukea saavalla olisi edes suunnilleen samanlainen elintaso kuin vaikka 3000? tienaava? Sitäpaitsi, asumistukea voi saada vaikka olisi töissäkin. Jonkunhan ne paskapalkkaiset hommatkin on tehtävä.
Jos saa asumistukea tuon, niin varmaan saa muitakin avustuksia tai on olemassa joku palkantapainen - verojen jälkeen ero voi olla yllättävän pieni noiden kahden välillä.

tämä ärsyttää
Mua taas äsyttää se, että me (minä ja mieheni) pian 6-vuotiaan tytön kummeina joudumme kustantamaan lapsen harrastukset, kesäreissut ym. Vanhemmilla ei muka ole varaa.... Paskanmarjat!!! Tupakkaan, veikkaukseen ja laivamatkoihin kyllä on! :kieh:
Tiedän kyllä, että meidän ei ole mikään pakko maksaa näitä. Olimme noin puolentoista vuotta maksamatta eikä yhtenä kesänä viety tyttöä mihinkään, mutta saatiin osaksemme vain vaikeuksia. Nimittäin tää kummitytön äiti teki kyllä hyvin selväksi kaikille kuinka kamalia ja itsekkäitä me ollaan... Ja tytölle puhui kuinka me ollaan nyt petetty se.. :(
Heinäkuun alusta ollaan menossa meidän muksujen ja kummitytön kanssa Korkeasaareen... Ja syksyllä tyttö aloittaa taas kansalaisopiston pianotunnit... Ja mua vituttaa suunnattomasti, että tytön vanhemmat sai mitä halusivat!!! :kieh: Henkistä väkivaltaa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja tämä ärsyttää:
Mua taas äsyttää se, että me (minä ja mieheni) pian 6-vuotiaan tytön kummeina joudumme kustantamaan lapsen harrastukset, kesäreissut ym. Vanhemmilla ei muka ole varaa.... Paskanmarjat!!! Tupakkaan, veikkaukseen ja laivamatkoihin kyllä on! :kieh:
Tiedän kyllä, että meidän ei ole mikään pakko maksaa näitä. Olimme noin puolentoista vuotta maksamatta eikä yhtenä kesänä viety tyttöä mihinkään, mutta saatiin osaksemme vain vaikeuksia. Nimittäin tää kummitytön äiti teki kyllä hyvin selväksi kaikille kuinka kamalia ja itsekkäitä me ollaan... Ja tytölle puhui kuinka me ollaan nyt petetty se.. :(
Heinäkuun alusta ollaan menossa meidän muksujen ja kummitytön kanssa Korkeasaareen... Ja syksyllä tyttö aloittaa taas kansalaisopiston pianotunnit... Ja mua vituttaa suunnattomasti, että tytön vanhemmat sai mitä halusivat!!! :kieh: Henkistä väkivaltaa. :(
se nyt on omaa tyhmyyttä jos antaa itteesä kusettaa ja maksaa

vieras
Mä oon samoilla linjoilla ap:n kanssa..siis toki vähävaraisia täytyy tukea ja elämäntilanteet voi muuttua kellä vaan,kaikki voikin kääntyä yhtäkkiä ihan päälaelleen. Mutta mä vastustan ihan periaatteesta sitä,että tehdään lapsia sillä ajatuksella,että ei ole aikomustakaan laittaa tikkuakaan ristiin heidän elättämisekseen vaan ajatellaan että "no sossusta saa kuitenkin rahaa". Tai se,että jotkut ei mene töihin sen takia,että kotona saa melkein saman verran päivärahoja. Eikös lähtökohta kuitenkin ole se,että jokainen aikuinen ihminen vastaa itse omasta elatuksestaan ja hankkii itse leivän pöytäänsä. Työtä tekemällä saa rahaa,rahalla ruokaa. Ja jos ei töitä ole,niin ei se välttämättä oo sen ihmisen vika,todellakin eri asia joutua työttömäksi kuin vältellä töitä.

tämä ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tiedän myös perheen jolle sossu ja yhteiskunta maksaa kaiken, jo raskausaikana saivat tulevaa vauvaa varten "tarvikeraahaa" ja sama meno jatkuu edelleen, lapsi kohta 3v. Tässä oli vaan vielä vähän surullisempi käänne se, että nämä sossusta saadut rahat eivät todellakaan mene sille lapselle ja elämiseen vaan keikoilla ja baarissa käymiseen, kalliisiin merkkivaatteisiin isälle yms. Lapsen vaatteet, ruoat, vuokrat ym. maksaa todellisuudessa mummo, jota kiristetään ja uhkaillaan ties millä jos uskaltaa kieltäytyä.
Tämän perheen "isä" on 31v ja äiti 24v.
Tää just on niin kamalaa! Uhkaillaan, että koskaan et enää nää kummilasta jos nyt et maksa!! :( Ja kaikkea muuta kamalaa

tämä ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Parempi sitten olla ikinä näkemättä kummilastaan? :(

Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Parempi sitten olla ikinä näkemättä kummilastaan? :(
ei. vaan sanoo suoraan. vietätte aikaa ja otatte mukaan reissuihin joihin tahdotte mutta piruako teidän kaikkea tarvi maksaa. tiedän montaki tapausta jossa raha vaan kelpaa muttei yhteinen aika.

Yhteistyössä