Minussa jotain vialla? (liittyy seksiin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niinpäniin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";28588372]Viittaan noilla kahdella siihen, että molemmat, niin kr. usko kuin naturalismi, ovat voimakkaita kulttuurisia voimia Suomessa. Naturalismi on anti-idealismia ja anti-romanttisuutta, eräänlainen realismin huippu. Luin tästä naturalismin voimasta Suomessa kiintoisan taidehistorian tutkimuksen joskus.[/QUOTE]

Kristinuskolla ei ole Suomen kaltaisessa luteralaisessa maassa samanlaista ajattelua ja toimintaa ohjaavaa asemaa kuin vaikkapa nyt katolisissa maissa. Naturalismilla viitataan taidehistoriassa erääseen (todenmukaisuuteen pyrkivään) suuntaukseen, mutta tällä ei ole juurikaan tekemistä sen kanssa, mikä Suomessa on muokannut/muokkaa ajattelua ja/tai kulttuurisia käsityksiä.

[QUOTE="mies";28588372]Ei kai tuo nyt ole epäselvää? Taannoinhan oli se väitöstutkimuskin, jossa alkoholi huomattiin Suomessa rituaalinomaiseksi "juhla-aineeksi", johon on arjesta poikkeava erityissuhde. [/QUOTE]

Viittaatko nyt JH:n väikkäriin (Not a wet generation but a wet nation. The dynamics of change and stasis in Finnish drinking culture from 1968–2008)? Tuon alkoholin ritualistisen puolen alleviivaaminen ei kyllä ollut JH:n työn pointtina. Mökäöljyn toiminen pyhän ja profaanin erottavana aineena on jo kymmeniä vuosia sitten sosiologisesta alkoholitutkimuksesta julkiseen puheeseen levinnyt trivialiteetti. :)

[QUOTE="mies";28588372]Kai nyt edes sen myönnät, että alko on ongelma Suomessa verrattuna vanhempiin sivistysmaihin? :)[/QUOTE]

Onhan se sekä kansanterveydellinen että sosiaalinen ongelma. Tai siis ongelmaksi määritelty ilmiö; sen verran minussa on konstruktivistia, että tämä tarkennus on tarpeen. :)

[QUOTE="niinpäniin";28588454]Tulee vaan heti sellainen olo, että olenko sitten jotenkin huonompi kuin kaikki aiemmat. aiemmin tälläistä ei ole kuulemma tehnyt....[/QUOTE]

Onko sulla muutoin huono itsetunto seksuaalisessa mielessä? Kun alat aika herkästi verrata miehen edellisiin patrtnereihin, vaikket kovin hyvin tiedä millaista miehen seksielämä on ylipäätään ollut.

Tuollaiseen yhden kerran kieltäytymiseen voi olla niin monta eri syytä, eikä niitä välttämättä ole helppo uudelle kumppanille selittää.

[QUOTE="niinpäniin";28588454]Tulee vaan heti sellainen olo, että olenko sitten jotenkin huonompi kuin kaikki aiemmat. aiemmin tälläistä ei ole kuulemma tehnyt....[/QUOTE]

Ei ole tehnyt siksi, koska sinä olet erityisasemassa kaikkiin muihin nähden, kaunein kedon kukista - ihan romantiikalle looginen ajattelutapa. Hän voi sisimmässään olla romanttinen kaveri, joka on toki aiemmin käyttänyt naisia välineinään (itse en ole koskaan). Ansaitset varovampaa ja parempaa kohtelua statuksesi takia.

[QUOTE="mies";28588473]Ei ole tehnyt siksi, koska sinä olet erityisasemassa kaikkiin muihin nähden, kaunein kedon kukista - ihan romantiikalle looginen ajattelutapa. Hän voi sisimmässään olla romanttinen kaveri, joka on toki aiemmin käyttänyt naisia välineinään (itse en ole koskaan). Ansaitset varovampaa ja parempaa kohtelua statuksesi takia.[/QUOTE]

Sait sitten pikku mainoslauseenkin upotettua :flower:

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28588467:
Kristinuskolla ei ole Suomen kaltaisessa luteralaisessa maassa samanlaista ajattelua ja toimintaa ohjaavaa asemaa kuin vaikkapa nyt katolisissa maissa. Naturalismilla viitataan taidehistoriassa erääseen (todenmukaisuuteen pyrkivään) suuntaukseen, mutta tällä ei ole juurikaan tekemistä sen kanssa, mikä Suomessa on muokannut/muokkaa ajattelua ja/tai kulttuurisia käsityksiä.

Yksinkertaistat. Väitän puolestani, ehkä intuition vastaisesti, että katolisissa maissa erotiikan kentän laajuus voi olla paljon rikkaampi ja suurempi kuin skandinaavisissa maissa.

Naturalismilla on mielestäni erittäin vahva asema suomalaisessa seksuaalisuuskeskustelussa maallikkotasolla, tätä ei toki maallikko itse yleensä tiedosta. Alfaurokset, eläimellisyys, jne. Naturalismi on myös ajattelutapa, ei vain tekniikka taiteen tuottamiseen - eikä taide ole yhteiskunnasta irrallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28588467:
Viittaatko nyt JH:n väikkäriin (Not a wet generation but a wet nation. The dynamics of change and stasis in Finnish drinking culture from 1968–2008)? Tuon alkoholin ritualistisen puolen alleviivaaminen ei kyllä ollut JH:n työn pointtina. Mökäöljyn toiminen pyhän ja profaanin erottavana aineena on jo kymmeniä vuosia sitten sosiologisesta alkoholitutkimuksesta julkiseen puheeseen levinnyt trivialiteetti. :)

En muista nimeä, olisiko 4 vuotta sitten julkaistu. Mielestäni kyse ei ole trivialiteetista, jos suomalaisten suhde alkoholiin on hyvin poikkeava ulkomaihin nähden.

[QUOTE="niinpäniin";28588492]Mutta jos mies on kokenut, niin mitä hän jännittää?

Osaa varmasti hommansa, ainakin jos käsityöskentelyyn on luottamista..[/QUOTE]

Uusi partneri, uusi tilanne, uusi suhde. Seksi on enemmän kuin että "osaa hommansa", vaikka mukavaahan sekin on :)

Antoiko sinun koskettaa itseään, hyväillä itseään? Oliko kiihottunut? Itse kiinnittäisin enemmän huomiota noihin asioihin tai niiden puuttumiseen kuin siihen tapahtuuko varsinainen penetraatio.

Antoi koskea ja hyväillä, oli loppuvaiheessa ihan alastikin, mutta ei vissiin vaan seissyt kunnolla.

Vaikutti kiihottuneelta, mutta en sitten tiedä oliko kunnolla, vai vaan vähän. Keskittyi ehkä liikaa pitämään mua hyvänä, koska " ansaitsen sen". Sekava juttu.

On niin hämilläni kun aina aiemmin on miehiä saanu toppuutella, ja kerrankin kun olin mukana ni sitten käy tällaista...

[QUOTE="niinpäniin";28588527]
On niin hämilläni kun aina aiemmin on miehiä saanu toppuutella, ja kerrankin kun olin mukana ni sitten käy tällaista...[/QUOTE]

Eli onko se toppuuttelu kuitenkin mukavampaa kuin se, että ei joudu toppuuttelemaan? :)

[QUOTE="mies";28587951]Jos sinä et anna romantiikalle ja herrasmiehen tavoille arvoa, kuten näyttää (valitettavasti en ole hirveän yllättynyt kun puhutaan suomalaisnaisista), voin omasta kokemuksesta sanoa, että löytyy paljon naisia, jotka antavat ja etenkin kun mennään Suomen rajojen ulkopuolelle.[/QUOTE]

No, mene nyt jo ihmeessä sinne ulkomaille. Sinä kehuskelet joka ketjussa tätä samaa asiaa: "voin omasta kokemuksesta sanoa, että löytyy paljon naisia, jotka antavat ja etenkin kun mennään Suomen rajojen ulkopuolelle".

Mitä ihmettä täällä Suomessa enää roikut. Sinä teet koko ajan vääriä tulkintoja naisista, ihan kuin sinulta puuttuisi jokin tärkeä osanen korvien välistä.

[QUOTE="niinpäniin";28588527]Antoi koskea ja hyväillä, oli loppuvaiheessa ihan alastikin, mutta ei vissiin vaan seissyt kunnolla.

Vaikutti kiihottuneelta, mutta en sitten tiedä oliko kunnolla, vai vaan vähän. Keskittyi ehkä liikaa pitämään mua hyvänä, koska " ansaitsen sen". Sekava juttu.

On niin hämilläni kun aina aiemmin on miehiä saanu toppuutella, ja kerrankin kun olin mukana ni sitten käy tällaista...[/QUOTE]

Mitä tällä tarkoitat?

Ja totta kai sinä ansaitset hyvänä pitämistä, mutta niin ansaitsee hänkin. Mielestäni molempien pitää kyetä ja haluta sekä antaa että vastaanottaa, eikä saa piiloutua miellyttämisenhalun taakse. Siitä voi tulla toiselle kiusallinen olo, vaikka hyvää tarkoittaisikin.

• Tykkää
Reactions: Isämies
[QUOTE="vieras";28588542]No, mene nyt jo ihmeessä sinne ulkomaille. Sinä kehuskelet joka ketjussa tätä samaa asiaa: "voin omasta kokemuksesta sanoa, että löytyy paljon naisia, jotka antavat ja etenkin kun mennään Suomen rajojen ulkopuolelle".

Mitä ihmettä täällä Suomessa enää roikut. Sinä teet koko ajan vääriä tulkintoja naisista, ihan kuin sinulta puuttuisi jokin tärkeä osanen korvien välistä.[/QUOTE]

Sinäkö kiistät, että suomalaisnaiset eivät ole järin romanttisia kun vertaa muualle? :) En minä pidä sitä tuomittavana vaan ymmärrettävänä, että niin on. Toki itse toivoisin muuta, se on totta. Ja tietenkin täälläkin on joitain romantikkonaisia - pointtini oli, että heitä tuntuu olevan kansainvälisesti ottaen suht vähän.

En kehuskele ulkomaan-kontakteillani mitenkään joka ketjussa.

[QUOTE="niinpäniin";28588556]Kyllä, huomattavasti mukavampaa. ei tarvitse silloin epäillä kelpaako.

Jos olen seksikäs ja kaunis, niin luulisi seksin kelpaavan :/[/QUOTE]

Mitäpä veikkaat, kumpi on miehelle mukavampaa; tulla torjutuksi yrityksestä huolimatta vai päättää itse, että ei nyt tällä kertaa? :)

[QUOTE="mies";28588573]
En kehuskele ulkomaan-kontakteillani mitenkään joka ketjussa.[/QUOTE]

Kyllä kehuskelet :) Et aina ihan heti keskusteluun tullessasi, mutta jossain vaiheessa se sieltä putkahtaa.

[QUOTE="vieras";28588591]Kyllä kehuskelet :) Et aina ihan heti keskusteluun tullessasi, mutta jossain vaiheessa se sieltä putkahtaa.[/QUOTE]

No silloin jos kokemukseni liittyy aiheeseen. :p Mutta ei läheskään joka ketjussa. Tässä ketjussa mies suhtautui kuten minä suhtautuisin ja nainen ei pidä tästä.

[QUOTE="niinpäniin";28588613]mutta kun ei olisi tullut torjutuksi....[/QUOTE]

Viittasin siihen kun kerroit, että on mukavampaa "joutua" toppuuttelemaan. Miehen kannalta ei ole välttämättä ihan yhtä mukavaa tulla torjutuksi.

Mutta jos olemme jo alasti sängyllä ja pyydän, että menisimme pidemmälle ja hän ei suostu?

Onko siis jo etukäteen päättänyt että "tänään ei yhdytä" koska olisihan voinut elää hetkessä tuossa tilanteessa.

[QUOTE="niinpäniin";28588641]Mutta jos olemme jo alasti sängyllä ja pyydän, että menisimme pidemmälle ja hän ei suostu?

Onko siis jo etukäteen päättänyt että "tänään ei yhdytä" koska olisihan voinut elää hetkessä tuossa tilanteessa.[/QUOTE]

Toinen on aina sinusta erillinen ja sitä sinun täytyy kunnioittaa. Kyse ei ole loukkaamisesta vaan erilaisuudesta. Kuten Mythago sanoi, molemmista pitää tuntua hyvältä, ei vain toisesta.

Yhteistyössä