r
No en kyllä odota, että kummit muistaa. Ei sen takia edes kummeja valittu!!!! Olen laittanut omille kummilapsille max 10e lahjan kun niitä lapsia on 5 ja tekee yhteensä jo 50e. Mulla on 2 omaaki lahjottavana
Taidampa ottaa palstasta vaarin ja sujauttaa kummilapselle heijastimen kun täyttää 5 .Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Mitä sillä on väliä mikä ja minkäarvoinen se lahja on. Tärkeintä kai kuitenkin on se muistaminen, eikä pelkästään jouluna ja syntymäpäivänä vaan pitkin vuotta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:JOULULAHJAKSI???!Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:Kummeillakin voi olla monenlaisia elämäntilanteita. Meillä taapero kirkui aamulla ilosta, kun kummitäti oli laittanut pojan joulukorttiin linja-auton muotoisen heijastimen.
Heijastin???
O.K...
Ei kai kummeja valita sen mukaan että keltä saa suurimmat ja kalleimmat lahjat, ei meidän lapsille ainakaan!
Oletko edes lukenut KOKO ketjua? :hug:Alkuperäinen kirjoittaja hj:ja ei ap:lla varmaan ole käynyt mielessäkään, että joillain voi olla useampi kuin yksi?? Kyllähän minäkin voisin laittaa 50? yhdelle, mutta jos kaikille ostaisin 50?, niin sinne meni puolenkuun palkka!! Ja olen sitä mieltä, että lapsille ei kannata mitään leluja/ vaatteita ostaa, jotka maksaa noin paljon, kun poistuu kuitenkin käytöstä puolessa vuodessa. Ehkä sitten jos olis joku keräily tms. juttu..
mulle ne kaikki ovat kummilapsia. eivät kaikki ole tosiaan sylikummilapsia. sori, en ajatellut. en puhu ikinä sylikummeista edes omien lapsien kohdalla, muuta kuin silloin kun muistellaan ristijäisiä ja katsellaan kuvia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olette kymmenen lapsen SYLIKUMMIT?Alkuperäinen kirjoittaja miu:no, jos niitä kummilapsia on kerääntynyt lähemmäs kymmenen, niin ei ole vaan oikeasti varaa laittaa lahjaan juurikaan 20e enempää. ja sit niille, jotka sanoo, että olisit kieltäytynyt, niin kaikki 5 viimeisintä kummilapsen vanhempia tietävät tilanteemme ja olen sanonut, että en ole "hyvä" kummi sitten. silti halusivat meidät kummeiksi.
omillekaan lapsillemme emme odota kummeilta 50euron lahjaa todellakaan.
Sitten ymmärrän, ettei osteta, jos sylikymmilapsia tosissaan on kertynyt se 10 =)
Jaa...No kyllä sillä vaan onAlkuperäinen kirjoittaja sss:ei ole mitään eroa onko kummi sylikummi vai kummi.
Toivottavasti noin ajattelevat ihmiset tajuavat kieltäytyä kummiudesta...Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Pasi?
Kuules ap, kaikki ei edes tykkää omasta kummilapsestaan.
Koko kummi-instituutio on täysin turha ja naurettava.
Ja mitähän eroa käytännössä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jaa...No kyllä sillä vaan onAlkuperäinen kirjoittaja sss:ei ole mitään eroa onko kummi sylikummi vai kummi.
Kyllä luin..kuin nii??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oletko edes lukenut KOKO ketjua? :hug:Alkuperäinen kirjoittaja hj:ja ei ap:lla varmaan ole käynyt mielessäkään, että joillain voi olla useampi kuin yksi?? Kyllähän minäkin voisin laittaa 50? yhdelle, mutta jos kaikille ostaisin 50?, niin sinne meni puolenkuun palkka!! Ja olen sitä mieltä, että lapsille ei kannata mitään leluja/ vaatteita ostaa, jotka maksaa noin paljon, kun poistuu kuitenkin käytöstä puolessa vuodessa. Ehkä sitten jos olis joku keräily tms. juttu..
samanlaisen paperin jokainen kummi sai papilta ei siinä oltu erikseen määritelty sylikummia...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jaa...No kyllä sillä vaan onAlkuperäinen kirjoittaja sss:ei ole mitään eroa onko kummi sylikummi vai kummi.
Pasi? Eikun Keijo .Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Pasi?
Kuules ap, kaikki ei edes tykkää omasta kummilapsestaan.
Koko kummi-instituutio on täysin turha ja naurettava.
Mä tiedän oikesti pariskunnan, jotka ottivat lapselleen kummeja seuraavalla perusteella : Yhdellä paljon rahaa, toinen pitää lapsista jolla ei kuitenkaan itsellä ole saa siis hoitoon, ja pakosta omat veljet!!!!!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja +:eks te ihmiset ajattele muutakuin rahaa. Valitsetteko kummit tulojen perusteella? siis aivan järkyttävää.. Musta on paljon kivempi että muistaa vaikka sillä heijastimella. En yhtään ihmettele miksi kummit lakkaavat muistamasta kun lapsi pääsee ripiltä.. Mä toivon että meidän lasten kummin muistavat vielä vanhempanakin vaikka sillä joulukortilla.
Eipä makaa säästötileillä tonttuja ja ihan on 50 euroa viety hääparille, kummilapselle maks 25 euron, voi olla alle 20 euronkin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Varmaan nämä samat tyypit ostavat kummilapselleen 10 euron lahjan, jotka menevät pokkana ystävien häihin pariskuntana ja sujauttavat kuoreen 15 ?
Nuukajusseja. Onko se sitten ihme, että säästötileillä lepää tonttuja, kun mihinkään ei raaskita antaa juuri mitään. Ottamassa ollaan kyllä kovasti...
Minulle on ollut kriteerinä, että SYLIkummiksi valitaan se läheisin, muiksi kummeiksi ne seuraavaksi tärkeimmät ihmiset lapsen elämässä...Mutta palstaa lainaten: "kukin tyylillään"Alkuperäinen kirjoittaja nubbe:Ei kai sylikummiudessa ole eroa muuhun kummiuteen kuin siinä, että saa seistä lapsi sylissä kastetoimituksen ajan?