Minulle tuli ihan oikeasti yllätyksenä tuo, että SYLIKUMMILPASILLE ostetaan vain joku 10-15 euron lahja!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meidän omille lapsille (2) on lahjoja yhteensä alle 50 eurolla. Ei olla niin tavaranpersoa porukkaa. Lapset on innoissaan kaikista lahjoista. Samoin kummipojalle pieni lahja, ajatus on tärkein.
 
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä olen ostanut 5 £ lahjan :snotty: :p :D

Löytö Disney Storen alesta, lelun normihinta 40 £ :xmas: Ja Suomessa samaisia leluja myynnissä BR-leluissa 49 euron hintaan :eek:
Ou mai gaad, toivottavasti kummilapsesi vanhemmat eivät saa tietää, että lahja on OIKEASTI ollut värityskirjan hintainen... :LOL:
 
vieras
Jos on yksi kummilapsi, mikäs siinä ostaessa. Jos kummilapsia on monta, ei rahaa riitä paljonkaan. Itse ajattelen aina että ajatus on tärkein, ja sen ajatuksen voi ilmaista vaikka kortilla. Omien lasteni kummit eivät enimmäkseen muista jouluna, joillekin tulee kortti, joillekin ei mitään. Kuka kummiksi ylipäätään haluaa alkaa, jos kummin tehtävä on vain maksaa kalliita lahjoja monta kertaa vuodesa? Noloa kysyä ketään lapsensa kummiksi tuollaisella taka-ajatuksella. Sama olisi suoraan kysyä, haluatko sitoutua ostamaan vauvalleni ja myöhemmin kasvavalle lapselleni hienoja lahjoja muutaman kerran vuodessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä olen ostanut 5 £ lahjan :snotty: :p :D

Löytö Disney Storen alesta, lelun normihinta 40 £ :xmas: Ja Suomessa samaisia leluja myynnissä BR-leluissa 49 euron hintaan :eek:
Ou mai gaad, toivottavasti kummilapsesi vanhemmat eivät saa tietää, että lahja on OIKEASTI ollut värityskirjan hintainen... :LOL:
Niih, ollaan ihan hiljaa vaan eikä kerrota kellekään. :$ :xmas:
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nubbe:
Ei kai sylikummiudessa ole eroa muuhun kummiuteen kuin siinä, että saa seistä lapsi sylissä kastetoimituksen ajan?
Minulle on ollut kriteerinä, että SYLIkummiksi valitaan se läheisin, muiksi kummeiksi ne seuraavaksi tärkeimmät ihmiset lapsen elämässä...Mutta palstaa lainaten: "kukin tyylillään" :D:D:D
MINÄMINÄMINÄ... Eli sun tapa on oikea ja muut vääriä. Okei...
Kai piditte miehen kanssa sekunnilleen yhtä kauan vauvaa sylissä kasteen ajan? Molemmathan ei voi muuten olla sylikummeja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
ei ole mitään eroa onko kummi sylikummi vai kummi.
Jaa...No kyllä sillä vaan on ;)
ei sillä ole mitään muuta eroa kuin se, että sylikummi pitää lasta sylissä toimituksen ajan.
Jokainen kai valitsee sitten eri kriteereillä lapselleen kummit. Itse olen aina valinnut LÄHEISIMMÄT SYLIKUMMEIKSI, muista tuttuja sitten muiksi kummeiksi. Te muut varmaan valitsette lähikaupan kassan, jonka tunnette hädintuskin nimeltä, sylikummiksi ja oman siskonne esimerkiksi toiseksi kummiksi ;).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on yksi kummilapsi, mikäs siinä ostaessa. Jos kummilapsia on monta, ei rahaa riitä paljonkaan. Itse ajattelen aina että ajatus on tärkein, ja sen ajatuksen voi ilmaista vaikka kortilla. Omien lasteni kummit eivät enimmäkseen muista jouluna, joillekin tulee kortti, joillekin ei mitään. Kuka kummiksi ylipäätään haluaa alkaa, jos kummin tehtävä on vain maksaa kalliita lahjoja monta kertaa vuodesa? Noloa kysyä ketään lapsensa kummiksi tuollaisella taka-ajatuksella. Sama olisi suoraan kysyä, haluatko sitoutua ostamaan vauvalleni ja myöhemmin kasvavalle lapselleni hienoja lahjoja muutaman kerran vuodessa.
MIKSI ylipäätään suostua kummiksi, jos tietää, ettei ole varaa tai kiinnostusta viedä lapselle muistamisina kuin rusinapaketti?
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Eli sun tapa on oikea ja muut vääriä.
KUKA näin on sanonut?

Vie ihmeessä jatkossakin sille kummilapsellesi nuukuuksissasi se luumutorttuhillopurkki joululahjaksi. Minä EN vie :hug:
En vie vaan vaateliikkeen lahjakortin. Enkä ole edes sylikummi, hyi minua. Vienkö nyt liian kalliin lahjan kun kyseessä vain mitätön kummilapsi, ei ylimaailmallinen SYLIkummilapsi.
Sun viestit alkaa muuten oleen naurettavia. Mä säälin sua kun et enää saa järkeviä viestejä aikaiseksi. Aloituksessa puhutaan 15 euron lahjasta. Se on hiukan eri asia kuin luumuhillopurkki. Hohhoijaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
En vie vaan vaateliikkeen lahjakortin. Enkä ole edes sylikummi, hyi minua. Vienkö nyt liian kalliin lahjan kun kyseessä vain mitätön kummilapsi, ei ylimaailmallinen SYLIkummilapsi.
Sun viestit alkaa muuten oleen naurettavia. Mä säälin sua kun et enää saa järkeviä viestejä aikaiseksi. Aloituksessa puhutaan 15 euron lahjasta. Se on hiukan eri asia kuin luumuhillopurkki. Hohhoijaa.
Mitä sinä siellä sitten nussutat? :hug:

:xmas: Ota tonttu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KahviKaisa:
Mitä väliää sillä on, paljonko lahja on maksanut? Meille kelpaa mikä vaan. Itse tykkään niin paljon lahjojen ostelusta, että voin ostaa vähän kalliimpaakin, jos sattuu olemaan saajalla hyvin mieluisa. Joskus menee halvemmalla.
Eli kannat hyvällä omallatunnolla jotain krääsää toisten nurkkiin kunhan ei vain maksa paljoa? Jännä ajattelutapa.

Mieluummin vaikka se SETELIRAHA kuin jotain olematonta krääsää.

MIKSEI voi kysyä mitä lapsi tarvitsee eikä vain ostaa kiireessä ja salaa jotain olematonta tilpehööriä, jota on muutenkin jokaisessa huushollissa joka nurkka väärällään...? :eek:
:headwall: Kuka on sanonut että ostan krääsää? :eek: Mieluisia lahjoja ostelen. Otatn sellaista, mitä ostan omallekin lapselle. Omalle tulee tietenkin ostettua hieman useampi. Läheisille vaan ostan ja tiedän mistä läheisteni lapset pitää. Mulla tuo 50? ylittyy lähes aina :saint: , mutten vaadi että omat lapseni saa sellaisia lahjoja. Pääasia että lahja on mieluisa.

Minulta saa yleensä kirjoja, elokuvia, lautapelejä, palapelejä, pleikkapelejä, nintendo wii pelejä tai vaatteita. Jotain, mistä tiedän lapsen pitävän. Harvemmin leluja, kun niitä on kaikilla lapsilla paljon, ehkä hieman liikaakin. Jos nämä on sinun mielestä krääsää, niin sitten on. Hyvä että minun ei tarvitse ostaa lahjoja sinun lapsillesi. Rahaa voin antaa hieman isommille lapsille/teineille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska:
Olihan tämä koko ketju provo, olihan?
Oli. Taidan itsekin ensivuonna alkaa säästäjäksi. Paketoin kummilapsille jokaiselle kiiltokuvan kirjekuoreen syntymäpäivänä ja laitan ennen lahjoihin menneet rahat etelänmatkakassaan.

Kyllä niille kummikakaroille riittää, että ajattelen niitä lämmöllä siellä palmun alla.

Ajatushan on tärkein :xmas:
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
ei ole mitään eroa onko kummi sylikummi vai kummi.
Jaa...No kyllä sillä vaan on ;)
ei sillä ole mitään muuta eroa kuin se, että sylikummi pitää lasta sylissä toimituksen ajan.
Jokainen kai valitsee sitten eri kriteereillä lapselleen kummit. Itse olen aina valinnut LÄHEISIMMÄT SYLIKUMMEIKSI, muista tuttuja sitten muiksi kummeiksi. Te muut varmaan valitsette lähikaupan kassan, jonka tunnette hädintuskin nimeltä, sylikummiksi ja oman siskonne esimerkiksi toiseksi kummiksi ;).
itseasiassa minä en ole valinnut lapsilleni yhtään ketään kummiksi, lapsilla kun ei kummeja ole. itse kyllä olen siskoni pojan sylikummi (enkä edes ostanut joululahjaa)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KahviKaisa:
Mulla tuo 50? ylittyy lähes aina :saint: , mutten vaadi että omat lapseni saa sellaisia lahjoja.
Peesi. Sitä vaan ei ole kukaan vielä huomannut vaikka olen useaan otteeseen asiasta maininnutkin ketjussa ;).

ITSE en kehtaisi viedä mitään kolmen euron tiimarin pupua lahjaksi :).
 
mamma
Kuinka paljon annatte aikaanne kummilapsellenne/lapsillenne? Aikahan on arvokasta =)
Täälläkin on muutama kertonut kyselevänsä kummilapsensa vanhemmilta lapsen lahjatoiveita ja tarpeita. Ihan ymmärrettävää jos kyseessä on vauva tai taaperoikäinen lapsi, mutta isomman lapsen kohdalla varsin ihmeellistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Ketä oikeesti voi kiinnostaa, mitä se lahja on maksanut? Luulisi sen nyt kiinnostavan, että mikä se lahja on. Sama tavara voi maksaa toisessa paikassa 20e ja toisessa 50e, onko siis parempi, jos se on ostettu sieltä kalliimmasta paikasta? Vittu mikä ajattelutapa. :headwall:
Et taaskaan tajunnut (eikä ollut edes yllätys :D ).

Ihan otin silmän käteeni ja LUIN ketjua, jossa lahjoista keskusteltiin ja MINULLE se tuli yllätyksenä, että ihmiset kehtaavat viedä kummilapselleen joululahjaksi puuvärit. Ei mitään muuta.
Minulle se oli yllätys. Sorry.
Oletko hieman outo? Sulle se olisi häpeällinen asia siis, jos lahjasi ei olis arvokas, vaikkakin mieluinen? Sä et tainnut ihan nyt tajuta, että kaikilla ei ole mahdollisuutta viedä muuta, kuin ne puuvärit.
Ja jos rahaa tosiaan on käytettävissä ruhtinaallisesti, niin tilanne muuttuu. Sun aloituksessa ei ollut siitä kyse, johon kommentoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on yksi kummilapsi, mikäs siinä ostaessa. Jos kummilapsia on monta, ei rahaa riitä paljonkaan. Itse ajattelen aina että ajatus on tärkein, ja sen ajatuksen voi ilmaista vaikka kortilla. Omien lasteni kummit eivät enimmäkseen muista jouluna, joillekin tulee kortti, joillekin ei mitään. Kuka kummiksi ylipäätään haluaa alkaa, jos kummin tehtävä on vain maksaa kalliita lahjoja monta kertaa vuodesa? Noloa kysyä ketään lapsensa kummiksi tuollaisella taka-ajatuksella. Sama olisi suoraan kysyä, haluatko sitoutua ostamaan vauvalleni ja myöhemmin kasvavalle lapselleni hienoja lahjoja muutaman kerran vuodessa.
Olen samaa mieltä. Tärkeää on, että lapsella on kummi, joka on läsnä lapsen elämässä. Jokainen ostaa just sitä, minkä parhaaksi katsoo, oli hina sitten mikä hyvänsä. Eikä sitä lahjaa ole tosiaankaan pakko edes ostaa, jos ei keksi mitään sopivaa, tai ei vaan ole varaa. Minun lapseni uskoo kuitenkin että lahjat tulee pukilta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Kuinka paljon annatte aikaanne kummilapsellenne/lapsillenne? Aikahan on arvokasta =)
Täälläkin on muutama kertonut kyselevänsä kummilapsensa vanhemmilta lapsen lahjatoiveita ja tarpeita. Ihan ymmärrettävää jos kyseessä on vauva tai taaperoikäinen lapsi, mutta isomman lapsen kohdalla varsin ihmeellistä!
Kai sen nyt järkikin sanoo, että pienen lapsen ollessa kyseessä kysytään vanhemmilta, kun lapsi kasvaa, kysytään häneltä itseltään!! :headwall:
 

Yhteistyössä