P
"palstapsykologi"
Vieras
Vastoinkäymisiä olen sietänyt koko elämäni. Tuntuu ettei elämässä muuta ollutkaan ennen kuin tulin äidiksi. Mulla on itellä ollut vaikea lapsuus joka suoraansanottuna oli ihan perseestä enkä mielellään edes muistele. Teini-iässä tosiaan tuli masennus jota hoidettiin vuosien ajan ja olin välillä sairaalassakin jne. Tuo poikaystäväni narsistisuudellaan pahensi masennusta ja lopulta itse jätin hänet ja sen jälkeen alkoikin mennä paljon valoisammin elämässä.
Jaa, milloinhan inho miehiä kohtaan on alkanut.. Vaikea sanoa. Ehkä joskus sen jälkeen kun erosin tuosta suhteesta.
En osaa sanoa miksi seksi ahdistaa. Ehkä olen itse pilannut sen asian harrastamalla seksiä usean kanssa humalassa. Kerran jouduin myös hyväksikäytetyksi, siis heräsin siihen että mies oli sisälläni eikä hän lopettanut. Asiasta en tietenkään mihinkään ilmoittanut, mun syyksihän se olisi laitettu kun itse olin kännissä ja sammunut. Ja kyllä tiedän että syytä on itsessänikin. Mutta ei tuokaan asia sillä tavalla traumoja ole jättänyt.
Lähipiirissä tosiaan kaikki ovat eronneet. Suvussa on yksi pariskunta joka ei ole (vielä) eronnut. Kavereina on todella paljon muitakin yksinhuoltajia joilla on ollut ihan paskat miehet.
En tiedä voiko lasta ja miestä rinnastaa. Ehkä kyse ei ole tästä poikaystävästä joka minulle oli paska, vaan yleensäkin siitä että tuntuu että kaikki miehet tässä lähipiirissä ovat olleet paskoja.
Minusta tuntuu että asiantuntijan apu voisi sinulle olla hyödyllistä. Vaikka kaikki asiat ovat muuten ok, niin tuollainen vihan/ahdistuksen tunne voi jäytää sisintäsi kuitenkin. Ehkäpä tarvitset kuitenkin jonkun "auktoriteetin" kertomaan ettei esim. hyväksikäyttö ole sinun syytäsi missään tapauksessa, jos ei tällainen palstapsykologi riitä
Eihän sitä tiedä vaikka kuitenkin tulevaisuudessa törmäisit siihen oikeaan jonka kanssa elämä on ihanaa! Älä syytä itseäsi. Kaikkea hyvää sinulle