Minne soitan? (lastensuojeluilmoitus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan.....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perheen parasta vaan ajattelen. Saisivat ehkä jotain tukea, kun perheen äiti väsynyt ym. Se on mielestäni heidänkin etu. On mielestäni tämän nuoren etu, että käy koulunsa ja valmistuu myöhemmin ammattiin eikä jää kotiin lojumaan niin kuin kaikki muut perheenjäsenet. En tiedä onko kyseessä lastensuojelu asia mutta mielestäni jonkun olisi hyvä käydä juttelemassa tilanteesta. Minulla ei tosiaan ole tarkoitus hankkia mitään jeesustelu kruunua niinkuin yksi vastaajista kirjoitti. Itse toivoisin, että jos omassa perheessäni olisi jotain häikkää (ja itse en esim. väsymyksen keskellä sitä huomaisi) niin joku tekisi jonnekin ilmoituksen ja me saataisiin apua. Ei lastensuojelu ilmoitus ole = huostaanotto tmv. kauheaa. Se voi olla myös hyvää tukea perheelle tai niin ainakin itse kuvittelisin. Neuvoja kysyin lähinnä siihen, että mihin voi soittaa kun tuntuu tuolla pääkaupunkiseudulla olevan niin monta virastoa, joka alueella kai eri. Tuo nimettömyys oli vain sivukysymys. Yhtälailla voin tehdä ilmoituksen omalla nimellänikin, ajattelin vain ettei muu oma perhe kärsisi sen takia. Virastoon voin toki yhteystietoni antaa, siitä ei ole kyse. Mietin vain ohimennen, että voiko perheelle jäädä salaan ilmoituksen tekijä.

Huomaa, että siinä puhuu ls-tapaus. Aina ei yksittäisen ihmisen apu riitä. Joskus ammattiapu on tarpeen. Varmaan ls-perhe hakee apua, jos sossuista on jo kertaalleen päässyt eroon, eivätköhän pysyttele niistä kaukana.

Vaikka nyt kirjoitusvirheitä lipsuikin ...
Voitaisiin vertailla lastemme taitoja, terveyttä, tasapainoa, tulojamme - mitä vaan - niin saataisiin selville olenko tai olinko ls-tapaus ?
Ei se, että tehdään ilmoitus , tee vielä ls-tapausta. Ja ilmoitus todettiin aiheettomaksi btw.
Vai pitäisikö ilmoitus ehkä tehdä juuri sinusta ?
Minun läheiseni vaativat omille lapsilleen etuja ja lahjoja - ja kun näitä ei hoitanut odotetusti , suuttuivat.

Aina lähellä ei ole ihmisiä jotka edes yrittäisivät ITSE auttaa .
Ja aika usein PIENIKIN apu veisi asioita ihan uuteen suuntaan.
Kyllä ENNEN kuin tekee lastensuojeluilmoituksen läheisestään , pitäisi itsekin jotain asiaan panostaa.
Muuten kyseessä ei ole aito huoli, vain oman paremmuuden näyttäminen tai vaikkapa jonkin riidan voittaminen 16-0.

Siltikin - AP:lle - tee ilmoitus reilusti nimellä ja kerro että teit tai aiot tehdä ilmon sisarellesi. Silloin on edes jokin mahdollisuus että välinne säilyvät tai palautuvat edes joskus.
On enemmän kuin todennäköistä että sisaresi tajuaa sinun ilmoituksen tehneen kuitenkin.

On tuossa lähellä tapaus - jossa siskot, tädit yms - jututtavat ja puhuttelevat ja käyttävät aikaansa paljonkin - nuorelle , joka on eksymässä sivuraiteille... eli koettavat auttaa itse.

Neuvoja kysyin lähinnä siihen, että mihin voi soittaa kun tuntuu tuolla pääkaupunkiseudulla olevan niin monta virastoa, joka alueella kai eri.

Mikä siinä on niin vaikeaa kysyä neuvoja sieltä virastosta, joko lapsen/lasten kotikunnasta tai sitten vaikka omasta kunnasta. Työllistää toki kyselytkin, mutta luultavasti huomattavasti vähemmän kuin turha ilmoitus tai ilmoitus jonka osoite on väärä. En voi käsittää sitä että lapstalla pohditaan sitä mitä minä tässä tai tuossa tapauksessa tekisin ja samaan aikaan pelätään että oma tai toisen henkilöllisyys paljastuisi. Kysykää neuvoa, mutta kaikissa asioissa sitä neuvoa ei kannata kysyä avoimelta ja julkiselta keskustelupalstalta.

Yhteistyössä