Minne muuttaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaankin jonnekin päin Lappia, jos ei olisi kouluikäistä muksua ja rahaa olisi elämiseen riittävästi ilman töitä tai olisi käynyt se ihme, että koulutusta vastaavaa työtä olisi löytynyt sekä itselleni että vaimolle. Todellisuudessa, jos yksin saisin päättää muuttaisimme Rovaniemelle. Riittävän lähellä Lappia, hyvät yhteydet muuhun Suomeen ja todennäköisyys saada koulutusta vastaavaa työtä sekä itselle että vaimolle paljon parempi kuin muualla pohjoisessa.

Toinen vaihtoehto olisi rakentaa appiukon yhteen saareen talo, mutta tämä vaihtoehto on liian kallis, koska saareen ei tällä hetkellä ole autotietä, niin tien ja sillan rakentaminen olisi pois talon rakentamisrahoista. Toki vähän halvemmalla pääsisi, jos tekisi tien vain mantereen puolelle ja siihen rakentaisi autotallin. Sitten vain kävelysiltaa tarvittavat 50 metriä ja homma olisi sillä selvä. Toki sitten kaiken rakennusmateriaalin toimittaminen saareen olisi huomattavasti hankalampaa. Joten tyydymme Rovaniemeen, jos mä saan päättää ...

Jos rahaa olisi, niin rakennuttaisin isomman talon tälle paikkakunnalle missä nyt asutaan. Koti ja sydän on Etelä-Pohjanmaalla enkä mä halua täältä pois muuttaa. Voin kyllä matkustella ympäri maailmaa, mutta tämä on se missä sydän on. :love:

Miksi haluat tuhota maapalloa matkustelemalla ympäri maailmaa?
Mussunmussun. Tosiasiassa mä matkustelisin ympäri maailmaa jos olisi tarpeeksi rahaa. Viimeksi olen käynyt ulkomailla viime kesänä kun kävimme laivaristeilyllä Tukholmassa.

Kuinka luontoa säästävästi sä elät? Mä olen ainakin esim. lajitellut jätteet jo vuosia ja vien erikseen keräykseen pahvit, metallit yms. Vältän turhaa autoilua, en osta jatkuvasti turhaa krääsää, suosin lähituotteita mahdollisuuksien mukaan, tuunailen vanhasta uutta, kierrätän huonekaluja, vaatteita eteenpäin muille enkä heti nakkaa roskiin.

Mussunmussun. Tosiasiassa mä matkustelisin ympäri maailmaa jos olisi tarpeeksi rahaa. Viimeksi olen käynyt ulkomailla viime kesänä kun kävimme laivaristeilyllä Tukholmassa.

Kuinka luontoa säästävästi sä elät? Mä olen ainakin esim. lajitellut jätteet jo vuosia ja vien erikseen keräykseen pahvit, metallit yms. Vältän turhaa autoilua, en osta jatkuvasti turhaa krääsää, suosin lähituotteita mahdollisuuksien mukaan, tuunailen vanhasta uutta, kierrätän huonekaluja, vaatteita eteenpäin muille enkä heti nakkaa roskiin.

(y)

Yksi kaukolentoreissu saastuttaa yhtä paljon kuin koko elämäsi automatkat:whistle:
Kierrätys ym viherpiiperrys on turhaa verrattuna siihen, että käytät lentokonetta. Juna tai auto saastuttaa merkittävästi vähemmän.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ympäristö/artikkeli-1.226412

Yhteistyössä