Minne muuttaisitte PK-seudulla, jos saisi valita paikan ihan vapaasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja etsii asuntoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mihinkään. Ja vielä vähemmän Vantaalle, Keravalle tai Itä-Helsinkiin.

Jos kysymys esitetää siten, että mihin pääkaupunkiseudun asuinalueelle muuttaisit, jos olisi aivan pakko, niin muuttaisin varmaankin Ullanlinnaan Raatimiehenkadulle, koska siellä olen asunut. Sinnekin muuttaisin vain yksin, en mistään hinnasta veisi lapsiani sinne.

Nyt asutaan aivan unelmapaikassa. Rauhallisella lapsiystävällisellä omakotialueella Korsossa. Kaikki palvelut lähellä, julkiset toimivat ja moottoritietä pääsee nopeasti autolla.

Mä pysyisin Espoon Laaksolahdessa. Täällä olen viettänyt lapsuuteni ja olen niin onnellinen, että löysimme muutama vuosi sitten sopivan tontin.
Nyt meillä on okt juuri sillä alueella, jossa haluan asua :)

[QUOTE="Onnellinen";29091716]Mä pysyisin Espoon Laaksolahdessa. Täällä olen viettänyt lapsuuteni ja olen niin onnellinen, että löysimme muutama vuosi sitten sopivan tontin.
Nyt meillä on okt juuri sillä alueella, jossa haluan asua :)[/QUOTE]

Paljonko maksoitte tontista? Laaksolahdessa itsekin vietin lapsuuteni, siinä Kuttulammen lähellä. On vain tosi harmi, että se asuntokanta siellä on tosi vanhaa. Tontteja on tarjolla tosi rajoitetusta ja yleensä ne maksaa yli 200 000e vaikka ovat noin 700m2.

Katajanokka on ihana! Kaunis, rauhallinen, merellinen. Ok palvelut, ja Krunikan ja keskustan palvelut lähellä. Todella mukavia ihmisiä, paljon hauskoja koira- ja lapsiperheitä. Siistit, hoidetut kadut, jopa lumisina talvina. Tänne on aina ihana palata, joko kävellen tai nelosella (4T on tosin usein aika täynnä matkalaukullisia risteilymatkalaisia).

Töölö mieluummin kuin Eira! Joku pyysi perusteluja, no mä perustelen. Töölöstä on paremmat liikenneyhteydet. Töölössä on kulttuuri- ja urheilupalvelut lähempänä. Töölössä on vähemmän ihan sitä rikkainta eliittiä, siis sellaista porukkaa joka on saanut kaiken valmiina. Lisäksi sinne on helpompi tulla autolla jos tarvetta on (tai lähteä). Aavistuksen maanläheisempi meininki kuin Eirassa jossa puolet asukkaista ovat diplomaatteja, ökyrikkaita sukuja tai sitten wannabe-eliittiä. Töölössä kaikkea tota jengiäon vähemmän, alueelle ei muuta niin paljon sitä jengiä.

Ja tietysti Töölö on jonkun verran halvempikin, mutta sehän ei tässä ratkaise.

Paljonko maksoitte tontista? Laaksolahdessa itsekin vietin lapsuuteni, siinä Kuttulammen lähellä. On vain tosi harmi, että se asuntokanta siellä on tosi vanhaa. Tontteja on tarjolla tosi rajoitetusta ja yleensä ne maksaa yli 200 000e vaikka ovat noin 700m2.

Meillä kävi tuuri, maksoimme 900neliön tontista 100 000€. Ostimme suoraan yksityiseltä myyjältä, vanhalta rouvalta joka asuu ulkomailla eikä halunnut enää maksaa kaavoitetun tontin kiinteistöveroa ym "turhaan".
Kyllähän me tiesimme, että markkinahinta olisi aivan toinen, mutta tuota rouvaa ei tainnut kiinnostaa :)
Meiltä kuttulammelle on n.500m.

Jotka laaksolahtea liputatte, minkä ikäisiä olette? Onko alue mielestänne muuttunut paljon omasta lapsuudestanne? Mies haluaa sinne takaisin, niin hyvät muistot. Olen yrittänyt sanoa että tuskin enää samanlainen kun aikoinaan..olenko oikeassa? Nyt Pitäs mennä tonttia katsomaan, mutta hinta hirvittää...

[QUOTE="Sini";29091644]Nyt asutaan aivan unelmapaikassa. Rauhallisella lapsiystävällisellä omakotialueella Korsossa. Kaikki palvelut lähellä, julkiset toimivat ja moottoritietä pääsee nopeasti autolla.[/QUOTE]

Pois korsosta 120 km/h? Muistithan että kohta tulee talvinopeudet?

[QUOTE="vieras";29092830]Jotka laaksolahtea liputatte, minkä ikäisiä olette? Onko alue mielestänne muuttunut paljon omasta lapsuudestanne? Mies haluaa sinne takaisin, niin hyvät muistot. Olen yrittänyt sanoa että tuskin enää samanlainen kun aikoinaan..olenko oikeassa? Nyt Pitäs mennä tonttia katsomaan, mutta hinta hirvittää...[/QUOTE]

Olen syntynyt vuonna 1981.
Onhan tämä alueena muuttunut, on niin paljon rakennettu ja väkimäärä on varmaan nelinkertaistunut.
Mutta tämä on mulle se ainoa oikea koti, enkä muualla viihdy.

[QUOTE="Onnellinen";29092912]Olen syntynyt vuonna 1981.
Onhan tämä alueena muuttunut, on niin paljon rakennettu ja väkimäärä on varmaan nelinkertaistunut.
Mutta tämä on mulle se ainoa oikea koti, enkä muualla viihdy.[/QUOTE]

Voih, kun lähiksen sesto paketoitiin ja tilalle laitettiin ties mitä, kuoli pala alueen kulttuurihistoriaa omassa mielessä :D

Hmm missäs siellä? Tai täällä, muutimme juuri samaiselle tielle ja olen utelias. :cool:
Ollaan oltu kyllä tosi tyytyväisiä ja ihastuin vain enemmän kun kävin pyörimässä ympäriinsä.

No se on aika pitkä tie, että jossain sen varrella :D
Oli mulle kyllä täydellinen asuinalue, metrolta ei liian pitkä kävely ja yöbussikin meni oven eteen. Ja se luonnon läheisyys on ihanaa, mutta sitten ostarilla oli kaikki tarvittavat palvelut isoine marketteineen. Itä-Helsinki on kyllä hyvä paikka asua.

Niin ja toinen mitä ollaan jopa mietitty, kun huhuja on liikkunut että Herttoniemeenkin tulis tornitalo..

• Tykkää
Reactions: Pin
Voih, kun lähiksen sesto paketoitiin ja tilalle laitettiin ties mitä, kuoli pala alueen kulttuurihistoriaa omassa mielessä :D

ja masan kiska...täällä tuntuu olevan aika paljon alueelta, hauskaa!! Mitä vuosimallia sinä olet? Viherin vai kartsin kasvatteja? Ite 82, kartsin yläaste ja viherin lukio...oih noita aikoja..kuulun myös tähän ryhmään joka halajaa alueelle takaisin, kaksi kaveria jo onnistunut. Toiv itse joskus perässä..

Yhteistyössä