K
katatsu
Vieras
No kyllä mä olen kaverilta (hyvältä) kysellyt esim. talon ostamisesta. Ja ihan sen takia, koska itsellä on suunnitelmissa ostaa talo...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24418267:Ei se ole kiusallista, vaan tylsää. Äärettömän tylsää ja epäinnostavaa.
Mulla ei ole mitään sitä vastaan, jos joku haluaa vaikka kysellä mun mieheltä ne asiat, niin kysykööt. Mulle se vaan on jotenkin tylsä puheenaihe.Okei, kysymys esitetäänkin alunperin jo liian uteliaasti. Ymmärrän mitä tarkoitat.
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24418320:Ei, vaan en mä jaksaisi tuntikausia ainakaan puhua samoista asioista, enkä käsitä, miksi jotain ihmistä kiinnostaa todella. Miksi on heidän asia mietitttä, miten kummassa meillä on se ja se auto ja miten kummassa mitäkin. Se tympii.
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24418356:Mulla ei ole mitään sitä vastaan, jos joku haluaa vaikka kysellä mun mieheltä ne asiat, niin kysykööt. Mulle se vaan on jotenkin tylsä puheenaihe.
Eikä mua tavallaan haittaa se kysely, vaan ehkä enemmänkin ihmetyttää, jos se kiinnostus tuntuu olevan aivan loputonta ja alkaa tuntua että on jossain Gestapon kuulustelussa. Ja sitten jos sitä sävyttää jonkinlainen kauna, jota ei tietysti sanota ääneen, mutta sen aistii, tai ainakin tulee se tunne.
minusta mielenkiintoisempi ilmiö kuin toisten raha-asioiden uteleminen on se että kun vaikka kehuu kaverin lapsen takkia, vastaukseksi tulee : vitosen, henkkamaukasta. sorrun tähän myös itse, mutta ei se taida tehdä siitä fiksumpaa... joskus myös valehtelen jos olen ostanut kalliimman vaatteen kuin olisi aihetta, sanon sen olleen halvempi.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24418615:No en nyt tiedä ymmärsinkö aloittajan pointin oikein, mutta kyllä minua ainakin tällaisena suht köyhänä ihmisenä kiinnostaa, miten ihmisillä on varaa ostaa uusia autoja ja isoja asuntoja, minkä hintaisia ne ovat oikeasti olleet ja millaisilla tuloilla tuollaisia sitten maksellaan. Ja kovasti kyllä kiinnostaisi oikeasti ne palkat, kun itsellä on aina ollut tosi pieni palkka, niin on todella vaikea arvioida onko jossain eri alalla satasen, tonnin vai kaksi tonnia isompi palkka (siis esimerkiksi työnhakutilanteessa tarvitsisi tällaisia tietoja), vai onko kaikilla muillakin todella näin surkea palkka, mutta silti on varaa vaikka mihin. (Olipas sekava selitys).
Samalla tavalla minua kiinnostaa esimerkiksi muiden hoitopaikat ja aiheeseen liittyvät järjestelyt, vaikkeivät ne minulle kuulu pätkääkään, eikä ne varmasti kaikkia loputtomasti kiinnosta ja maailmasta löytyy miljoona mielenkiintoisempaakin aihetta. Ihan vain siksi, kun itseä askarruttaa omassa elämässä tällä hetkellä nämä asiat. Miksi raha-asioista kysyminen tekee ihmisestä heti kateellisen?
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24418706:En mä ole sanonutkaan, että se tekis kateellisen. En ole tässä edes mitenkään maininnut kateutta. Ihmettelin vaan.
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24418710:Jostain jonninjoutavasta.