Tänään mm. tiedustelin ystävältäni, paljonko se haluaa sen hevoselle mysliä vuorokaudessa jaettuna kahdelle ruokinnalle. :xmas:
Mutta kyllä mä aika tarkalleen tiedän parhaiden ystävieni tulot, menot, velat, auton ja asunnon hinnan. Ihan samalla lailla, kuin niiden seksielämän, suhteen anoppiin, lasten lempivärit ja ruokamieltymykset.
Me nyt vaan puhutaan ystävien kanssa aikalailla kaikesta. Ja vertaillaan, ei pahalla vaan ihan hyvällä, esim. autojen kulutusta, torpan lämmityskustannuksia jne.
Multa on kysytty viime vuosina usein, paljonko meidän kämppä maksoi. Tätä kysyy uudet ja vanhat ystävät, kaverit, tutut.... Olen kertonutkin. Tiedän, että suurimmalla osalla näistä kysyjistä on se haave "maalla lähellä kaupunkia".
Ja monella vielä se sama ajatus kuin mulla aikanaan, että eläimiä on mahduttava pitämään.
Kyselevät ja vertaavat omaan tilanteeseen, että olisiko se mahdollista.
Kyllä mäkin saatan sellaisella tilanteessa tiedustella kaverilta suoraan hintaakin. Jos se on hankkinut jotain mitä itsekin haluaisin, niin sehän jo vähän antaa osviittaan, antaako oma tilanne myöten hankkia...