Minkähintainen rantaloma on mielestäsi jo liian kallis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu ihan hirveästi, mihin matka suuntautuu... Kyllähän johonkin Azoreille maksaa tonnin, mutta Etelä-Euroopan kohteisiin suuntautuvasta lomasta en sitä n.600e/vko enempää maksaisi. :whistle: Enkä yleensä niinkään paljon, kun tykkään, että hotellilla ei niin ole väliä, kunhan siellä nukkumaan pystyy. En lähde lomaa hotelliin viettämään. ;)

Riippuu kohteesta, mutta mä en oikeastaa välitä hotellin tasosta, koska eipä siellä hotellissa ,kuitenkaan olla kun korkeintaan yöt.

Välimeren kohteisiin sellanen 500 euroa, kauemmas 1000 euroa. Apua! Mä en kyllä edes tiedä, mitä matkat maksaa, kun en ole aikoihin kattonu kun pelkkiä lentoja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 18:32 LisaMarie kirjoitti:
Välimeren kohteisiin sellanen 500 euroa, kauemmas 1000 euroa. Apua! Mä en kyllä edes tiedä, mitä matkat maksaa, kun en ole aikoihin kattonu kun pelkkiä lentoja.
noilla hinnoilla ei enää juuri kummoisiin paikkoihin pääse!!
1000?:lla saattaa intiaan tai Thaimaaseen päästä johonkin mutta siihen se jääkin.
500? menee helposti vaikkapa kreikan matkoihin, hyvä jos pääsee ollenkaan :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2005 klo 12:20 kaktus kirjoitti:
Miettikääpä: kymmenisen vuotta sitten saattoi saada äkkilähdön etelään jopa alle tuhannella markalla. Nyt saa kohta pistää saman summan euroina...
kyllä! Siis tosiaan, äkkilähdötkin hipoo sitä 500?:a eikä loppu pelissä säästöä tule paljoakaan kuvaston ennakkovaraajan hintaan nähden!
Toisissa äkkilähdöissä ei enää ole esim. lentokenttäkuljetusta vaan siitäkin pitää maksaa lisää :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2005 klo 09:45 SmileX kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 18:32 LisaMarie kirjoitti:
noilla hinnoilla ei enää juuri kummoisiin paikkoihin pääse!!
1000?:lla saattaa intiaan tai Thaimaaseen päästä johonkin mutta siihen se jääkin.
500? menee helposti vaikkapa kreikan matkoihin, hyvä jos pääsee ollenkaan :o

Just haen Thaimaan lentoja, 695 maksaa lennot. Onko ne paketit sit tosiaan suhteessa noin älyttömästi kalliimpia...No, en oo tosiaan aikoihin kattonu! Joskushan pakettimatkat oli halvempia kun lennot! No, niin se maailma muuttuu! Ei niin kauan aikaa, kun lennot amerikkaan makso yli 10 000 markkaa ja nyt niitä näkyy useinkin olevan siinä 400 euron kieppeillä, että jonnekkin päin halpenee ja jotkut hinnat nousee.

\
Miettikääpä: kymmenisen vuotta sitten saattoi saada äkkilähdön etelään jopa alle tuhannella markalla. Nyt saa kohta pistää saman summan euroina...

Onko se siinä että ihmiset omatoimimatkailee niin paljon eli varaa lennot ja majoitukset suoraan netistä (niin mekin tehdään mutta ei tosin rantalomille vaan kaupunkilomille tai sitten "kiertomatkoille" jolloin myös on netin kautta vuokrattu auto). Pitäähän matkatoimistojenkin tienata ja ne tienaa sillä että maksattaa sitten enemmän sellaisilla jotka jättää matkavalmistelut toisten huoleksi. Varsinkin matkoihin lisämaksullisena tulevat retket on törkeän kalliita nykyään.
Tähän olen päätynyt kun olen laskeskellut ja verrannut maksamiamme matkojen hintoja matkatoimistojen listahintoihin ja jopa viime hetken lähtöihin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2005 klo 07:50 äiti 40plusplus kirjoitti:
\

Onko se siinä että ihmiset omatoimimatkailee niin paljon eli varaa lennot ja majoitukset suoraan netistä (niin mekin tehdään mutta ei tosin rantalomille vaan kaupunkilomille tai sitten "kiertomatkoille" jolloin myös on netin kautta vuokrattu auto). Pitäähän matkatoimistojenkin tienata ja ne tienaa sillä että maksattaa sitten enemmän sellaisilla jotka jättää matkavalmistelut toisten huoleksi. Varsinkin matkoihin lisämaksullisena tulevat retket on törkeän kalliita nykyään.
Tähän olen päätynyt kun olen laskeskellut ja verrannut maksamiamme matkojen hintoja matkatoimistojen listahintoihin ja jopa viime hetken lähtöihin.

En tiedä, millanen porukka teillä on, mutta minä olen huomannut ihan päinvastaisen ilmiön. Siis usein pelkkien lentojen ostaminen tulee kalliimmaksi kuin halvimpien hotellipakettien, saati sitten majoituksen hinta siihen päälle. Niinpä yleensä ostamme valmiin pakettimatkan, vaikka sitten paikan päällä omatoimilomailemme.

Siinä olen samaa mieltä, että nuo toimistojen järjestämät retket on aivan älytöntä rahastusta!

Yhteistyössä