minkäs väriseksi maalaisin keittiön seinät? *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti
"poikia3"
[QUOTE="Neith";22859305]noita laattoja on jäljellä enää 1 laatikko, ostettiin kaikki mitä sitä oli jäljellä :D eli ei riitä koko seinään. mun silmään tuo ei näytä hassulta kun tuolla lailla ne vanhatkin laatat oli, ja niiden alla olevat alkuperäiset laatat..[/QUOTE]

Mä voisin kyllä silti yrittää metsästää niitä muista liikkeistä vielä.
 
"vieras"
Minusta tason väri on tuollaisena kaunis ja sopii hyvin kaappeihin. Samoin valkoinen hella. Muistaakseni esim. Leukistisella on punaisessa keittiössä valkoinen hella ja se näyttää kauniin raikkaalta. Olivatkohan jopa tasotkin puiset? Raikasta ja pohjoismaista. Vielä, kun olisi valkoiset seinät :D.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="poikia3";22859307]Musta värejä on kyllä helpompi käyttää sisustustekstiileissä kuin seinissä. Meillä seinien värit on pääasiassa valkoisia. Maitokahvia löytyy myös, harmaata ja yhdessä huoneessa seinät on turkoosit ja keltaiset.

Maalien tehtävä meillä on myös tuoda valoa, sitä tuo erinomaisesti valkoinen, se rauhoittaa tilan ja avartaa sitä. Meillä oli makuuhuoneessa sinapinkeltaiset tapaetit ja kun tila, joka on vinokattoinen maalattiin valkoisella, se näyttää ihanan valoisalta ja tilavalta.

Värejä tulee tekstiileistä, tällä hetkellä olohuoneessa ja ruokailutilassa on punaiset verhot, sohvatyynyt ja torkkupeitot, keväämmä värit muuttuvat valoisimmiksi, tulee turkoosia, vaaleanvihreää ja keltaista. Makuuhuoneessa on nyt punaiset vuodevaatteet ja nojatuolissa siellä punainen irtopäällinen.

Mulla ei ikinä voisi olla esim. violettia seinässä, se väri ei ole minun makuuni. Jostain tuollaisesta kultatehostuksesta voisin tykätä - mutta päinvastoin, kun sinä sanot, väreihin voi kyllästyä. Mulla on esimerkiksi olohuoneessaa seinää 5 metrin korkeuteen asti, sen maalaaminen ei ole ihan helppo operaatio.[/QUOTE]

Minä en pidä tekstiileistä. Ja minusta olisi vaivalloista alkaa niitä vaihdella, jos haluaa väriä elämäänsä.:D

Ja valkoiset seinät ja ns. skandinaavinen vaalea sisustus saa minut hyppimään seinille lisäväriksi. Ja yksi asia, jota en oikein ole onnistunut sisäistämään on se, että miksi talvella käytetään tummaa ja kesällä vaaleaa? Eli kun on pimeää, kuljetaan mustissa ja valoisassa valkoisissa, asunnot ja ihmiset, kärjistäen näin...

Ja seinien maalaaminen on nopeaa ja helppoa. Ja minusta se on kivaa puuhaa. 5 m korkeakin menisi, kun laittaa telineet. Senkin osaan.;)

Mutta summa summarum: ihanaa, että on erilaisia ihmisiä ja asuntoja.
 
"Neith"
Välillä minua itseänikin tuskastuttaa, kun suunnittelen asiat aina niin moneen kertaan ennen toteuttamista. Mutta aloittajan keittiötä katsellessa tulee sellainen olo, että ehkä ihan mukavaa kuulua tähän ääripäähän.
keittiötä on suunniteltu, ainoa mitä en ollut päättänyt oli seinien väri, kas kun meillä maalaillaan seiniä fiiliksen mukaan.. eli mikään väri ei ole pysyvä :D
 
"neith"
Löytyisikö tai saisiko seikoitettua maalin, joka olisi välitila tiilien kanssa samaa väriä. Siihen sitten oranssia, viininpunaisia tai/ja turkooseja raitoja tai koukeroita.
täytyy koittaa, otan vain yhden laatan mukaan maalikauppaan ja koitan löytää sopivan sävyn, kyllä se taitaa olla paras ratkaisu, sitten vain kotelo valkoiseksi ja valkoiset kaihtimet.. ja jos vaikka sais laitettua kaikki nuo pikkujutut sitten samalla (kuten valojen johtosuojukset, jalkalistat jne) ne kun on vähän jäänyt :D
 
"Neith"
tietysti yksi vaihtoehto on maalata keittiön seinät samalla värillä mikä löytyy ruokailutilasta

http://www.aijaa.com/v.php?i=7252453.jpg
vaikka onhan tuo vähän hempeä :D
 

Yhteistyössä