minkäs väriseksi maalaisin keittiön seinät? *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti
"neith"
[QUOTE="Sisustaja";22858873]Välitilan laatat maalaisin valkoiseksi - raikastaisi ilmettä. Sitten vaaleallamaitokahvilla seinä.[/QUOTE]

en maalaa laattoja kun ne on alle 6kk sitten tarkoituksella seinään laitettu, jos olisin halunnut valkoiset laatat niin olisin ostanut sellaiset :D
 
"qwerty"
Toi on kyllä aika sekasotku. Lattia, kaapistot, työtaso, väälitilan laatat on kaikki jotenkin ihan "eriparia". Mikään ei oikein käy minkään kanssa.

Olisin aika maltillinen seinän kanssa jotaa siitä ei tulisi taas yhtä epäsopivaa elementtiä.
 
"vieras"
Vaikuttaa vähän sotkuselta, mikään ei oikeen sovin minkään kanssa. Valkoseksi laittasin ton seinän, tuossa on ihan tarpeeksi jo muuta härpäkkää laattoineen ja kaappeineen.
 
"Neith"
[QUOTE="qwerty";22858955]Toi on kyllä aika sekasotku. Lattia, kaapistot, työtaso, väälitilan laatat on kaikki jotenkin ihan "eriparia". Mikään ei oikein käy minkään kanssa.

Olisin aika maltillinen seinän kanssa jotaa siitä ei tulisi taas yhtä epäsopivaa elementtiä.[/QUOTE]

jaa, mun mielestä ne sopii yhteen :D
siis tokihan olisi ollut kiva laittaa välitilaan samaa sävyä kun lattiassakin, mutta se kivi laatta mitä katsottiin maksoi 52€ pala joten se sitten jäi.
tuo kotelon harmaa ei sovi tuonne, työtason pitäisi olla sellainen kuulto valkoinen, mutta se öljy mitä siihen laitoin oli paskaa ja työtaso oli pilalla tiskialtaan vierestä alta viikossa.. oten oli pakko laittaa toisenlaista öljyä joka sitten muutti enempi puun väriseksi.
se valkoisempi oli todella hieno ja seuraavalla öljyämiskerralla siihen aion laittaa sellaista uudemman kerran.
 
"kyssä"
Siis näyttääkö toi kuva nyt oikein? Lattia harmaa, alakaapistot mustat ja välitilalaatat ruskeita? Ja jos näyttää, niin mikä logiikka siinä on? :) Äläkä ota pahalla, pääasia on luonnollisesti, että itse tykkäätte, itsellennehän te sen talon ootte tehneet. :D
 
"neith"
[QUOTE="kyssä";22859052]Siis näyttääkö toi kuva nyt oikein? Lattia harmaa, alakaapistot mustat ja välitilalaatat ruskeita? Ja jos näyttää, niin mikä logiikka siinä on? :) Äläkä ota pahalla, pääasia on luonnollisesti, että itse tykkäätte, itsellennehän te sen talon ootte tehneet. :D[/QUOTE]

siis lattia on tumman harmaa, kaapistot on mustat, noita kolmea lasiovea lukuunottamatta jaa välitilan laatat on vaalean harmaat
 
"neith"
niin ja siis keittiötä suunnitellessa halusin nimenoman että se on "karun" näköinen, eli ei missään määrin romanttinen, lämmin taikka steriili (jollainen valkoisesta keittiöstä usein tulee)
 
"neith"
[QUOTE="Jaska Jokunen";22859085]http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/33758/1982435.jpg Näkyykö toi kuva?Siis tolla värillä mä maalaisin tai sit hiukan vielä lämmintä väriä sekaan. :)[/QUOTE]

vois toimia, täytyy näyttää miehelle tuo kanssa.
ton kotelon taidan kyllä maalata valkoisella tai mustalla.. riippuu miehen mielipiteestä :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Punainen!
Violetti!
Oranssi!

Hopea, jossa hopealaseeraukset? Tai kulta tai kupari? tai kaksisävyinen, esim. hopea-turkoosi?

Laita kuukkeliin hakusanoiksi "taika maalit"

 
"vieras"
Kauhean vaikea sanoa. Olette sekoittaneet nyt liian montaa eriväriä jo. Mustaa, jonka seurana jokin ihmeellinen harmaan(ruskean) sävy, ruskea pöytätaso (miksi ruskea?) ja mustat kaapit, valkoiset kodinkoneet.

Vaihtaisin pöytätason vaaleaksi, laatat mustaksi joissa voisi olla jotain vaaleaa kuviota. Ja seinä voisi olla vaalea, jossa mustaa kuviota. Kenties jotain tollasta mä tekisin.

Minun mielipide: et saa ikinä noilla kalusteilla, laatoilla hyvännäköistä.
 
"Jaska Jokunen"
[QUOTE="neith";22859130]vois toimia, täytyy näyttää miehelle tuo kanssa.
ton kotelon taidan kyllä maalata valkoisella tai mustalla.. riippuu miehen mielipiteestä :D[/QUOTE]

Joo valkoiseksi mäkin sen maalaisin ja tosiaan kun ikkunakarmit valkoiset niin antaisi kivaa kontrastia ja raikkautta se valkoinen siinä. :)
 
"neith"
[QUOTE="vieras";22859138]Kauhean vaikea sanoa. Olette sekoittaneet nyt liian montaa eriväriä jo. Mustaa, jonka seurana jokin ihmeellinen harmaan(ruskean) sävy, ruskea pöytätaso (miksi ruskea?) ja mustat kaapit, valkoiset kodinkoneet.

Vaihtaisin pöytätason vaaleaksi, laatat mustaksi joissa voisi olla jotain vaaleaa kuviota. Ja seinä voisi olla vaalea, jossa mustaa kuviota. Kenties jotain tollasta mä tekisin.

Minun mielipide: et saa ikinä noilla kalusteilla, laatoilla hyvännäköistä.[/QUOTE]

pöytätason ruskean sävyn selitin jo tuolla ylempänä.. siitä piti tulla kuulto valkoinen/harmaa..
valkoiset kodinkoneet vaihtuu teräs/rosteriin kunhan nuo tulee käyttöikänsä päähän..
 
tämmönen
mä suosittelisin kans vaakaraitoja mut hillitymmin tällästä

http://www.idealhomemagazine.co.uk/inspiredecor/gallery/v/newalbum/IH-wall-4.jpg.html

koko matkalle ylhäältä alas mut paksummilla raidoilla ja noi beiget ja ruskeet vaalealla ja tummemmalla harmaalla
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="Neith";22859155]heh, mie ehdotin miehelle violettia hopeisilla kuvioilla.. ja se tyrmäs täysin :D
se vois kyllä olla hieno[/QUOTE]

Olisi hieno!

Makkarissani on violetit seinät kultalaseerauksella. jA SE SE VASTA HIENO ONKIN.

*OHO, capsLock*
 
"poikia3"
Mä laatoittaisin niillä välitilan laatoilla lisää, esim. takaseinän kokonaan tai sitten sille korkeudelle lattiasta, mihin ne nyt ylettyvät. Musta tuntuu että nyt, oli väri mikä tahansa, seinä tulee näyttämään hassulta, kun ne laatat jotenkin näyttävät olevan ihan väärässä paikassa päätyseinällä.
 
"Neith"
[QUOTE="poikia3";22859242]Mä laatoittaisin niillä välitilan laatoilla lisää, esim. takaseinän kokonaan tai sitten sille korkeudelle lattiasta, mihin ne nyt ylettyvät. Musta tuntuu että nyt, oli väri mikä tahansa, seinä tulee näyttämään hassulta, kun ne laatat jotenkin näyttävät olevan ihan väärässä paikassa päätyseinällä.[/QUOTE]

noita laattoja on jäljellä enää 1 laatikko, ostettiin kaikki mitä sitä oli jäljellä :D eli ei riitä koko seinään. mun silmään tuo ei näytä hassulta kun tuolla lailla ne vanhatkin laatat oli, ja niiden alla olevat alkuperäiset laatat..
 
"poikia3"
Miksi ihmiset eivät käytä värejä?

Ei niihin kyllästy. Värittömyyteen kyllä.
Musta värejä on kyllä helpompi käyttää sisustustekstiileissä kuin seinissä. Meillä seinien värit on pääasiassa valkoisia. Maitokahvia löytyy myös, harmaata ja yhdessä huoneessa seinät on turkoosit ja keltaiset.

Maalien tehtävä meillä on myös tuoda valoa, sitä tuo erinomaisesti valkoinen, se rauhoittaa tilan ja avartaa sitä. Meillä oli makuuhuoneessa sinapinkeltaiset tapaetit ja kun tila, joka on vinokattoinen maalattiin valkoisella, se näyttää ihanan valoisalta ja tilavalta.

Värejä tulee tekstiileistä, tällä hetkellä olohuoneessa ja ruokailutilassa on punaiset verhot, sohvatyynyt ja torkkupeitot, keväämmä värit muuttuvat valoisimmiksi, tulee turkoosia, vaaleanvihreää ja keltaista. Makuuhuoneessa on nyt punaiset vuodevaatteet ja nojatuolissa siellä punainen irtopäällinen.

Mulla ei ikinä voisi olla esim. violettia seinässä, se väri ei ole minun makuuni. Jostain tuollaisesta kultatehostuksesta voisin tykätä - mutta päinvastoin, kun sinä sanot, väreihin voi kyllästyä. Mulla on esimerkiksi olohuoneessaa seinää 5 metrin korkeuteen asti, sen maalaaminen ei ole ihan helppo operaatio.
 
mievaan
Välillä minua itseänikin tuskastuttaa, kun suunnittelen asiat aina niin moneen kertaan ennen toteuttamista. Mutta aloittajan keittiötä katsellessa tulee sellainen olo, että ehkä ihan mukavaa kuulua tähän ääripäähän.
 

Yhteistyössä