"pk:n täti"
Missä kohtaa mä säälin? Missä kohtaa sanoin, että äidin pitäis olla vieressä? Mut kyllä mä ainakin omani kanssa oon huomattavasti enemmän, vaikka sillä on myös isosisarus, kuin ehdin pienten kanssa päiväkodissa olemaan. Ja kyllä se tosiaan kotonakin sitä on, mutta kyllä se myös eroaa siitä. Syliä on kotona tarjolla huomattavasti enemmän. Ulkoiluissa pääsee paremmin pois rattaista, kun ehditään paremmin auttaa ja vahtia. Ruokailuissa ei tarvi odottaa syöttämistä. jne... Ja silti, kuten sanoin, ei se ole ongelma välttämättä. Riippuen lapsesta ja ryhmän rakenteesta. Paras paikka tuon ikäiselle on mun mielestä lähtökohtaisesti koti, mutta ei päivähoito huono vaihtoehto ole.Alkuperäinen kirjoittaja eräs vaan;24500052:Minusta tuossa ei vauvan elämä paljoakaan eroa siitä että ois kotona. En mäkään jaksa 100 % huomiota antaa vauvalleni kotona 24/7, vaan siinä se on vieressä istuskelemassa tai lattialla leikkimässä hereillä ollessaan kun teen töitä eli kotihommia ja nukkuu silloin kun nukkuu. Tosin ei 10 kk ikäiset kaikki nyt koko aikaa nuku, meilläkin nukkuu 8 kk ikänen kahdet päikkärit, ja liikkuu ite. Parhaimmillaanhan siellä hoidossa voi mennä puolet ajasta nukkuen joten mitä ihmeen säälimistä siinä on vauvan osalta? Onko se jotenkin maailman tärkeintä että se äiti on siinä vieressä kun vauva nukkuu?