Minkä painosia lapsia olette alateitse synnyttäny ja tuliko repeämiä?

  • Viestiketjun aloittaja Mila
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla oli vauva hiukan yli 3 kg ja imukupilla syntyi. Oli avotarjonnassa ja sen vuoksi vaati aika reippaasti tilaa. Väliliha leikattiin ja papereissa luki jotain repeytymästä emättimen pohjaan saakka...
Kukaan ei sanonut paljonko tikkejä laitettiin, mutta ompelukoneella ois varmaan ollut käyttöä. Ompelu kesti ikuisuuden ja puudutuskin loppui välillä.
 
Beeta
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
3890g imukupilla ja käynnistyksellä repesin pahasti 3asteen repeämät ja sulkijalihas paskaks..mikä korjattiin leikkaussalissa..menetin verta niin paljon että sainkin sitä pusseissa takasin
Samanlainen kokemus ja vauva oli 3710g. Paraneminen kesti tosi kauan ja jäi kyllä traumoja tuosta synnytyksestä.
 
ponnistus hukassa
Huh mitä kokemuksia teillä joillakin..Mulla vauva 3,45 kg, pahasti en revennyt eikä leikattu. Ehti vissiin paikat venyä jonkin verran kun ponnistin melkein 1,5 tuntia. Huhhuh! Mutta nyt osaan jo olla pitkästä ponnistusvaiheesta tyytyväinen, kun ei jäänyt kremppoja alapäähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ponnistus hukassa:
Huh mitä kokemuksia teillä joillakin..Mulla vauva 3,45 kg, pahasti en revennyt eikä leikattu. Ehti vissiin paikat venyä jonkin verran kun ponnistin melkein 1,5 tuntia. Huhhuh! Mutta nyt osaan jo olla pitkästä ponnistusvaiheesta tyytyväinen, kun ei jäänyt kremppoja alapäähän.
Niin... no ei se tuostakaan ole aina kiinni. Pienempää ponnistin 15min ja isompaa 7min. :)
 
Vieras

Meillä vauva oli 4,5kg, eppari leikattiin ku piti imukupilla auttaa, en tiiä tuliko repeämiä..pitkään oli kyl alapään paikat "sisäisesti kipeet", epäilen et on voinutkin sinne jotai tulla, kun kätilöt epäröivät vähän turhan pitkään tuon epparin kans.

Ponnistusvaihe kesti lähes 2tuntia, ja lopulta sanoin et tehkää nyt h**tissä jotain, ei jaksa enempää. Vauva olikin sit ollut huonossa asennossa tulossa, käsi otsalla tms. nii ei ihme ettei mahtunutkaan..
On vaan mietityttänyt et mitenkähän pitkään oisin saanut ponnsitella, ennen kuin oisivat auttaneet..

Välillä tulee mieleen, et minkä hemmetin takia tähän on ryhtynyt viel uudelleen, eli pieni pelko elää...nyt rv 35+
 
jenmo
Esikoinen 3200g, eppari+tikkejä ihan "kivasti". Palutuminen kesti kauan.

Kakkonen 2640g, yksi tikki ihan pintanaarmasuun vaan. Ei leikattu onneks epparia tokalla kertaa =) Palautuminen todella nopeaa.
 
kaks ok ja yks aikamoinen
3880kg ja 51cm ei tikkejä
3990kg 48cm ei tikkejä
ja 5001kg 56cm repesin tosi pahasti, piti sit leikata ulos, ymmärrätte varmaan. saan nähdä mitä nelonen painaa???
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja Beeta:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
3890g imukupilla ja käynnistyksellä repesin pahasti 3asteen repeämät ja sulkijalihas paskaks..mikä korjattiin leikkaussalissa..menetin verta niin paljon että sainkin sitä pusseissa takasin
Samanlainen kokemus ja vauva oli 3710g. Paraneminen kesti tosi kauan ja jäi kyllä traumoja tuosta synnytyksestä.
Mulle kans eka synnytys..emmä tiennyt että se niin paha olisi..kätilötkin kauheita..siis aivan järkyttävä kokemus..kätilö pisti mun neulalla itseensä synnytyksessä..ja jouduin sen takia lisäkokeisiin (aina joutuu ettei ole potilaalla esim hiv mikä vois tarttua) toinen kätilö määki ja huus mulle etten saa huutaa kun ponnistan että ole hiljaa!! ja valitti että: saatko sä nyt ponnistettua vai joudunko tosiaan lähteä hakemaan imukuppia
 
Eka 3300g ja eppari leikattiin, ponnistusvaihe kesti 7min, muia repeämiä ei tullut mutta kipeä oli muutaman viikon.
Toinen painoi 3400g eikä tullut repeämiä tai mitään, ei edes ns. asfaltti-ihottumaa. Todella suuri ero epparin jälkeen siis, kun synnytyksen jälkeisenä päivänä jo istui, kävi vessassa yms. kun ei koskaan olis synnyttänytkään.

Muoks, nyt luin ketjua hieman tarkemmin ja enemmän ja täytyy tietysti osata olla tyytyväinen, että on itse päässyt näin helpolla. Äärettömän ikävä lukea, ettei teitä joilla on ongelmia, ole hoidettu kunnolla kuntoon. Voimia teille paranemisprosessissanne niin henkisesti kuin fyysisestikin! Auttaiskohan pelkpolilla käynti, missä vois läpi käydä noita asioita?
 

Yhteistyössä