Minkä painosia lapsia olette alateitse synnyttäny ja tuliko repeämiä?

  • Viestiketjun aloittaja Mila
  • Ensimmäinen viesti
eka 3390 pahat repeämät, omat jalat meni kiinni automaattisesti, jonka takia repesin pahasti, kauan kursittiin kokoon, ja lääkäri meni toiseen synnytykseen välillä. Paha maku jäi muutenkin ekan synnytyksestä. Ei sairaalassa enää koskaan.

toka 3740 ja pieni ihonirhama. Miestä varoittelin että tarraa mun jalkaan kiinni niin pahasti että ei varmasti mene automaattisesti... Kotona voisin vielä synnyttääkin.
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
paraniko teillä hyvin nuo epparit ja repeämät?
4 viikkoon en istunut taisi mennä pari kuukautta että kaikki oli ok!
reiluun kuukauteen en istunut jälkivuoto kesti vamaa 2kk..ja kuukauden päästä tarkastuttamaan miten sulkijalihas on parantunut..itse tunnen olevani parantunut :D
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
paraniko teillä hyvin nuo epparit ja repeämät?
Minä pystyin istumaan samana päivänä tuolilla, ilman sitä reikähommelia peffan alla. Hyvin parani.
ettei vaan ois ollu hyvät kipulääkitykset?!
No ei todellakaan ollut. Minulla kuusi synnytystä, enkä ole koskaan tarvinnut tuota reikätuolia
 
Miuski harmailee
Esikoinen 3365g ja kakkonen 3750g - ei repeytymiä, ei leikkauksia. Kakkosesta ei edes nirhautumia.

Kolmonen 3760g taas päätti tulla maailmaan nenä edellä elikkäs ei niin suotuisassa tarjonnassa ja hänen ulostuloaan helpottaaksemme eppari tehtiin. 4 tikkiä, haavan paraneminen kesti jotakuinkin jälkitarkastukseen asti. Minulla myös isoja mustelmia.
 
hui
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
ja missä vaiheessa pääsi lenkkeilemään ja työntelemään vaunuja?
mä paranin nopeasti, ennen jälkitarastusta jo kokeiltiin hommia, sujuivat... mutta saikulla 2ekaa päivää ei ollu kipuja, hyvät lääkkeet, sitku ne loppu niin huomattiin et yhden tikin lanka oli niin pitkä et se oli tehny reiän sinne "lihaan" ja se sattu niin et itketti.. kun lanka leikattiin oli taas jees meininki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
ja missä vaiheessa pääsi lenkkeilemään ja työntelemään vaunuja?
Kauppareissulla kävin 5 päivää synnytyksestä, vaunulenkille päästiin vasta 1,5 kuukauden kuluttua kun kelit vähän lämpes (tytön syntyessä pakkasta piteli yli -20 astetta monta viikkoa)

 
Mila
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
mulla jotain 22 tikkiä....oiski ollu vaan pari...
Siis aivan oikeastikko? Vähälläpä ole päässyt. Minulla on laitettu max 5 ommelta.
aivan oikeesti ja kuulemma loppuja tikkejä ei ees jaksettu laskea.... tehtiin tikkaukset repeämään ja eppariin 3 kerrokseen....siksi tässä vähän pelkäilen uutta synnytystä...osaisko vaatia sektioita?
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
mulla jotain 22 tikkiä....oiski ollu vaan pari...
Siis aivan oikeastikko? Vähälläpä ole päässyt. Minulla on laitettu max 5 ommelta.
aivan oikeesti ja kuulemma loppuja tikkejä ei ees jaksettu laskea.... tehtiin tikkaukset repeämään ja eppariin 3 kerrokseen....siksi tässä vähän pelkäilen uutta synnytystä...osaisko vaatia sektioita?
Järkyttävää! Olit varmasti todella kipeä.Miksi eivät tehneet välilihan leikkausta?
 
RouvaSumppisuu
Meidän esikoinen oli 4420g ja 54cm. Imukuppisynnytys ja iso eppari tehtiin, ylettyi tuonne pakaran puolelle :/ . Kätilö oli viemässä leikkuriin tikattavaksi, mutta gyne tuli ja ompeli ilman puudutusta. Suoraan sanottuna teki niin saa****n kipeää etten meinannu siinä pöydällä pysyä. Ja synnytys kesti yli 30 tuntia niin olin jo muutenkin kuitti. Tällä hetkellä on sellainen fiilis, että seuraavan kohdalla (jos sellainen meille suodaan) haluan ja vaadin sektion.
 
5 kuukautisen äiti
2855g, imukupilla autettiin ja sen vuoksi eppari, lisäksi pieni repeämä. Mielestäni tosi nopeaan paranin, 2 pv käytin reikätyynyä ja sitten pystyi jo istumaan ilman, lyhyillä kävelyillä kävin jo viikon kuluttua synnytyksestä (tosin hieman kipeytyi niistä haavan alue), juoksulenkeillä pystyi käymään n. 2 kk synnytyksestä ilman että kipeytyi.

Eli kannattaa antaa rauhassa parantua ennen kuin yrittää liikkeelle ja lähtee varovasti sittenkin - mihin tässä valmiissa maailmassa olisi kiire? ;)

Itselleni ei jäänyt pahoja muistoja, hyvillä mielin aion edelleen alateitse synnyttää. Ainakin nyt tuntuu siltä, saa sitten nähdä jos/kun pikkukakkonen joskus aikoo ulos yrittää :D
 
ninni
noin 3300g painoi meidän vauva, eppari tehtiin + 2.asteen repeämät.. tikkejä niin paljo että ei kuulemma viitsiny kertoo. Ompelu kesti yli tunnin. Mulla kans repeämä hirveen syvä, ku tikit oli just vissiin jossaki kolmessa kerroksessa.

Ap, kuulostat ihan minulta :) Traumat jäi enkä tiä uskallanko enää koskaan synnyttää alakautta. Just tää toipuminen ja repeämät.. jälkivuoto kesti sen 2 kk, ja kipuja joskus vieläkin; Synnytyksestä nyt yli vuosi enkä edelleenkään koe olevani kunnossa. Lisäksi synnytyksestä jäi (tai saattoi tulla raskaudenkin aikana osittain) peräsuolenlaskeuma + lievä virtsarakon laskeuma.. kiva on!! olen kulkenu lääkäreissä näiden asioiden takia kyllä.
 

Yhteistyössä