Minkä maalaisia (ja uskontoisia) miehiä teillä on?

amma
Varmaan on aateltu, että muslimit on niin tarkkoja ettei voi mennä naimisiin muun kuin muslimin kanssa. Meillä kyllä kaikki on muslimeja, mutta oikeastaan ainoa, mistä sen tietää on se ettei syödä sianlihaa, lapset on käyny kirkossakin päiväkodin kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Jatkokysymys eri uskontoa edustavien naisille:

Oletko kääntynyt miehesi uskoon vai pysynyt omassasi?
Ateisti olin jo lapsena, ja sitä olen edelleen. Lapsetkaan ei mitään uskontoa edusta.
No on sun mies sitten tosiaankin maallistunut. :D
Kui niin?
Ne muslimimiehet, joitä mä tiedän, ei koskaan suostuis siihen, ettei heidän lapsiaan kasvatettaisi muslimeiksi.

Tämä ei siis ollut millään pahalla kirjoitettu. :)
Njaa. Mun tuntemissa muslimimiehissä on jopa niitä, joiden lapset on luterilaisiksi kastettu ja kotona syödään possua :)
tää on vähä teidän inside-keskustelu, mut haluun sanoa, vaikka mies on muslimi, meillä ei lapsia siihen kasvateta. Ja se on yhteinen päätös. =) Mäkin tiedän muutaman turkki-suomi perheen jossa possua syödään. Ei se niin kummallista ole :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja amma:
Varmaan on aateltu, että muslimit on niin tarkkoja ettei voi mennä naimisiin muun kuin muslimin kanssa. Meillä kyllä kaikki on muslimeja, mutta oikeastaan ainoa, mistä sen tietää on se ettei syödä sianlihaa, lapset on käyny kirkossakin päiväkodin kanssa.
Itse asiassa muslimit saa naida myös kristityn... Mutta ei ateistia, juutalaista tai muuta "väärää" uskontoa edustavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja amma:
Varmaan on aateltu, että muslimit on niin tarkkoja ettei voi mennä naimisiin muun kuin muslimin kanssa. Meillä kyllä kaikki on muslimeja, mutta oikeastaan ainoa, mistä sen tietää on se ettei syödä sianlihaa, lapset on käyny kirkossakin päiväkodin kanssa.
Meilläkään ei mies ja lapset syö sikaa, minä syön.
Päiväkodin kirkkokäynnit ja uskonnonopetuksen lapset jättää väliin, ja nimenomaan minun toiveestani (olenhan ateisti). Miehelle asia olisi ok, osallistuuhan kaikkien muslimiperheiden muslimilapsetkin siihen...
 
amma
Olen Suomessa ja muuallakin muslimi, en syö possua. Mutta esim.ramadania(joka muuten on juuri nyt) en noudata, en käytä huivia yms. Mieheni on sillä tavalla aika nimellisesti muslimi, että noi ja monet muut asiat ei oo tärkeitä, ei mieskään siis itse vietä ramadania yms.
 

Yhteistyössä