Minkä ikäisenä vauva nukkunut koko yön putkeen?

  • Viestiketjun aloittaja "Tuure"
  • Ensimmäinen viesti
..
Reilu 4kk lopetti yösyömisen. Yleensä herää kuitenkin kerran-kaksi aamuyöstä etsimään tuttia ja ääntelee. Yleensä nukkuu kuitenkin 8-9h ennen kuin herää ekaa kertaa.

Jotkut vanhemmathan ei laske yöheräämiseksi sitä, jos herää vaikka klo 5.30. syömään...
 
"Mari"
Olipa ihanaa lukea, että muillakin on kestänyt täysien yöunien löytyminen jonkin aikaa. Tiedän, että se ei siis ole ihanaa, mutta kun tuntuu, että aina joka paikassa kaikilla lapset nukkuu niiiin hyvin yöt, että se masentaa itseä.
Meillä tyttö nyt 1 v 8 kk ja herää edelleen 2 - 4 krt yössä. Ei ole oppinut itse nukahtamaan, joten miehen kanssa kanniskellaan häntä vuorotellen. Onneksi suurimmaksi osaksi nukahtaa takaisin helposti ja nopeasti, mutta on niitäkin öitä (esim. viime yö), kun kannoin 1,5 tuntia ja vasta sen jälkeen sain sänkyyn nukkumaan. Yritin laskea sinne kolmesti ja aina se heräsi uudelleen, huuh!
Itse en ole 'huudattamisen' kannalla, joten siksi mennään näin pehmeästi, mutta kyllä varmaan tulevana viikonloppuna kokeillaan sitä, että otetaan vain väliin sänkyyn ja odotetaan, että rauhoittuu siihen. Huutoa se varmasti tietää, mut en oikein tiedä mitä muutakaan tekisin... Ei sentään itke yksin sängyssään vaan meidän vieressä...
Tsemppiä kohtalotovereille! Ei ne lapset varmaan ikuisesti noin usein heräile... :)
 
"jere"
[QUOTE="Mari";22089773]Olipa ihanaa lukea, että muillakin on kestänyt täysien yöunien löytyminen jonkin aikaa. Tiedän, että se ei siis ole ihanaa, mutta kun tuntuu, että aina joka paikassa kaikilla lapset nukkuu niiiin hyvin yöt, että se masentaa itseä.
Meillä tyttö nyt 1 v 8 kk ja herää edelleen 2 - 4 krt yössä. Ei ole oppinut itse nukahtamaan, joten miehen kanssa kanniskellaan häntä vuorotellen. Onneksi suurimmaksi osaksi nukahtaa takaisin helposti ja nopeasti, mutta on niitäkin öitä (esim. viime yö), kun kannoin 1,5 tuntia ja vasta sen jälkeen sain sänkyyn nukkumaan. Yritin laskea sinne kolmesti ja aina se heräsi uudelleen, huuh!
Itse en ole 'huudattamisen' kannalla, joten siksi mennään näin pehmeästi, mutta kyllä varmaan tulevana viikonloppuna kokeillaan sitä, että otetaan vain väliin sänkyyn ja odotetaan, että rauhoittuu siihen. Huutoa se varmasti tietää, mut en oikein tiedä mitä muutakaan tekisin... Ei sentään itke yksin sängyssään vaan meidän vieressä...
Tsemppiä kohtalotovereille! Ei ne lapset varmaan ikuisesti noin usein heräile... :)[/QUOTE]

Eikä, siis oikeasti kanniskelette ton ikäistä öisin? Vai onko tää provo? Eihän se lapsi "opi" nukahtamaan itsekseen, jollette sitä opeta...
 
Reilu 4kk lopetti yösyömisen. Yleensä herää kuitenkin kerran-kaksi aamuyöstä etsimään tuttia ja ääntelee. Yleensä nukkuu kuitenkin 8-9h ennen kuin herää ekaa kertaa.

Jotkut vanhemmathan ei laske yöheräämiseksi sitä, jos herää vaikka klo 5.30. syömään...
Sehän on niin, että jos vauva nukkuu viisi tuntia putkeen aikavälillä 23-05, voidaan hänen sanoa nukkuvan kokonaisia öitä. Tosin eipä kovin moni taida sitä noin laskea. :)
 
kade
Meidän 4-vuotias saa edelleen 1-3 kertaa yössä raivareita... Nyt on vähenemään päin ollut, kun on saanut tarran aamulla jos yö on mennyt raivoamatta. Vauva 4kk herää monta kertaa yössä syömään, hällä tosin on ongelmaa mahassa, jota vielä tutkitaan.
 
huoh, oon niin kateellinen teille kaikille joiden lapset nukkuu täysiä öitä.. Meillä esikoinen 10kk ja ripiät päälle ja vielä herätään 1-2 kertaa yössä .. Nyt alottaa päivähoidon ja mie meen takasin töihin, huoh millähän sais laps nukuttua koko yön putkeen?
Kyl vauvaikäset voi hyvinkin herätä öisin ja meillä ei kyl nukkunu millään putkeen. Kyl se teilläkin alkaa joskus nukkua paremmin.
 
"Äiti"
Esikoinen 2kk iässä alkoi nukkua yöt kokonaan ( n. 22.00-08.00 ja sen jälkeen nukkui vielä 2-3 tuntia hörpättyään hiukan maitoa ).
Keskimmäinen on nyt 2v 8kk ja kokonaisia öitä on tainnut olla 10-20 koko ikänsä aikana.
Kuopus on 5kk eikä vielä ole nukkunut kokonaisia öitä vaan 'asuu' rinnalla öisin.
 
n
Esikoinen oli vajaa 3v kun nukkui ekan kerran koko yön heräämättä. Siihen asti herätyksiä 1-10 kertaa yössä.
Kakkonen oli 2vk kun nukkui 9 tuntia putkeen. No sit välissä oli kausia että heräili enemmän, mut olisko ollut 1v kun pääsääntöisesti nukkui yönsä.
Ja kolmonen oli jotain reilu 1v kun yötissit lopetettiin ja alkoi nukkumaan yöt, siihen asti heräs kerran yössä.
 
"tupuna"
3 ensimmäistä lasta noin puolivuotiaasta asti kellonympäryksen nukkuneet yöunia putkeen. Mun kuopus nukkui viime yön syömättä! Alkoi yöunille klo 21, joi maitoa klo 22 ja nukkui aamuseitsemään, joi maitoa ja nukkuu vieläkin! Luxusta!
 
"zzz"
Meidän vauva on vasta 6½viikkoinen ja herää parin tunnin välein, mikä kai on aika tavallista näin pienellä. Voi että mä odotan sitä, että nukkuis vaikka neljä tuntia putkeen! Tiedän, että vasta alkutaipaleella ollaan vauvan kanssa, eikä sais valittaa, mutta oon jo nyt ihan kamalan väsynyt. Tuntuu hurjalta ajatella, että on mahdollista että seuraavan kunnon yöunen saisin 1-3vuoden kuluttua... Tai siis vaikka vauva nukkuisikin, sehän ei takaa sitä, että myös äiti saisi kunnon unet. Uhhuh.
 

Yhteistyössä