Ap:lle: jos susta tuntuu, että vielä rakastat, yritä ottaa asia puheeksi ja sanoa mitä toivot suhteelta. Yrittäkää järjestää aikaa suhteellenne. Älkää laittako suhdetta jäihin pikkulapsiajaksi!
Me ollaan oltu yhdessä 18-vuotiaista, nyt 10 vuotta. Siitä 9 asuttu yhdessä ja 7 oltu naimisissa, lapsi on 3-vuotias. Meillä ei lapsen syntymän jälkeen ole ollut parisuhdetta lainkaan, eikä enää aiota sitä elvyttääkään, kun ei oikein kumpikaan enää olla edes samoja ihmisiä, joita suhteen alkuaikoina oltiin. Me ollaan hyviä ystäviä ja tullaan aina olemaan samaa mieltä lapsen kasvatuksesta ja sen asioista... Pystytään varmasti ne sumplimaan... Mutta ei me yhdessä enää haluta jatkaa, eli ollaan eroamassa. En usko, että huoltajuuskuvioiden järjestely jne. tulee olemaan helppoa, ja varmasti tulee monesti yksinäinen olo. Mutta toisaalta, ei mun mies ole mun yksinäisyyttä pystynyt lievittämään enää vuosiin enkä minä hänen. Eli uskon, että meidän kohdalla ero on varmasti oikea ratkaisu. Te sen sijaan tunnutte olevan vielä alussa, ehkä ei kannata vielä luovuttaa?