Minkä ikäiselle oma tietokone/läppäri?

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
muut on saaneet sitten kun ovat muuttaneet muualle ja ostaneet omat koneensa. ovat siis olleet reilusti täysikäisä. ja heitä ei koko tietsikka ole edes kiinnostanut. nyt ovat hankkineet sen takia, että saavat pankki yms. asiat hoidettua ja neidille olen luvannut nyt kesällä kun pääsee ripille, eli on silloin 15
 
"jep"
Läppäri voi olla tarpeen toisen asteen opinnoissa. Sitä ennen riittää pöytäkone, jos koti on yhdessä paikassa eikä ole erityistarpeita kuten huono käsien motoriikka.
 
"vieras"
Olisikohan esikoinen saanut kuudennella luokalla, hänellä on perheen paras kone, pöytämallia. Noiden kahden nörtin loppumaton päivityskohde, en uskalla edes laskea, mitä ovat siihen rahaa laittaneet, tosin eivät minulle edes kerro. 10v on kovasti omaa läppäriä vailla, kavereillakin kuulema on. Kai sen jossain vaiheessa tulee samaan.
 
Meidän nelosluokkalaisen "kaikilla kavereilla on jo omat tietokoneet, ja ne on joko läppäreitä ja on niillä melkein kaikilla itseasiassa kosketusnäytölliset tabit"

mutta pitää muistaa myös, että kaikilla kavereilla on uusimmat iPhonet ja hienoimmat volvot ;)

Eikä sitäkään sovi unohtaa että kavereilla on myös oma ps3:nen, xboxi sekä wii!
 
"vieras"
Esikoinen osti 17 vuotiaana oman koneensa. Nyt 16 vuotias tarvitsee joskus tietokonetta koulutehtävien takia, omaa konetta ei osteta hänelle. Meidän vanhempien konetta saa joka toinen päivä käyttää ½ tuntia kerrallaan. Sama pätee 13v poikaa. 10v koneella käy kerran pari kuukaudessa ja 6v ei saa käyttää tietokonetta.

Ei lapset omaa konettaan tarvi vielä edes yläaste ikäisenä.
 
vierailija
Lapsi vinkuu läppäriä, mutta eri mieltä olen asiasta. Ihan mielenkiinnosta kysyn, minkä ikäisenä teillä/kavereilla on annettu lapsille omat koneet.
Mielestäni koneen saamis iällä ei ole merkitystä mutta se että mitä lapsi tekee sillä mutta meillä lapset sai koneen jo kun vanhin oli 7v ja molemmat käytti mutta nykyään poikani on 10v ja on ainoa joka käyttää sitä ja toimii ihan fiksusti tutustuu netissä toisiin ihmisiin ja on puheluissa heidän kanssa skypessä
 

Yhteistyössä