Minkä arvoinen se on tällä hetkellä?

9MM
alotetaas ihan aakkosista milanna :) Mut siis oot jälleen myyjä otetaan esimerkki ostat 200 e tavaran myyt sen 400 paljon menee veroa jos sulla toiminimi? tai oma yritys?

sori tää byro landia suomi on niiin sekavaa luettavaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä;30719695:
Ei harmainta hajua minkä arvoinen on mutta älä myy ennenkuin saat varman tiedon. Luulis et olis jo yli 2000e kun on harvinainen ja jo 5v. vanha..
Sama sanoi minulle hlö antiikkiliikessä. Mä kans luulen että ainakin yli 2000,- kun 5v vanha ja erikoiserä se on ollut. Just oli uutisissa että joku myös maljakko joka oli tehty vain rajoitettu erä niin oli myyty 17.000 eli huh. Tuskin mun maljakko on sen arvoinen mutta olisi hyvää tietä oikean arvon. Tietysti harvinaisuuksista haluan hinnan, kun en muuten myy, kiirettä kun ei ole ja näitä kun ei ihan joka paikasta saa.

alotetaas ihan aakkosista milanna :) Mut siis oot jälleen myyjä otetaan esimerkki ostat 200 e tavaran myyt sen 400 paljon menee veroa jos sulla toiminimi? tai oma yritys?

sori tää byro landia suomi on niiin sekavaa luettavaa :)
Miksi kysyt? Voin sanoa että vaikka 200 ostan ja myyn 400lla niin ei paljon elämiseen jää kaikien verojen jälkeen ja myös omista tavaroista pakko maksa veroja jos myy voitolla, tämä on hassua mutta ymmärrettävä.

9MM
Miksi kysyt? Voin sanoa että vaikka 200 ostan ja myyn 400lla niin ei paljon elämiseen jää kaikien verojen jälkeen ja myös omista tavaroista pakko maksa veroja jos myy voitolla, tämä on hassua mutta ymmärrettävä.
siks kysyin sulta ku oot myönti puolella :) mää en kyllä nää sitä ymmärettävänä. vaan tosi sotkusena. eli tupla verot maksat? tavarasta ja sitten voitosta prosentin ollessa 24?

kummasakin tapauksessa?

siks kysyin sulta ku oot myönti puolella :) mää en kyllä nää sitä ymmärettävänä. vaan tosi sotkusena. eli tupla verot maksat? tavarasta ja sitten voitosta prosentin ollessa 24?

kummasakin tapauksessa?
Kyllä tuplat, mutta saa joskus vähenyksiä. Onneksi ei mun tarvitse koko sotkusta huolehtia kun se tekee mun kirjänpitäjä. Kun mulla myyntiä laidasta laitaan itsellä, niin oikeasti en edes halua tietä mistä maksan ja kuinka paljon, mulle riittää etten tee tappiota, en tiedä miten jatkossa, kun myynti-ala ei ole helpoin laji, suunnitelmat isot mutta todellisuus voi olla aivan eri.

9MM
Kyllä tuplat, mutta saa joskus vähenyksiä. Onneksi ei mun tarvitse koko sotkusta huolehtia kun se tekee mun kirjänpitäjä. Kun mulla myyntiä laidasta laitaan itsellä, niin oikeasti en edes halua tietä mistä maksan ja kuinka paljon, mulle riittää etten tee tappiota, en tiedä miten jatkossa, kun myynti-ala ei ole helpoin laji, suunnitelmat isot mutta todellisuus voi olla aivan eri.
eli yksinkertaisesti homma on hullujen käsissä :)
tupla verotus pien yrityksiltä pois sitä kautta helpompaa palkata työn tekijöitä

jotka maksaa korkeempaa vero prosenttia ja on poissa työttömyys tilastoista :)

sitten startteri pien yrityksille 2vuoden nousu verovapaus ja startti raha pois

siis että pien yritykset saa kasvaa rauhassa suuremmiksi ja sitä kautta ehkäpä palkata lisää väkeä ja saadaan kassa virtaa nostettua ylöspäin joka tulevaisuudessa tuo isompia vero äyrejä valtion kirstuun :).

sit jos kikkailee niin saa 5 vuoden verollisen mahdollisuuden perustaa uusi yritys :)
korjaa tää idea pälähti päähän

vierass
5 v vanha ei mitään antiikkia ole, en usko antiikkiliikkeiden olevan mitään erikoisasiantuntijoita noin uusien tuotteiden suhteen. Noin isolle (ja rumalle) tuskin paljon kysyntää on.

Yhteistyössä