Minkä takia sieltä Thaimaan lomareisusta pitää aina raahata niitä kamalia feikkikamoja mukaansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
No mitä siellä Arubassa on?

Vai sattuuko se vaan olemaan "in"?

En mä tiedä mitä muiden mielestä siellä on. Mulle ja miehelle siellä on häämatkalla vaikka mitä =)

Sä et osaa kertoa mitä siellä on, mutta nyrpistelet Thaimaahan ihastuneille.

Mä olen liian usein saanu hävetä suomalaisten turistien töppäyksiä, ja koska mua ahdistaa lentäminen mä valitsen matkakohteeksi jonkun todella mielenkiintoise. Sitä ei Thaimaa mulle ole. Joo oli tyhmää sanoa että Thaimaa on out kun se niin monia tuntui loukkaavan.. mutta kulunut kohde se on jo.

mulle sen matkailu avas paljon ajatusmaailmallisesti mut eihän se kaikille toimi samoin eikä varmaan oo tarkotuskaan

Siis Thaimaan matkailu avasi ajatusmaailmaa? Millä tavalla? Ihan ystävällisesti kysyn :)

no mä syvennyin paljon budhalaisuuteen mm

Alkuperäinen kirjoittaja määä:
Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta, mutta tää rassaa kun aina pilkataan toisten valintoja (on täällä siis fiksujakin, mutta yleensä viestiketjut täynnä toisten halveeraamista ja sitä kautta omanarvontunnon nostoyrityksiä ).
En tiedä kenelle tämä oli, mutta kyllä ainakin omasta puolestani ihmettelen ja halveksun, kun porukka täällä avoimesti hehkuttaa rikollista toimintaa, joka kyykyttää tälläkin hetkellä miljoonia ihmisiä. Mutta ehkä niiden kohtalo ei vaan kiinnosta, kun eivät ole suomalaisia ja ne lapset ei ole naapurin aidan takana vaan vähän kauempana. Ei nyt sentään miksikään kansalaisaktivistiksi tarvitse heittäytyä, mutta ostamatta jättäminen on sekin jo hyvä alku!!

Itse olen kaynyt Thaimaassa ja kaakkois-Aasiassa 2o v sitten ensimmaisia kertoja. Vietimme pari kuukautta siella haamatkalla. Paikka oli silloin ihana, idyllinen ja oikea paratiisi, ei massaturismista tietoakaan. Nyt vuosia myohemmin kavimme siella uudestaan. Asuessa siella pain oli otollista palata katsomaan vanhoja tuttuja paikkoja. Ei ollut enaa samaa hehkua. Valitettavasti. Vietnam on oiva kohde. Kyseisessa maassa on sita samaa kuin Thaimaassa vuosia sitten. Sita aitoa ja alkuperaista.

Ymmarran kylla oikein hyvin Thaimaan suosion. Edullinen, lammin, ystavalliset ihmiset, palvelut hyvat jne.....

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta, mutta tää rassaa kun aina pilkataan toisten valintoja (on täällä siis fiksujakin, mutta yleensä viestiketjut täynnä toisten halveeraamista ja sitä kautta omanarvontunnon nostoyrityksiä ).
En tiedä kenelle tämä oli, mutta kyllä ainakin omasta puolestani ihmettelen ja halveksun, kun porukka täällä avoimesti hehkuttaa rikollista toimintaa, joka kyykyttää tälläkin hetkellä miljoonia ihmisiä. Mutta ehkä niiden kohtalo ei vaan kiinnosta, kun eivät ole suomalaisia ja ne lapset ei ole naapurin aidan takana vaan vähän kauempana. Ei nyt sentään miksikään kansalaisaktivistiksi tarvitse heittäytyä, mutta ostamatta jättäminen on sekin jo hyvä alku!!

mulla ei kyllä ole lapsia töissä Phuketissa eikä kyllä niilläkään joiden palveluja ostan siellä

Joku kyseli mikä tällä hetkellä on se in-paikka. Omassa ystäväpiirissä on porukka kiinnostunut tällä hetkellä mm.
-Afrikka ajanut Aasian ohi; mm. Uganda, Malawi, Etelä-Afrikka
-Borneo
-Istanbul
-Azerbaidzan
-Uzbekistan, Tadzikistan, Turkmenistan, Kazakstan (en tarkistanut kirjoitusasuja)
-Uusi-Seelanti
Aina pinnalla olevia taitaa olla ainakin New York ja Japani.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jos oikein sanoja väännellään, niin siellä ihan ekassa viestissäsi kirjoitit että "myönsi" korvisten ostopaikaksi Thaimaan. Sen voisi tulkita, että jonkunlaista kuulustelunpoikasta olisi ollut ilmassa *vitsailee*

Niin siis myönsi valehdelleensa, hänhän tuli oma-aloitteisesti kertomaan asian ruokiksella.

Ja sinä nautit kun sait toisen nolattua

:/

Joku kyseli mikä tällä hetkellä on se in-paikka. Omassa ystäväpiirissä on porukka kiinnostunut tällä hetkellä mm.
-Afrikka ajanut Aasian ohi; mm. Uganda, Malawi, Etelä-Afrikka
-Borneo
-Istanbul
-Azerbaidzan
-Uzbekistan, Tadzikistan, Turkmenistan, Kazakstan (en tarkistanut kirjoitusasuja)
-Uusi-Seelanti
Aina pinnalla olevia taitaa olla ainakin New York ja Japani.

Minä en tohtisi oman ystäväpiirin mukaan vielä määritellä mikä on in, muuta kuin siinä ystäväpiirissä, vai sitäkö tarkoititkin?

Minä en tohtisi oman ystäväpiirin mukaan vielä määritellä mikä on in, muuta kuin siinä ystäväpiirissä, vai sitäkö tarkoititkin?
Nämä tyypit kenen toiveista ja matkasuunnitelmista listan nopsaan kokosin, matkustaa todella intohimoisesti ja ahkeraan, siksi uskaltaisin sen perusteella vähän arvioida tulevia in-kohteitakin. Usein on osunut oikeaan.
Ja esim. Afrikka on yleisestikin varsinkin reppumatkaajien keskuudessa kovassa nousussa. Aasia on jo niin "nähty", vaikka en tiedä voiko tuollaista ilmaisua käyttää niin laajasta alueesta.

pees

Lapsityövoiman käyttö on paha asia mä en usko että sitä kukaan täällä kieltää mut se on myöskin monisyinen. Ensin suomen puolella meidän pitäisi lopettaa halpaketjujen käyttö (kauppa) kokonaan IKEAT ym. ja sit on se puoli että ne lapset jotka on töissä ,niiden perheet on köyhyiä , meidän pitäisi tehdä jotain sen eteen että nämä köyhät perheet saisivat rahaa sillä jostain heidän on ne rahat saatava. Jos me viedään heiltä nämä työpaikat (lopettamalla feikkituotteiden osto) miten nämä lapset sitten hankkivat rahat perheelleen ? Kadulta? Myymällä itseä? Onneksi näissä feikkituotteiden valmistajissa on kuitenkin suurinosa köyhiä aikuisia jotka yrittävät tienata elantonsa vaikka suurin osa voitoista menee kyllä ihan muille. Mut pointtini oli se että lapsityövoiman vähtämisessä on tärkeintä suoraapu perheille ,siitä saadaan suurin hyöty.

Nämä tyypit kenen toiveista ja matkasuunnitelmista listan nopsaan kokosin, matkustaa todella intohimoisesti ja ahkeraan, siksi uskaltaisin sen perusteella vähän arvioida tulevia in-kohteitakin. Usein on osunut oikeaan.
Ja esim. Afrikka on yleisestikin varsinkin reppumatkaajien keskuudessa kovassa nousussa. Aasia on jo niin "nähty", vaikka en tiedä voiko tuollaista ilmaisua käyttää niin laajasta alueesta.

Okei, minun ystäväpiirissäni taidan itse matkustaa eniten enkä niin ollen tohdi tehdä pitemmälle meneviä johtopäätöksiä sen mukaan, kun matkustan sinne minne tahdon. Tai siis mahdollisuuksien mukaan, mutten sen mukaan mikä on muotia tai jätä menemättä sinne mikä on out, jos sinne haluan. Aasiassa en ole ollut juurikaan, ellei Turkin Aasian puoleista osaa lasketa. Enemmän Euroopassa ja USAssa olen liikkunut.

Ne lapset voitaisiin esimerkiksi yrittää saada KOULUUN sen ajan sijasta mitä ovat hikipajoissa. Mahdollisuudet on kuitenkin huonot niin kauan kuin kauppa käy. En mä jaksa alkaa vääntämään tästä että minne ne sitten menisivät ilman työtä, jokainen voi etsiä itse faktat lapsityövoimasta (ja piratismista yleensä ) googlaamalla.
Ikeassa ym. on sentään se ero että ne sentään maksavat luultavasti jotain veroakin jossain vaiheessa. Piratismissa on niin paljon muitakin ongelmia kuin tuo lapsityövoima, halusin vain muistuttaa siitä, koska mua hämmästyttää aina uudelleen että niin harva omia lapsia omaava(kaan!) on siitä pätkääkään kiinnostunut.

Thaimaa särki mun sydämen taas kerran. Viime syksynä oltiin 2 viikkoa Khao Lakissa, 4. kerta Thaimaassa. On tunne että PITÄIS varmaan käydä jossain muuallakin.
Thaimaassa vaan aina sattuu törmäämään joihinkin paikallisiin, jotka tekee matkasta unohtumattoman. Vaikka siellä nykyään onkin ruotsalaisia enemmän kuin laki sallii tai lääkärit määrää. :whistle: :D
Totta on sekin, kyllä vaitettavasti, että turismi siellä kasvaa sellaista tahtia että samaa fiilistä on turha etsiä samasta kohteesta enää toista kertaa... Ei voi palata takaisin. :(
Ehkä seuraava reissu on jonnekin muualle, mutta rima on aika korkealla.

Ne lapset voitaisiin esimerkiksi yrittää saada KOULUUN sen ajan sijasta mitä ovat hikipajoissa. Mahdollisuudet on kuitenkin huonot niin kauan kuin kauppa käy. En mä jaksa alkaa vääntämään tästä että minne ne sitten menisivät ilman työtä, jokainen voi etsiä itse faktat lapsityövoimasta (ja piratismista yleensä ) googlaamalla.
Ikeassa ym. on sentään se ero että ne sentään maksavat luultavasti jotain veroakin jossain vaiheessa. Piratismissa on niin paljon muitakin ongelmia kuin tuo lapsityövoima, halusin vain muistuttaa siitä, koska mua hämmästyttää aina uudelleen että niin harva omia lapsia omaava(kaan!) on siitä pätkääkään kiinnostunut.

Mun pointti oli myös se että jos saadaan apu suoraan perheille niin lapset voi mennä kouluun koska heidän ei enää ole pakko tehdä töitä.

Kenen tekstiä mä muuten lainasin jos se ei ollutkaan sun???

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Jos oikein sanoja väännellään, niin siellä ihan ekassa viestissäsi kirjoitit että "myönsi" korvisten ostopaikaksi Thaimaan. Sen voisi tulkita, että jonkunlaista kuulustelunpoikasta olisi ollut ilmassa *vitsailee*

Niin siis myönsi valehdelleensa, hänhän tuli oma-aloitteisesti kertomaan asian ruokiksella.

Kumpi nolasi itsensä? Se joka kysyi vai se joka valehteli. Kyllä mä ainakin häpeisin jos valehtelisin. Jos kerran oli iloinen kopiostaan niin kai sen olisi voinut kertoakki ilosesti, eikä valehdella.

Mä olen liian usein saanu hävetä suomalaisten turistien töppäyksiä, ja koska mua ahdistaa lentäminen mä valitsen matkakohteeksi jonkun todella mielenkiintoise. Sitä ei Thaimaa mulle ole. Joo oli tyhmää sanoa että Thaimaa on out kun se niin monia tuntui loukkaavan.. mutta kulunut kohde se on jo.

No tää kuollut kala on ollut 4 kertaa thaimaassa, pisimmillään 4 viikkoa putkeen ja menisi sinne vaikka huomenna heti uudelleen. Siitäkin huolimatta vaikka lentäminen on mulle pahinta mitä voi olla (paniikkihärö ). :D
Ei voi mitään, kai mä vaan oon niin juntti. :xmas:

Tämä juntti on ollut jopa 7 kk kerrallaan Thaimaassa. Ja oikeastaan joka vuosi vähintään kuukauden. Viime vuosi meni sivu suun... :/

Out tai in, saman tekevää.

Alkuperäinen kirjoittaja kumpi:

Kumpi nolasi itsensä? Se joka kysyi vai se joka valehteli. Kyllä mä ainakin häpeisin jos valehtelisin. Jos kerran oli iloinen kopiostaan niin kai sen olisi voinut kertoakki ilosesti, eikä valehdella.

Ei tarvitse kysellä kaikkea toiselta tai kommentoida vaikka näkiskin jonkin olevan vain kopio. Miksi pitää olla ikävä ihminen? Elä ja anna elää, äläkä loukkaa ja nolaa kanssaihmistä. Joskus voit tarvita tämän ihmisen apua.

Ja ehkä tämä toinen jätti osan kertomatta vain siksi että tunsi ap:n.

Ei tarvitse kysellä kaikkea toiselta tai kommentoida vaikka näkiskin jonkin olevan vain kopio. Miksi pitää olla ikävä ihminen? Elä ja anna elää, äläkä loukkaa ja nolaa kanssaihmistä. Joskus voit tarvita tämän ihmisen apua.

Eli ne kopiot on nolo juttu? Jos ostaa piraatin ja kaiketi sen eron yleensä huomaa, niin asian mainitseminen on nolaamista. Eli halutaan silloin esittää kuin se olisi aitoa ja siihen on varaa ja kun näin ei ole niin se nolaa piraatin ostajan. Kertooko joku miksi taas pitää esittää rikkaampaa kuin on? Ei tarvi olla ilkeä ja nolata muita, mutta ei kai tuollainen kysymys sitä ole, jos ne ostetaan sen takia kun näyttävät kivoilta, aito tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja eli:

Eli ne kopiot on nolo juttu? Jos ostaa piraatin ja kaiketi sen eron yleensä huomaa, niin asian mainitseminen on nolaamista. Eli halutaan silloin esittää kuin se olisi aitoa ja siihen on varaa ja kun näin ei ole niin se nolaa piraatin ostajan. Kertooko joku miksi taas pitää esittää rikkaampaa kuin on? Ei tarvi olla ilkeä ja nolata muita, mutta ei kai tuollainen kysymys sitä ole, jos ne ostetaan sen takia kun näyttävät kivoilta, aito tai ei.

Aamen!

Alkuperäinen kirjoittaja eli:

No, mun mielestä saa esittää just niin paljon kuin haluaa, eikä minulla ainakaan ole tarvetta romuttaa toisen esitystä.

Yhteistyössä