M
"mix"
Vieras
Mulla on kaveripiirissä lähes poikkeuksetta niin että pienituloiset/sossun varoilla elävät eivät voi mitenkää ostaa lapselleen kuin sitä reimateccia ja huonekalut pitää olla Askosta tai jostain vastaavasta. Sitten ne hyvätuloiset ostelee halvempaa kamaa. Räikein esimerkki siitä on kun yksi kaveri on ollu vuosikausia sossun asiakas ja hänen lapsilla pitää ehdottomasti olla aina reimateccia ja muutkin vaatteet pitää olla merkkivaatteita ja kirppisvaatteita ei voi kuvitellakaan ostavansa. Nyt sai vauvan (niillä on 6 lasta) nii ei kelvannu mun antama tosi hyvässä kunnossa oleva vaunu vaan kävi hakees kalleimmat Emmaljungat mitä löytyy. Sitte toinen kaveri on hyvätuloinen, samoin miehensä, ja heillä on ihan toinen järjestys, käytetty ja halpakin kelpaa. ONko se sitä että köyhän pitää yrittää pönkittää itsetuntoaan sillä että ulkoisesti on viimeisen päälle vai mistä se johtuu? Samoin toinen kaveri ja miehensä ovat pienituloisia ja oon aina ihmetelly että millä rahalla ne ostaa kaiken mitä ostaa, vaihtelevat sohvakalustojakin vähän väliä ja aina kalliita kalusteita. Nyt mies sai potkut nii kaveri paljasti että ovat ostaneet kaiken luotolla ja nyt sitte vaikeuksia maksaa niitä takaisin.
Niin, ei kai tässä mitään pointtia oo mutta ihmettelen vaan tuota juttua.
Niin, ei kai tässä mitään pointtia oo mutta ihmettelen vaan tuota juttua.