Minkä ravintolisien hyötyihin uskotte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mitään säännöllisesti. Magnesiumia joskus kuurina kovien treenijaksojen aikana (ehkäisemään lihaskramppeja, vähäistä hyötyä olen ollut havaitsevinani) ja D-vitamiinia silloin kun purkki sattuu käteen (eli melko/liian harvoin).

Jaa niin magnesiumia olen kanssa joskus ottanut, jos on tuntunut että lihakset on koko aika jumissa.

Semmosia piimaa-tabletteja oon yrittänyt ottaa, mut ku siin paketissa lukee, et 4kpl päivässä ja ne tabletit on semmosia kuivia, jotka imee nestettä ja tarttuu ja jää kurkkuun kiinni tosi helposti, niin ne on epämiellyttäviä.

Ennen en mihinkään, mutta sitten suostuin kokeilemaan (kerrankin mukava ja ei fanaattinen verkostomarkkinoija) erään merkin ravintolisäjauheita , ja joko sattumaa, tai silleen toimivaa lumeläääkettä että mulla helpotti moni vaiva.
Ummetus on tiessään, ja entinen flegmaattinen minäni on aloittanut kävelemisen vuosien sohvalla istumisen jälkeen
ja olen nyt hiukan laihtunut , koska minulla ei ole jatkuvaa makean /syöpöttelynhimoa koko ajan.
Eli melkein voisin uskoa noihin, tai ainakin hinta on pieni sille, että pääsin lopultakin alkuun.

Kui? En katsonut että oliko tuo kaupallinen sivu, kunhan otin nopeasti tuon ekalta sivulta minkä Google tarjosi. Nuo tiedot kyllä on ihan ollut ravitsemusoppaissakin.

On tieteellisesti osoitettu että normaalia ruokavaliota noudattavalle B-vitamiinilisät ovat täysin hyödyttömiä. Porsaanreikä mahdollistaa lumevaikutukseen perustuvien valmisteiden myynnin ja markkinoinnin valheellisten mielikuvien avulla.

D-vitamiinista uskon olevan hyötyä.

Monivitamiinia syön päivittäin "varmuuden vuoksi".
En sairastele juuri koskaan, vastustuskyky on tosin aina ollut todella hyvä. Tiedä sitten, onko vitamiineista mitään hyötyä, toivossa on hyvä elää :D

[QUOTE="vieras";28417159]On tieteellisesti osoitettu että normaalia ruokavaliota noudattavalle B-vitamiinilisät ovat täysin hyödyttömiä. Porsaanreikä mahdollistaa lumevaikutukseen perustuvien valmisteiden myynnin ja markkinoinnin valheellisten mielikuvien avulla.[/QUOTE]
Mulle lääkäri määräsi rautalääkkeen kylkiäisiksi B- ja C-vitamiinia. Tiedä sitten mihin perustuu, mutta ainakin nestemäisissä rautalääkkeissä taitaa olla itsessäänkin jo lisättynä noita vitamiineja. Eli vaikka niitä saisikin ruuasta, niin aina eivät välttämättä kunnolla imeydy?