Minkä kokoisia ISOJA vauvoja 3-4/kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullukan äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minun:
Minun vauva oli aikanaan vielä isompi eli 3 kk yli 9 kg ja 4 kk yli 10, mutta oli tosi pitkäkin. Pituus mitat ei ole jääneet mieleen. Syntymäpainollakin on merkitystä eli pieni vauva tuskin ehtii, jos terve on, tuollaisiin mittoihin. Eli pieni menee omilla "käyrillä" ja iso omillaan. :)

No ei välttämättä näinkään, 50cm ja 3,5kg oli syntyessään tämä meidän typykkä. Isosiskonsa oli syntyessään 2480g ja 48cm, nyt 2v- neuvolassa 92cm ja 14kg.

3kk 7640 ja 65 ja 4kk 8650 ja 67 kyllä näitä jättiläis vauvoja löytyy ja aika asiaton kommentti tuo lihavuus kommentti, sille kun ei mahda tässä vaiheessa mitään millai se vauva kasvaa ja onhan näillä tuota pituuttakin reilusti....

Minun vauva oli aikanaan vielä isompi eli 3 kk yli 9 kg ja 4 kk yli 10, mutta oli tosi pitkäkin. Pituus mitat ei ole jääneet mieleen. Syntymäpainollakin on merkitystä eli pieni vauva tuskin ehtii, jos terve on, tuollaisiin mittoihin. Eli pieni menee omilla "käyrillä" ja iso omillaan. :)

Ei se aina mee niin. Mun oli syntyjään 51cm ja 3,5kg. Kasvuvauhti vaan on ollut huima ja isänsä on pitkä kookas joten lapsi samanlainen. Ei se enää ole painossa plussalla, pituudessa senkin edestä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Ei se aina mee niin. Mun oli syntyjään 51cm ja 3,5kg. Kasvuvauhti vaan on ollut huima ja isänsä on pitkä kookas joten lapsi samanlainen. Ei se enää ole painossa plussalla, pituudessa senkin edestä.

meillä oli samat syntymämitat..

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Minä tarkoitin yleisesti vauva-ajan mittoja. Kyllä minunkin vauva tullessaan yhden vuoden ikään oli jo ihan normaali kokoinen. Painoa taisi olla vajaa 12 kg.

Mutta taidatte olla pitkiä varmaan itsekin. Mä olen itse tällänen käppänä niin vauvakin on sitten käppänä. :D Poika oli 8,5 kk 8150 kg ja 68,5 cm. Ja minusta se oli vielä kamalan iso. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni tyttö:
Mutta taidatte olla pitkiä varmaan itsekin. Mä olen itse tällänen käppänä niin vauvakin on sitten käppänä. :D Poika oli 8,5 kk 8150 kg ja 68,5 cm. Ja minusta se oli vielä kamalan iso. :D

No mies on 183 cm ja ite oon 158 cm..
=) mut eipä tuo poitsu oo mitään muutakaan multa periny.. :xmas: Haba on kyllä kasvanu aika lailla kun tota jönssiä on ympäriinsä kanniskellut.. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni tyttö:

Mies on 185 ja minä 160...ei se poika äitiinsä ainakaan oo tullu. Ja miehen suvussa kaikki miehet on pitkiä. Pojan serkutkin syynissä pituuskasvusta. Saapa ainakin harjotusta lihaksille kun kantaa tota muksua.

Yhteistyössä