Minkä ikäiset teillä osaa pukea itse?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi täyttää joulukuussa neljä, ja erittäin usein joudun sen pukemaan. Se osaa, mutta menettää hermonsa laakista, jos joku ei onnistu hetivälittömästi - joten hermoja säästääkseni mä puen sen etenkin aamuisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eikkis:
Tyttö puki kaikki ennen 2v...pojilla reippasti yli 3v ennenku niillä kiinnosti ees kokeilla =)

eli on normaalia, ettei tuo 2v7kk poika vielä ole kiinnostunut asiasta? Aloin vaan miettiä ku se menee kerhoon ja unohdin sanoa ettei se sit osaa pukea itse... Mutta kaipa ne siellä tietää mitä tuon ikäinen keskimäärin osaa...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Toi täyttää joulukuussa neljä, ja erittäin usein joudun sen pukemaan. Se osaa, mutta menettää hermonsa laakista, jos joku ei onnistu hetivälittömästi - joten hermoja säästääkseni mä puen sen etenkin aamuisin.

Meillä kohta kolmevuotias hermostuu kanssa kokonaan jos ei heti onnistu. Kerran olen sen nähnyt pistävän haalarin päälle kkonaan itse ja ottavan pois kanssa. Ja pari päivää sitten saunaan mennessä se riisui itse kaikki vaatteensa. Mutta kenkiä se ei kertakaikkiaan osaa laittaa.

Aamuisin se ei haluaisi edes lähteä. Silloin on ihme että edes minä saan sille vaatteet päälle. :headwall:
 
Meillä 2,5 vuotias tyttö pukee kaiken itse. Puki jo alta 2 veenä.
Mutta esim. hoitolapseni , poika 3v. ei osannut/suostunut taas pukemaan yhtään mitään.
Veikkaisin, että tytöt on aikaisessa tuossa pukemisessa, ja pojat innostuu sitten vähän myöhemmällä iällä...
 
Poika olisi kaiketi OSANNUT pukea jo reilu 2veenä, mutta edelleen 3,5v seisoo välillä tumput suorina ja odottaa palvelua. =) tosin riippuu ihan mihin ollaan menossa, kuinka saa vipinää kinttuihin. Jos jotain kivaa tiedossa, kuten mummulaan menoa, kalaan tai metsäretkelle, niin jo on alle minuutissa kaikki päällä!
 
Lapset on yksilöitä. Ei kannata vertailla. Alkaa vain tuntea huonoa omatuntoa turhasta.

Meillä esikoinen alkoi jo reilu 2 vuotiaana pukemaan itse paljon, kun koki sen hauskaksi ja muutenki aina ollut tosi fiksu. Keskimmäinen ei osaa vielä neljä vuotiaanakaan kaikkia pukea itse, mutta sentäs osan jo. Viimeisen vuoden aikana alkanut pikku hiljaa oppia. Kuopus on 2v ja alkaa pikku hiljaa kiinnostaa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri Kaarina:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Toi täyttää joulukuussa neljä, ja erittäin usein joudun sen pukemaan. Se osaa, mutta menettää hermonsa laakista, jos joku ei onnistu hetivälittömästi - joten hermoja säästääkseni mä puen sen etenkin aamuisin.

Meillä kohta kolmevuotias hermostuu kanssa kokonaan jos ei heti onnistu. Kerran olen sen nähnyt pistävän haalarin päälle kkonaan itse ja ottavan pois kanssa. Ja pari päivää sitten saunaan mennessä se riisui itse kaikki vaatteensa. Mutta kenkiä se ei kertakaikkiaan osaa laittaa.

Aamuisin se ei haluaisi edes lähteä. Silloin on ihme että edes minä saan sille vaatteet päälle. :headwall:

Toi OSAA pistää kaikki, paitsi paitojen kaulukset on välillä pahoja. MUTTA, jos sillä menee hiha ruttuun tai kengässä kantaosa painuu huonosti tai jotain, niin se raivostuu... ja lopettaa sen laittamisen siihen paikkaan. Kivat hermot - keltä lie perinyt... :whistle:
 
Kiitos vastauksista. Voi siis päätellä, että aika normaali poika tässä suhteessa, se riisuu kyllä paitsi paidat ja osaa pukea housut jos haluaa ja kengät laittaa itse ja lakin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ziiz:
Lapset on yksilöitä. Ei kannata vertailla. Alkaa vain tuntea huonoa omatuntoa turhasta.

Meillä esikoinen alkoi jo reilu 2 vuotiaana pukemaan itse paljon, kun koki sen hauskaksi ja muutenki aina ollut tosi fiksu. Keskimmäinen ei osaa vielä neljä vuotiaanakaan kaikkia pukea itse, mutta sentäs osan jo. Viimeisen vuoden aikana alkanut pikku hiljaa oppia. Kuopus on 2v ja alkaa pikku hiljaa kiinnostaa. :D

Eiköhän se 'vertailu' oo vähän mielenkiinnosta vaan tehty :) Tuskin kukaan tommosesta huonoa mieltä tuntee - toivottavasti.

Mä puen noi niin kauan, kun se säästää mut hermoromahdukselta. No okei, en mä sit enää armeijakuteita niille kyllä pue, kun ne on niin vaikeita pistää etten mä osaa :snotty:
 
Joo en mä silleen vertaile et alkaisin itseäni huonona pitämään ku ei osaa pukea. Tuli vaan mieleen, että jos ne siellä kerhossa luuleekin et tuon ikäinen pukee jo itse, mutta mun lapsi tarvitseekin apua. Huoh, nyt pidän jo itseäni typeränä :D
 
vetskarit, napit ja tiukat sukat ym. vaatekappaleet eivät mene. collegepaidat, housut, pikkuhousut, vaipat, t-paidat osaavat kaikki pukea.
samoin kenkien kanssa on vaikeaa, joskus menee ja joskus tarvitsee apua.

yleensä kyllä varsinkin aamulla lapsia laiskottaa, ja äiti auttaa.. :snotty:

ja ikää 3,5v.
 

Similar threads

1
Viestiä
12
Luettu
438
H
M
Viestiä
1
Luettu
255
Aihe vapaa
"kolmen äiti"
K
T
Viestiä
5
Luettu
210
M
T
Viestiä
0
Luettu
215
Aihe vapaa
tahtoo tiätää
T

Yhteistyössä