Meillä esikoinen alkoi syödä itse kunnolla siinä vajaa parivuotiaana, kun nuorempi syntyi eikä ollut aikaa enää syöttää esikoista. Hoidossa oli kyllä jo syönyt itse jostain n. 1,5-vuotiaasta alkaen, mutta kotona kun ei muutenkaan syönyt oikein mitään niin homma meni aina ihan oelleilyksi.
Nuorempi on nyt 1v3kk eikä toivoakaan että söisi itse (lusikalla), ei olla vielä oikeastaan edes ruvettu harjoittelemaan. En jaksa sitä sotkua, sotkua riittä nytkin(kun syö pääasiassa käsin) ihan tarpeeksi ja vaatteita saa vaihtaa niin itseltä kuin lapseltakin ja lattiaa mopata joka aterian päälle. Jos antaa puurolautasen eteen ja lusikan käteen niin viskaa ensimmäisenä lusikan nurkaan ja upottaa nyrkin sinne puuron sekaan ja alkaa mättää puuroa lattialle, tai viskaa koko lautasen menemään. Syötettynä saattaa kuitenkin syödä vaikka koko lautasellisen. Sit kun hommaan alkaa olla jotain mielenkiintoa niin ruvetaan harjoittelemaan...