Minkä ikäiset lapset jättäisit yksinään laivan hyttiin nukkumaan kun menet laivalla yökerhoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässäkin on monta vaihtoehtoa. Jos esimerkikis vain kävisin yökerhossa yhdellä niin sitten voisin jättää 11 ja 6 vuotiaat siksi aikaa.
Mutta yökerhoon ihan hillumaan en edes lähtisi jos lapset mukana.
Joten en mieti tuollaisia.

Mä jäin hyttiin nukkumaan varmaan siinä 7-vuotiaana, kun porukat lähtivät drinksuille yökerhoon. Ei siinä mitään ongelmaa ollut, kun äiiti sanoi, että lähtevät käymään ja tulevat sitten. Minä luin tyytyväisenä aku ankkoja ja nukahdin.

Mun on kyllä annettu olla yksinäni tosi aikaisin, 7-vuotiaana en halunnut mennä mihinkään päiväkerhoihin koulun jälkeen, kun vanhemmat olivat töissä ja sain olla ne muutamat tunnit yksin kotona. Se oli mukavaa, itse sai mennä kotiin olemaan ihan rauhassa, kun muut joutuivat päiväkerhoon:D

Riippuu vähän lapsesta, mun ehkä ekaluokkalaisen voisi tosiaan jo jättää, kun itselläkin se onnistui.

Mulla on kaksi poikaa 6v ja 10v ja kaukana on se aika jolloin jättäisin ne hyttiin nukkumaan kaksistaan. Me otetaan joskus mummo mukaan ja pistetään lapset ja mummo nukkumaan omaan hyttiinsä , mummo tykkää taasen shoppailla kun päästään perille :) ja me miehen kanssa vietetään kaksi iltaa yhdessä tanssien.

Jaa,a...en kyl jättäs kovinkaan nuorina. Täytyy olla älliä pysyä hytissä, tajuta toimia jos tulee ongelmatilanne jne...Ylipäänsä jos mulla on muksu mukana niin sillon vastaan hänestä 24/7 enkä juokse yökerhossa.

En jättäisi vielä 7-8-vuotiasta, mutta 10-vuotias voisi jo mennä. Olimme kerran suht pienssä hotellissa ja jätimme lapset kolme 4-7-vuotiasta nukkumaan, kun menimme seuraamaan hotellissa järjestettyä ohjelmaa. Vaikka lapsille oli selitetty asia ja kerrottu ettei huoneesta saa poistua mihinkään, niin ei mennyt putkeen. Vanhin lapsi ilmestyi kesken kaiken ravintolaan. Hän kertoi, että oli yrittänyt herättää sisaruksia, mutta ei saanut heitä hereille. Mitään hätää tai asiaa lapsella ei ollut. Muuten vain oli lähtenyt huoneesta. En uskalla edes ajatella, miten olisi käynyt laivalla. Laivan hyteissä voi muutenkin olla pelottavaa, jos käytävillä liikkuu metelöiviä humalaisia.

Jaa en tiedä. :D Ensivastaukseksi tulee mieleen, etten oikein minkään ikäisiä, koska jos ollaan lasten kanssa laivalla, niin se on mun mielestä lasten reissu eikä sitä tartte tuhrata siihen että äiti juoksee yökerhossa.

Niin peesi! Biletysreissut erikseen. Paljon lasten kanssa aikoinaan reissannut, kun isä ei voinut lomaa pitää. Lasten kanssa reissataan heidän ehdoilla, kierrellään laivalla ja syödään hyvin, kunnes aika hyttiin mennä. Omani olivat ensimmäisillä reissuilla ikähaarukalla 5-13. 3kpl. Vanhin olisi varmaankin osannut vahtina olla, mutta eipä tullut mieleen moista tehtävää nakittaa lomareissulla. Hän vielä pyöri vähän aikaa isompana laivalla, kun me olimme hytissä jo.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;24725284:
Ihanko tosissaan jotkut eivät jättäisi edes teinejä hyttiin:O

No ihan tosissaan. :D Miksi teinit pitäisi sinne yksin jättää? Jaksaahan teinit valvoa, jos haluaisin mennä ottamaan yhden drinkin, niin menisin teinien kanssa, hekin saisi jotain juotavaa ja luultavasti mentäisiin ajoissa illalla tai johonkin rauhallisempaan paikkaan kuin yökerhoon. Jos mä taas haluaisin ihan juhlia juhlia, niin sen nyt vois tehdä ihan omalla reissullaan. En käsitä miksi teinit pitäisi sinne hyttiin yksinään sulkea siksi, että mä menisin yökerhoon. :O

[QUOTE="hmm";24725051]No mistä siinä sitten on kysymys? Siis jos ei jättäisi kuin vasta täysi-ikäisen yksin hyttiin. Ja voihan sitä juhlia ilman alkoholia, en mäkään mitään kännäyksiä lapset mukana laivalla hyväksyis.[/QUOTE]

Siitä että jos lapset haluaa mukaan lähteä tai heidä mukaan haluan ottaa menään heidän ehdoillaan, tuskin jättäisin yksin hyttiin ketään muutakaan matkakumppania jos tarkoitus olisi heidän kanssaan nauttia matkasta. Isompaa sisarusta en myöskään ottaisi laivalla pienemmän sisaruksen hoitajaksi vaan hoitaja olisi todennäköisesti hankittu kotiin.

Siitä että jos lapset haluaa mukaan lähteä tai heidä mukaan haluan ottaa menään heidän ehdoillaan, tuskin jättäisin yksin hyttiin ketään muutakaan matkakumppania jos tarkoitus olisi heidän kanssaan nauttia matkasta. Isompaa sisarusta en myöskään ottaisi laivalla pienemmän sisaruksen hoitajaksi vaan hoitaja olisi todennäköisesti hankittu kotiin.

Juuri tämä on munkin pointtini. :) Sinä osasit sen niin hienosti ilmaista.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;24725284:
Ihanko tosissaan jotkut eivät jättäisi edes teinejä hyttiin:O

Miks mä lähtisin teinieni kanssa laivalle jos jätän ne hyttiin istumaan kun lähden yökerhoon? En mä aikuistakaan jättäis jos yhdessä oltais reissuun lähetty, jäisin hänen kanssaan hyttiin seurustelemaan ja yökerhoilu ei kävisi päinsä.

Viime vuonna oli teinit mukana ja yli puoleen yöhön asti istuttiin ja seurusteltiin ihan ruokaravintelissa laivalla. Sitten mentiinkin peliautomaattien kautta nukkumaan että jaksettiin aamulla herätä Tukholmaan.

Me risteiltiin lasten kanssa paljon jo siitä lähtien, kun esikoinen oli alle vuoden vanha. Siljan kaksi Tukholmaan menevää laivaa lapset tunsivat kuin omat taskunsa. Joskus, olisko ollut, kun esikoinen oli 10 v ja kuopus pari vuotta nuorempi, he halusivat jäädä eka kerran kaksistaan hyttiin syömään ostamiaan karkkeja ja leikkimään hankkimillaan leluilla siksi aikaa kun me miehen kanssa mentiin tanssimaan. Kävimme n. puolen tunnin välein kurkkaamassa, mitä heille kuului ja jossain välissä hytissä oli jo valot pimeenä ja sängyistä kuului tasainen hurina ja juomaan emme siis yökerhoon lähteneet, ehkä yhdet siiderit otimme janoomme tanssiputken väliin....

Joku on nostanut vuosia vanhan ketjun... pisti silmään se, että laivan yökerhossa istumista kutsuttiin "juhlimiseksi". Itse menisin sinne ajatuksenani juoda sen 1-2 drinkkiä, katsella ikkunasta pimeään yöhön (ja mahdollisesti toisen laivan valoja). En näe, miten se muka vesittäisi mitään perheen yhteisestä matkasta sen enempää kuin jos joisin siellä kahvia. En kutsuisi kaikkea alkoholin ottamista "juhlimiseksi", lapsellista sellainen.

En tiedä, minkä ikäiset voisin jättää, mutta kuitenkin vasta teini-ikäiset. Olen itse ollut 16-vuotiaana laivalla äidin ja parin kaverin kanssa, ja ihan kolmistaan kyllä kierreltiin niiden kavereiden kanssa.

Yhteistyössä