6- ja 11-vuotiaat lapset kaksin kotona kun vanhemmat baarissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olin aikoinaan juuri 11-vuotiaana kaksin iltakymmeneen kotona 8-vuotiaan pikkusiskon kanssa,ku äiti oli töissä iltavuorossa.Tämä tapahtui 70-luvulla!Miksei silloin kukaan puuttunu asiaan??!!Sanokaa te "viisaat" sossuntädit täällä palstalla

Alkuperäinen kirjoittaja ex-tiinemamma:
Mä olin aikoinaan juuri 11-vuotiaana kaksin iltakymmeneen kotona 8-vuotiaan pikkusiskon kanssa,ku äiti oli töissä iltavuorossa.Tämä tapahtui 70-luvulla!Miksei silloin kukaan puuttunu asiaan??!!Sanokaa te "viisaat" sossuntädit täällä palstalla

ei ole yötä, ja baariin meno on vapaavalintainen ja itsekäs juttu. Työ välttämättömyys. Baarivanhemmat kännissä, työvanhemmat ei

minusta tuossa vaiheessa on paskan hailee,jos saavatkin tietää kuka ilmoituksen tekee.ei niin paljon painaisi.minusta ei ole järkevää jättää kahta pientä yksin kotiin,ihan siitä syystä että vanhemmat ovat kännissä,vaikkakin kännäävät muualla.
täytyy kait se lapsestakin tuntua turvattomalle,kun vanhemmat ovat jossakin ja saako puhelimellakaan kapakasta kiinni,jos hätä tulee.

minut on jätetty 6v:nä yksin 12v veljen kanssa kotiin ja siitä kaksi vuotta eteenpäin niin yksin,joka viikonloppu.meillä oli vanhemmat töissä yöt viikonloppuna (ravintolatyö) ja tunsin turvattomuutta,vaikka tiesin että saan äidin puhelimella kiinni,mutta se ei korvaa sitä läsnäoloa.tunsin silloinkin vaikka veljeni oli kotona.

Onhan tuon ikäisten pärjättävä kotona koulun jälkeen ja aamullakin usein ilman vanhempia. Onko se loppujen lopuksi ainakaan turvattomampi yöllä nukkuessa, kuin päivällä hereillä ollessa? :xmas: Onko huostaanotto muka parempi vaihtoehto lapsille kuin nukkuminen silloin tällöin hetki kahdestaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ¤:
meillä tuon ikäiset lapset yöllä keskenään kotona nukkumassa klo 04-07, kun yötyöläinen ei ole vielä tullut kotiin ja toinen vanhempi lähtee yöllä töihin.
lapset heräävät ja hoitavat aamutoimet, kun yötyöläinen saapuu ja lähtevät kouluun.

Musta tämäkin on ihan kauheaa ! Ettekö te muka mitenkään saa järjestettyä hoitajaa tai töitänne niin, että tuon ikäisten lasten ei tarvitse yksin olla ?

Yhteistyössä