Minkä ikäiset lapset jättäisit yksinään laivan hyttiin nukkumaan kun menet laivalla yökerhoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jättäis. Joko lapset ois niin isoja että voisivat tulla mukaan vaikka limulle jos ei ihan ikää löydy kaljaan tai sitten jäisin itsekin hyttiin/menisin risteilylle ilman lapsia.

Alle kouluikäsiä en missään nimessä jättäis. Sitä vanhemmillekin kertoisin mihin menen ja miten mut saa kiinni jos asiaa. Mutta en kyllä tosielämässä jättäis lapsia yksin hyttiin mennäkseni yökerhoon.. Jos ollaan laivalla lasten kanssa,ollaan lasten "ehdoilla" ja viihteelle mennessä jätetään lapset kotiin tai otetaan heille hoitaja mukaan.

Olen itse ollut n 9-10-vuotias kun mökkimatkalla äiti jätti mut ja kaverini autoon käydessään jossain tehtaanmyymälässä. Oltais siis voitu mennä mukaan mutta haluttiin ite odottaa autossa. Kun puol tuntia oli mennyt olimme jo aivan paniikissa ja varmoja että jotain ikävää on tapahtunut. Emme uskaltaneet lähteä etsimään äitiä koska ajattelimme että jos meitä tultaisiin etsimään emmekä olisi autossa niin syntyisi vielä isompi juttu. Kun äiti sitten tuli ja kuuli hätääntymisestämme (kerroimme siis),hän oli todella pahoillaan eikä sen jälkeen ole ikinä jättänyt minua mihinkään ilman että tiedän miten hänet löydän. Tapaus siis päättyi onnellisesti,mutta melkoisen trauman se jätti ja tiedon siitä että lapsi voi hätääntyä hyvinkin lyhyessä ajassa.

[QUOTE="vieras";24724738]Joillakin laivoilla alaikäiset heitetään ulos baarista klo 22 jälkeen.[/QUOTE]

So... Sitten mennään nukkumaan. Jos lasten kanssa lähtee, lasten kanssa ollaan. Tuleeoa mentyä itsekin ajoissa nukkumaan.

Jätättekö myös vasta täysikäiset keskenään kotiin jos lähdette jonnekin illanviettoon?
Ette esim. 15 ja 17 sisaruksia :O

No kyllä mä jättäisin, mutta koti onkin eri asia. Ainakin tällä hetkellä on niin, että kun lähdemme yhdessä lasten kanssa yhteisille reissuille, niin silloin kanssa ollaan.. no yhdessä. :) Jotenkin tuntuisi, että menis reissulta vähän pohja jos äiti jättäiskin lapset keskenään ja menis itse juomaan. Ajattelen nyt tietenkin, että yökerhoon mennessä ehkä otetaan enemmänkin kuin se 1-2.

Mä itse ainakin tekisin niin, että jos lapsieni ollessa teini-ikäisiä menisin heidän kanssaan laivalle, viettäisin heidän kanssaan laatuaikaa aika 24/7 mikäli he itse niin haluavat, ja tekisin ne omat yökerhoreissuni sitten kun olen ilman lapsia liikenteessä.

en minkään ikäisiä, pienten kans lähtiissä en mene bilettään ja jos haluan bilettään niin lähden reissuun ilman lapsia. Teinit ottasin mukaan kerholle jos haluisivat lähtee.

Mä olin lapsena usein yksin hytissä, kun isä työskenteli laivalla ja otti mua aina välillä mukaan. Ei se ollut yhtään pelottavaa, vaan mukavaa ja osasin olla ja en ikinä lähteynyt haahuilemaan. Teininäkin olin usein, ja sain mennä itsekseni ympäriinsä, sovittiin vaan aina joku kellonaika missä ja milloin nähdään, tai paikka missä olen. Kivointa oli kun sain ottaa jonkun kaverin mukaan. Muistan, että meillä oli jopa oma hytti kaverin kanssa kun olin jotain 12. Tiesin, miten toimia jos tulee hätämerkki ja jos olisi ollut muu oma hätä, olisin voinut soittaa 'puhelinradiolla' infoon tai isän työtoverin hyttiin. Toisaalta myös olin hyvin kiltti ja järkevä lapsi ja myös vielä teininä, mut uskalsikin jättää yksin helposti. Nykyään vielä on kännykätkin. Ihmetyttää osa kommenteista, ettekö te yhtään luota lapsiinne tai siihen että ne osaa olla ilman äitiä hetken?

Mitäpä jos laivalla esim. sattuisi jokin onnettomuus tai lapsille hytissä jotain sillä aikaa kun itse olet baarissa? Se on eri asia kuin koti. jos lapsille jotain käy, olet syyllistynyt heitteillejättöön.

[QUOTE="hmm";24724914]Nykyään vielä on kännykätkin. Ihmetyttää osa kommenteista, ettekö te yhtään luota lapsiinne tai siihen että ne osaa olla ilman äitiä hetken?[/QUOTE]

Laivalla ei ole yleensä kuuluvuutta koko matkaa...

[QUOTE="äippä";24724969]Mitäpä jos laivalla esim. sattuisi jokin onnettomuus tai lapsille hytissä jotain sillä aikaa kun itse olet baarissa? Se on eri asia kuin koti. jos lapsille jotain käy, olet syyllistynyt heitteillejättöön.[/QUOTE]

Mä ainakin tiesin lapsena paljon paremmin miten toimia onnettomuustilanteessa kuin moni aikuinen ristelijä. Ja helppohan siellä laivalla on vaikka puolentunnin välein käydä tsekkaamassa että kaikki on ok. Voihan niille lapsille sattua onnettomuus vaikka sillä aikaa kun olet vessassa? Tai vieressä.

Yhteistyössä